Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درخصوص تهیه و تولید فیلم چند قطره آبان با موضوع واقعه ۲۵ آبان ۱۳۶۱ اصفهان، اظهار کرد: مجموعه هنری آسمان حدود ۶ سال است که در عرصه تولید فیلم با موضوع کلان انقلاب اسلامی کار می‌کند و از ۲ سال پیش موضوع ساخت مستندی با موضوع ۲۵ آبان اصفهان مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تهیه‌کننده ادامه داد: بعد از یک دوره بلند تحقیقات و اطلاعات گسترده، دیدیم بعد از گذشت ۴۰ سال اینقدر اتفاقات زیبا افتاده که یک فیلم داستانی می‌شود؛ نگاه کار را به سمت داستان فاخر بردیم، که بعد از یک دوره دو ساله تولیدی، این کار تمام شد و آماده اکران است.

وی درباره روایت فیلم افزود: این فیلم سه روایت دارد و حدود ۷۵ دقیقه است، در روایت اول با تعدادی از جوانانی که روز ۲۵ آبان تشییع شدند، آشنا می‌شویم و با یک داستانی وارد شهر می‌شویم؛ در قسمت دوم، ۴۸ ساعتی است که این خبر به شهر رسیده و شهر با مشکلاتی مثل، نداشتن محل مناسب برای خاکسپاری این شهدا رو به رو است.

اسماعیلی اضافه کرد: در روایت سوم موضوع به‌روزرسانی می‌شود و داستان‌ در زمان حاضر اتفاق می‌افتد؛ یک عده از جوانان مسجدی هستند که می‌خواهند یادواره شهدا را در مسجد خودشان برگزار کنند.

این تهیه‌کننده درباره اینکه چگونه یک اثر هنری می‌تواند ضریب نفوذ حقیقی داشته باشد، توضیح داد: مجموعه یک نگاه ویژه برای تولید فیلم‌های فاخر دارد، اعتقاد داریم که باید نیروهایی که به هرحال در عرصه‌های مختلف انقلاب در حال فعالیت هستند به هنر اسلامی هم نگاه ویژه داشته باشند.

وی افزود: در این کار تصمیم بر این شد تا با شناسایی از نیروهایی استفاده شود که در کلام خودمان به مقوله شهدا اعتقاد دارند، وقتی فرد می‌آید کاری که مربوط به شهداست انجام می‌دهد و به آن باور دارد، وقت می‌گذارد و کار می‌کند، این مسأله، اثر وضعی در مخاطب خواهد داشت. 

اسماعیلی ادامه داد: دیده می‌شود بعضی از افراد نقشی را بازی می‌کنند ولی بعداً در حواشی، اتفاقات دیگری رخ می‌دهد، آدم‌هایی در این پروژه کار کردند که به طور خاص در زمینه مربوط به شهدا فعال هستند، چندین نفر از خواهران و برادران شهدا در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند، که اشاره به همین مطلب دارد.

تهیه‌کننده فیلم چند قطره باران در توضیح مشکلات و موانعی که درطول تولید فیلم بود، اظهار داشت: مهم‌ترین نکته‌ای که می توانم اشاره کنم، این است که نه تنها در اصفهان بلکه کلا در استان‌ها زیرساخت‌های لازم برای تولید مجموعه‌های تلویزیونی، سینمایی وجود ندارد، می‌توان گفت همه توانایی‌ها و پتانسیل‌ها در پایتخت متمرکز است، از لحاظ تجهیزات صحنه و تصویر وحتی عوامل ساخت، در استان‌ها با مشکل در همه این مسائل روبرو هستیم. 

وی تصریح کرد: به‌خصوص برای ما وقتی دو روایت اول که دهه شصت است را داشتیم، از لحاظ تجهیزات، خیلی با مشکلات روبه‌رو بودیم و به سختی تجهیزات مربوط به آن زمان تامین شد.

 

اسماعیلی در ادامه افزود: در بحث تولید، گاهی کارهایی از جانب مردم می‌شد که همه این سختی‌ها را به راحتی و شیرینی تبدیل می‌کرد، یک خاطره شیرین که از مردم دارم این بود که در روایت دوم ما حدود دو ماه در یک خانه مستقر بودیم، کامل خانه در اختیار ما بود و ساخت فیلم هم به خانه آسیب می‌زند، بعد از دو ماه کار، سراغ صاحب خانه رفتیم برای تسویه حساب، برادران زیدی بودند که خانه‌شان را در اختیار ما قرار دادند و زمان تسویه گفتند کرایه نمی‌خواهند چون کار برای شهدا است وحتی هزینه آب و برق و گاز را هم قبول نکردند.

تهیه کننده فیلم چند قطره آبان در رابطه با حمایت‌های مالی از تهیه فیلم عنوان کرد: این فیلم محصول خانه تولیدات جوان صداوسیما است، البته مجموعه‌های مختلفی کمک کردند که می‌توان به مجموعه فولاد مبارکه، روابط عمومی و حوزه شهید تندگویان مجتمع فولاد مبارکه، شهرداری منطقه هشت، دفتر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مجموعه سپاه صاحب الزمان(ع) از مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین(ع) و مجموعه پادگان شهید قاضی اشاره کرد.

وی در پایان خطاب به مسؤولان فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: در اصفهان توانایی‌ساخت مجموعه‌های فاخر و همچنین جوانان توانمندی وجود دارند، اگر حمایت‌های لازم انجام شود، نیروهای اصفهان لحظه به لحظه آن هشت سال دفاع مقدس و حوادث مختلف در این دوران ۴۰ ساله را به خوبی به تصویر می‌کشند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: ۲۵ آبان تهیه کننده جواد اسماعیلی تولید فیلم تهیه کننده چند قطره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان کهگیلویه از برگزاری اجلاسیه شهدای کهگیلویه با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار مصطفی مثنوی، ظهر امروز_ یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد، اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با سخنرانی محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور ساعت ۲۰:۰۰ روز دوشنبه دهم اردیبهشت در دانشگاه آزاد اسلامی شهر دهدشت برگزار می‌شود.

وی افزود: اولین کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵ برگزار شد و دومین کنگره نیز از روز ششم اردیبهشت سال‌جاری آغاز شده‌است.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجلاسیه‌های بزرگداشت شهدا در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و اولین اجلاسیه روز ششم اردیبهشت به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره ۲۰۸ شهید ارتش کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و حضور گسترده مردم در شهر گچساران برگزار شد.

سیدعلی‌اصغر پوربهشت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در نشست خبری که به مناسبت اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه برگزار شد، اظهار کرد: از همراهی و همکاری خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای کهگیلویه در پوشش برنامه‌های اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان و انعکاس اخبار این اجلاسیه قدردانی می‌کنم و از روحیه بسیجی خبرنگاران جز این انتظاری نیست.

وی افزود: ستاد اجرایی اجلاسیه شهرستان و شورای سیاست‌گذاری کنگره و اجلاسیه شهدا با تشکیل ۱۷ کمیته مختلف، مأموریت خود را آغاز کرد.

پور بهشت با بیان اینکه از زمان آغاز ستاد اجرایی اجلاسیه تاکنون بیش از پنج هزار برنامه در سطح شهرستان اجرا شده‌است، تصریح کرد: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و انتقال آن‌ها به نسل جدید است.

وی خاطرنشان کرد: از ۴۱۲ شهید والامقام شهرستان در حال حاضر تنها والدین کمتر از ۵۰ شهید در قید حیات هستند و ضرورت دارد با برگزاری اجلاسیه‌های مختلف فرهنگ ایثار و شهادت را سینه سینه به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

رئیس ستاد اجرایی اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه، گفت: با همکاری و مشارکت شهرستان‌های چهارگانه تاکنون تعداد ۳۸۱ برنامه و یادواره شهدا در قالب‌های گوناگون برگزار شده‌است.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده تاکنون در سطح شهرستان، افزود: سرکشی و تجلیل از همه خانواده شهدا، جانبازان بالای ۵۰ درصد و آزادگان، تجلیل از ۵۵۰ نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشتند، کاشت دوهزار نهال در عرصه‌های منابع طبیعی و معابر به نیابت از شهدا و همچنین توزیع تعداد ۲۲۰ فقره جهیزیه هر کدام به نام یک شهید والامقام از جمله برنامه‌های اجرا شده در سطح شهرستان هستند.

کد خبر 748754

دیگر خبرها

  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • آب‌های نیلگون، روی پرده نقره‌ای
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا