Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:23:42 GMT

تأکید بر تقویت تعامل ارتش و سازمان قضایی نیروهای مسلح

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۳۵۸۵

تأکید بر تقویت تعامل ارتش و سازمان قضایی نیروهای مسلح

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرلشگر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در ابتدای این دیدار ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان به ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: ارتباط خوبی بین ارتش و سازمان قضایی نیروهای مسلح از گذشته وجود دارد و امروز این آمادگی را داریم که برای موفقیت سازمان قضایی نیروهای مسلح و تحقق آرمان حضرت‌عالی که روزی برسد دیگر پرونده‌ای نداشته باشیم، همکاری‌ها و تعاملات افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قانون‌مندی را یکی از ارزش‌هایی برشمرد که ارتش بدان شناخته شده است و اضافه کرد: نباید این ارزش را از دست بدهیم و در همه اقدامات‌مان باید قانونمند و با ضابطه حرکت کنیم.

اهمیت برخورد متناسب با جرم همراه با حفظ جایگاه نیروهای مسلح

حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در این دیدار به جایگاه رفیع ارتش در کشور اشاره کرد و خطاب به امیر موسوی گفت: شما جایگاه ارتش را در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور و بروز رسانده‌اید و امروز با توجه به رسانه‌ای شدن مجموع اقدامات و فعالیت‌های این نیرو در حفظ مرزها و امنیت کشور و شناختی که مردم از عملکرد آن پیدا کرده‌اند، همه کارکنان ارتش احساس غرور و شعف می‌کنند.

وی با اشاره به نقشه دشمن در ایجاد تفرقه بین سپاه و ارتش گفت: نیروهای مسلح بازوی توانمند کشور هستند که با وجود اتحاد و همدلی این دو نیروی بزرگ و با اقتدار، دشمن هیچ صدمه‌ای نمی‌تواند به کشور وارد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان همکاری و تعامل در حفظ اقتدار نیروهای مسلح را یک ضرورت برشمرد و تصریح کرد: با مجرم متناسب با جرم باید برخورد شود اما در عین حال حفظ جایگاه نیروهای مسلح نیز مهم است.

وی تفکیک بین شخصیت حقیقی و حقوقی مجرم در نیروهای مسلح را لازم دانست و افزود: ما حق نداریم شخصیت حقوقی مجرم را هر چند که مرتکب بالاترین جرم شده باشد، تضعیف کنیم چون به جایگاه نیروهای مسلح صدمه وارد می‌کند.

این مقام قضایی در پایان ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی و کمک فرماندهان بتوانیم جرایم را به پایین‌ترین میزان برسانیم.

کد خبر 5351685

منبع: مهر

کلیدواژه: امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی قوه قضاییه نیروی انتظامی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش مسعود فیاضی علیرضا زاکانی شهردار تهران کیفیت هوای تهران سازمان محیط زیست پیش بینی وضعیت هوا مهدی چمران زلزله هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده آلاینده ها ذرات معلق سازمان قضایی نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت

سخنگوی ارتش یمن از سرنگونی پهپاد آمریکایی و هدف قرار دادن نفت کش انگلیس در آب‌های دریایی سرخ خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای  مسلح یمن بامداد امروز شنبه اعلام کرد که در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به یمن، دو عملیات در آسمان و دریای سرخ انجام داده است.

او گفت که «نیروی دریایی نیروهای مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال، یک فروند کشتی نفتی انگلیسی (ANDROMEDA STAR) را در دریای سرخ با تعدادی موشک مناسب نیروی دریایی هدف قرار دادند که منجر به اصابت مستقیم این کشتی شد».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از عملیات دیگر خبر داد و گفت: «نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ9 آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده به هنگام انجام ماموریت های خصمانه، سرنگون کنند و با موشک مناسب مورد هدف قرار گرفت».

سرتیپ یحیی سریع همچنین از یمنی‌ها به دلیل حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و همچنین به دلیل حمایت های آن‌ها از عملیات‌های ارتش یمن علیه رژیم اسرائیل و کشورهای آمریکا و انگلیس تقدیر و تشکر کرد.

سرنگونی دومین پهپاد 32 میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمنآمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستیراهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • فقط ۱۰ درصد توان نظامی «وعده صادق» عملیاتی شد
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن