Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدراعظم اتریش اعلام کرد از روز دوشنبه میلیون‌ها نفر از جمعیت این کشور که به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه نشده‌اند، در قرنطینه قرار می‌گیرند.

به گزارش قدس آنلاین، «الکساندر شالنبرگ» صدراعظم اتریش امروز (یکشنبه) اعلام کرد از روز دوشنبه میلیون‌ها نفر را که به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه نشده‌اند، در قرنطینه قرار می‌دهد تا با افزایش بی‌سابقه شیوع کرونا در این کشور مقابله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اروپا دوباره به کانون همه‌گیری کووید-۱۹ تبدیل شده و برخی از دولت‌ها را وادار کرده که دوباره محدودیت‌های غیرمحبوب را اعمال کنند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، تقریباً ۶۵ درصد از جمعیت اتریش به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده‌اند که یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها در اروپای غربی است. بسیاری از اتریشی‌ها در مورد واکسن‌ها تردید دارند، دیدگاهی که توسط حزب راست افراطی «آزادی» سومین حزب بزرگ در پارلمان اتریش تشویق شده است.

در حالی که هلند با اعمال یک قرنطینه نسبی که برای همه اعمال می‌شود، با افزایش ابتلا مقابله می‌کند، دولت محافظه‌کار اتریش می‌گوید که می‌خواهد از اعمال محدودیت‌های بیشتر برای افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، اجتناب کند. 

شالنبرگ در یک کنفرانس خبری پس از تماس ویدیویی با فرمانداران ۹ ایالت اتریش، ضمن اعلام این اقدام جدید گفت: ما باید نرخ واکسیناسیون را افزایش دهیم. به طرز شرم‌آوری پایین است.

«ولفگانگ موکشتاین» وزیر بهداشت اتریش هم در کنفرانس خبری با بیان این که قرنطینه در مرحله اول ۱۰ روزه خواهد بود، گفت: افراد ۱۲ ساله و کمتر از قرنطینه معاف خواهند بود. تحت این قرنطینه، افراد واکسینه نشده تنها به دلایل محدودی مانند رفتن به محل کار یا خریدهای ضروری می‌توانند خانه خود را ترک کنند.

به نوشته رویترز، بسیاری از مقامات، از جمله در حزب محافظه‌کار شالنبرگ و پلیس، ابراز تردید کرده‌اند که چنین قرنطینه‌ای به درستی قابل اجرا باشد زیرا فقط برای بخشی از جمعیت اعمال می‌شود. اما شالنبرگ و «کارل نهامر» وزیر کشور اتریش گفتند بررسی‌های کاملی توسط پلیس برای اعمال درست قرنطینه انجام خواهد شد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز چهارشنبه گزارش داد میزان ابتلا به کرونا طی هفت روز قبل در قاره اروپا ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، با این روند، اروپا تنها منطقه‌ای در دنیا بوده که میزان ابتلا به کرونا و مرگ و میر بر اثر آن با روند صعودی مواجه بوده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد این ششمین هفته متوالی بود که نرخ ابتلا به کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن در قاره سبز روند صعودی داشت.

از میان ۶۱ کشوری که سازمان جهانی بهداشت نامشان را در منطقه اروپا ثبت کرده ۴۲ درصد جهش دست‌کم ۱۰ درصدی در موارد ابتلا را طی هفت روز مذکور ثبت کردند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اتریش ویروس کرونا قرنطینه واکسینه نشده طور کامل شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • هفته آینده تکلیف رالف رانگنیک و بایرن مونیخ مشخص خواهد شد
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • شکایت علیه ChatGPT به دلیل ناتوانی در تصحیح خطاها
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت