Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،دانشکده حقوق دانشگاه پریتزکر دانشگاه نورث وسترن آمریکا اعلام کرده‌است که جایزه «سالانه جهانی قضات» را به قضات زن در افغانستان اهدا می‌کند.

جولیت سورنسن؛ استاد حقوق این دانشگاه گفته است که «این جایزه شجاعت و فداکاری را که قضات زن افغان در ورود به حرفه وکالت و دفاع از حاکمیت قانون در جامعه تحت سلطه مردان نشان داده اند، قدردانی می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است که قاضی انیسه رسولی این جایزه را در ماه فوریه سال آینده به نمایندگی از قضات زن افغانستان دریافت کند.

 رسولی به دلیل شباهت‌های شغلی با روت بادر گینزبورگ؛ قاضی فقید دادگاه عالی ایالات متحده، «روت بادر گینزبورگ افغانستان» خوانده شده‌است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان قاضی زن حقوق زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، با انتشار تصاویری از برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با زنان و دختران معترض در دانشگاه‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس، به اظهارات دو رو و متزورانه رئیس‌جمهور این کشور درباره زنان و دختران ایرانی پرداخت.

متن این پیام به شرح زیر است:

حقوق بشر آمریکایی: پیام نوروزی بایدن: آمریکا همچنان در کنار زنان شجاع ایرانی خواهد ایستاد، زنانی که برای آزادی‌های خود مبارزه می‌کنند و ما به همراه شرکایمان، مقام‌های ایرانی را در قبال نادیده گرفتن حقوق بنیادین بشر پاسخگو خواهیم کرد!

چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد…

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • کشتی‌گیر و مربی تیم ملی آمریکا برنده جایزه شدند