Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز گفت: عدم پایبندی به قوانین و بخشنامه ها و صدور دستورالعمل های خلق الساعه سبب شده تا در روند کاری فعالان اقتصادی در مناطق ویژه اقتصادی خلل ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، نادر ثناگو مطلق امروز یکشنبه در نشست مشترک یک روزه مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور که در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز برگزار شد اظهار کرد: در روزهایی که درگیر جنگ اقتصادی هستیم، خاکریز نخست به تعبیر مقام معظم رهبری در این جنگ اقتصادی که در آن قرار داریم همین مناطق ویژه اقتصادی و آزاد است که در آنها تولید صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر همین اساس با توجه به اینکه در معرض شدیدترین تحریم ها هستیم و سرمایه گذاران برای تولید هر آنچه که مورد تحریم قرار گرفته ایم به دل این مناطق پناه آورده اند و از سوی دیگر با دور زدن تحریم ها به دنبال حل مشکلات هستند،دیگر خودمان نباید کاری کنیم تا به این سرمایه گذاران ضربات بیشتری وارد شود.

ثناگو مطلق افزود: مشکلات تحریم از یک سو و موانع داخلی سبب دلسردی سرمایه گذاران می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مهلت توقف ۲ ماهه کالاها اشاره  کرد و خاطرنشان کرد: این موضوع تبدیل به یک معضل اساسی و جدی برای سرمایه گذاران شده است

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ادامه با بیان اینکه قوانین خوبی در حوزه مناطق ویژه اقتصادی و آزاد داریم ،تصریح کرد: جمع بندی موارد در این نشست در چند بخش این بود که بخشی از طریق ظرفیت های موجود در خود مناطق ویژه و بخش دیگری از مسایل توسط دبیر شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی و آزاد در دولت مطرح و پیگیری که عمده مسایل این مناطق در بخش هایی از جمله گمرک، مالیاتی و حوزه های مربوط به صنعت مرتفع تا شاهد شکوفایی هر چه بیشتر مناطق ویژه اقتصادی در این بخش ها باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: البرز تولید مناطق ویژه اقتصادی منطقه پیام مناطق ویژه اقتصادی ویژه اقتصادی سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران بر لزوم رعایت دستورالعمل استقرار و نظام نگهداشت HSE(بهداشت، ایمنی و محیط زیست) در مناطق تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، احمد صادقی در دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: بارش های نیمه شب جمعه و صبح ۱۵ اردیبهشت ماه در شهرداری منطقه ۱۵ به آدرس بزرگراه بعثت نرسیده به میدان بسیج سبب شد یکی از منهولهای موجود در مسیر به واسطه  شدت بارش و حجم زیاد آب های بالادستی و نیز عدم کشش شبکه جمع آوری آب های سطحی دچار انسداد و گرفتگی شود.

وی ادامه داد: این امر سبب می شود عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام  شوند و کارگران اداره مسیل های منطقه جهت رفع گرفتگی داخل منهول فاضلاب شوند؛ اما  به طور ناگهانی، فشار آب سبب افتادن یکی از کارگران به داخل شبکه می شود و متأسفانه این فرد تا به امروز پیدا نشده، علی رغم اینکه آتش نشانی زحمات زیادی برای جستجو و پیدا کردن این فرد انجام داده است. 

احمد صادقی ادامه داد: من تشکر می کنم از زحمات مجموعه خدمات شهری در این چند روز ولی این زحمات سبب نمی شود که موارد و ضوابط ایمنی رعایت نشود. لایروبی مسیل ها به عنوان چک لیست عملیات به مناطق طی سال های قبل ابلاغ شده و اسناد لازم  به عنوان دستور العمل استقرار و نظام نگاهداشت مدیریت «اچ اس ای» در هر منطقه موجود است که با بررسی های به عمل آمده مشخص شده در این منطقه نیز این دستورالعمل موجود بوده است. از طرفی عدم انجام عملیات در حین بارندگی به دلیل شرایط نامساعد  اعم از  دبی بالای آب و عدم اطلاع از خطراتی که  در این شرایط وجود دارد از توصیه هایی است که در حوزه خدمات شهری باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه در حادثه منطقه ۱۵ این مورد رعایت نشده است. 

صادقی تاکید کرد: ذکر دو نکته در این حادثه حایز اهمیت است که امیدوارم مجموعه مدیریت شهری به آن توجه داشته باشد؛ نخست آنکه ساختار اچی اس ای در شهرداری تهران نیازمند تقویت است و یک شهر با جمعیتی بیش از  ۱۰ میلیون نفر صرفا با چند کارشناس در منطقه امکان نظارت بر سیستم ایمنی شهر را ندارد. لذا بایستی این سیستم تقویت و اگر بخش خصوصی صلاحیت دار باید در این بخش استفاده بشود. 

وی ادامه داد: نکته دوم که خیلی مهم است؛ موضوع بررسی عدم رعایت دستور العمل استقرار و نگهداشت نظام مدیریت اچ اس ای در  منطقه مذکور است که  در صورت رعایت نکردن این نظامات به طور حتم می بایست با  خاطیان چه عوامل پیمانکاران و چه مدیران برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد