Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بهادری جهرمی از سوی اعضای دولت به عنوان سخنگوی هیات دولت و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تعیین شد.

خبرگزاری میزان- طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه هیات وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی، علی بهادری جهرمی از سوی اعضای دولت به عنوان سخنگوی هیات دولت و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهادری جهرمی متولد ۱۳۶۴ در شهرستان گلپایگان است.

وی دکتری حقوق عمومی از دانشگاه تهران و عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس است و در تدوین و ترجمه ۴۰ عنوان کتاب در حوزه‌های حقوق عمومی، حقوق بشر، حقوق تطبیقی و... فعالیت و مشارکت داشته است.

از جمله سوابق اجرایی بهادری جهرمی می‌توان به ریاست مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، عضویت در کمیسیون حقوقی سازمان بازرسی کل کشور، عضویت در مجمع مشورتی حقوقی پژوهشکده شورای نگهبان، رئیس هیات مدیره بنیاد صیانت از حقوق شهروندی و مشاور حقوقی در نهاد‌ها و سازمان‌های عمومی و خصوصی متعدد اشاره کرد.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهاد‌های دستگاه‌های اجرایی به تصویب هیأت وزیران رسید.

تعیین نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هیأت حمایت از صنایع

هیأت وزیران در اجرای بند (۱) ماده (۱) قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های کشور، آقای علی حسین رعیتی فرد را به عنوان نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هیأت حمایت از صنایع تعیین کرد.

موافقت دولت با ترخیص کالا‌های معاف از پرداخت تمام یا قسمتی از حقوق گمرکی و سود بازرگانی

هیأت وزیران در اجرای تکلیف قانونی خود مبنی بر ثبت معافیت‌ها و تخفیفات گمرکی به نرخ صفر (جمعی و خرجی) و به منظور پیشگیری از ایجاد اشکال در روند ترخیص کالا‌های وارده مشمول معافیت، مصوب کرد اعتبار پیش بینی شده از محل مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مانع از ترخیص کالا‌هایی که طبق قوانین و مقررات مربوط و با شرایط مصوب از پرداخت تمام یا قسمتی از حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف هستند، نبوده و گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است کماکان نسبت به ترخیص کالا‌های یاد شده طبق شرایط مقرر در قوانین و مقررات مربوط اقدام نماید.

استرداد حقوق ورودی و هزینه انبارداری برخی کالا‌ها بیش از سقف بودجه سالانه

دولت در اجرای تکالیف قانونی خود مبنی بر استرداد حقوق ورودی مواد و قطعات وارداتی که در کالا‌های صادراتی مورد استفاده قرار گرفته اند و هزینه انبارداری، به منظور جلوگیری از ایجاد اشکال در روند صادرات و واردات کالاها، مصوب کرد اعتبار پیش بینی شده از محل مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مانع از استرداد حقوق ورودی و هزینه انبارداری کالا‌هایی که طبق قوانین و مقررات مربوط مشمول استرداد هستند، نبوده و گمرک جمهوری اسلامی ایران کماکان موظف به استرداد حقوق ورودی طبق شرایط مقرر در قوانین و مقررات مربوط است.

آیین نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی اصلاح شد

هیأت وزیران به منظور تأمین نظر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درخصوص «آیین نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی»، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح آیین نامه مذکور موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، کمیته تخصیص اعتبارات جاری و عمرانی مصوب در بودجه عمومی دولت مکلف است براساس درخواست وزارتخانه‌های مجری از سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبار لازم را در ردیف بودجه سالانه دستگاه‌های مجری پیش بینی و نسبت به تأمین و تخصیص آن اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: اسامی ۴۳ عضو جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی

انتهای پیام/

برچسب ها: سخنگوی دولت دولت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سخنگوی دولت دولت قوانین و مقررات مربوط استرداد حقوق ورودی اطلاع رسانی دولت ترخیص کالا بهادری جهرمی هیأت وزیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود

سخنگوی دولت گفت: حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل بیش از ١۴٠ میلیارد دلار بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی شامگاه چهارشنبه _دوازدهم اردیبهشت_ در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان گلپایگان اظهار کرد: حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل بیش از ١۴٠ میلیارد دلار بود، همچنین تجارت خارجی ایران در فروردین سال جاری ١٠.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه حال منابع ارزی ما خوب است تصریح کرد: ما مشکلات ارزی و دیگر معضلات جاری را می‌دانیم اما مجبوریم در شرایط تحریم، تعادل ارزی را برقرار کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه نظارت بر نوسانات نرخ ارز به صورت جدی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: نگاه دولت هدایت منابع ارزی به سوی موارد مهم و اولویت‌ها است.

بهادری جهرمی افزود: این دولت نهضت تکمیل طرح‌های نیمه تمام را آغاز کرد، اما بر اساس اولویت بندی پیش می‌رود.

وی درباره نظارت بر نظام بانکی گفت: سال گذشته سه مؤسسه مالی اعتباری بزرگ را منحل کردیم بدون اینکه هیچ مشکل اقتصادی و اجتماعی رخ دهد.

سخنگوی دولت ادامه داد: این دولت اهل اراده و تصمیم است و وقتی تصمیمی می‌گیردبه آن عمل می‌کند و اهل شعار و وعده نیست.

بهادری جهرمی تصریح کرد: درصدد هستیم که منابع بانکی را به سمت اقدامات مولد مانند تولید و مسکن سوق دهیم و از سوی دیگر در بخش‌های تکلیفی مانند فرزندآوری نیز از آن بهره‌مند شویم.

وی گفت: نرخ سود بانکی نرخ سابق است از طرف دیگر نرخ تورم تولید کننده که در ابتدای دولت ١٠٣ درصد بود الان به ٢٣ درصد رسیده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در دهه ٩٠ بسیاری فرصت‌ها از دست رفت، گفت: این موضوع تنها به مباحث اقتصادی محدود نبوده است و در دیگر موارد مانند فرهنگی و اجتماعی نیز کاستی داشتیم.

بهادری جهرمی همچنین در مورد توزیع شیر در مدارس اظهار کرد: این موضوع پارسال در قانون بودجه نبود اما امسال سعی کردیم برای آن ردیف بودجه تعریف کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 749985

دیگر خبرها

  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به ایلام سفر کرد
  • ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت