Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از اعضای شورا خواست همه برنامه‌های عادی خود به ویژه در کمیسیون‌ها را متوقف کرده و توجه خود را به برنامه تراز ۱۴۰۴ معطوف کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در بیست و پنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز که غروب امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد ابتدا رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه اساس پدید آمدن شوراها بر مبنای شور و مشورت و بهره‌گیری از نظرات آحاد جامعه است اظهار داشت: اکنون که ما با انتخاب مردم در مسند کار هستیم اگر کاری که به ما محول شده را انجام ندهیم، اسباب بی اعتمادی مردم فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکندری شفاف‌سازی در امور و اطلاع‌رسانی به مردم را رکن اصلی ارتقای سطح اعتماد عمومی دانست و گفت: برای تحول در اجرای پروژه‌های عمرانی زیرساختی باید از ظرفیت سازمان عمران استفاده شود تا هم هزینه‌های اجرا کاهش یابد و هم توان مهندسی شهر تقویت شود که تحقق این امر با استفاده از مدیران خلاق و چابک ممکن است.

در ادامه جلسه امروز رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به اینکه تدوین فهرستی از پروژه‌ها به صورت مجزا در هر کمیسیون و ارائه آنها به مردم شاید تداعی‌گر وعده‌های قطعی برای اجرای آنها باشد اظهار داشت: در نهایت نه کمیسیون بلکه صحن علنی شورا است که پروژه‌ها را تصویب می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا با اشاره به اینکه متمم بودجه سال 1400 به زودی توسط شهرداری تنظیم و به شورا ارائه می‌شود تصریح کرد: قراردادن فهرست بلند بالایی از طرح‌های بررسی شده در کمیسیون‌ها که یک سویه تنها کالبد شهر در آنها توجه شده و همزمان به همه بندهای رویکردهای شورای ششم معطوف نیستند شورا را به بیراهه خواهد برد و من از اعضای شورا خواستارم که خود را در مرکزیت شورا متمرکز نموده و با استفاده از همه ظرفیت علمی و تجربی خود و اعضاء و مشاوران متبحر خود در هر کمیسیون، نسبت به تدوین برنامه‌های سه سال آتی اقدام نمایند تا شاهد به ثمر نشستن این برنامه‌ها در 1404 باشیم.

این عضو هیئت رئیسه شورای ششم شیراز با تشبیه سازمان بی‌برنامه به کشتی بی ساحل افزود: بی‌خط‌کش و معیار بودن، دردی کشنده و مهمترین عارضه و چالش یک شورای تحول‌خواه و به اصطلاح انقلابی است و امیدوارم همراهان من در شورا بر این مهم بدون حب و بغض و سیاسی انگاری و سلایق، و تنها به صورت یک ید واحد عمل کنند و برنامه تراز 1404 را که در کمیسیون تلفیق یکپارچه شده اند صورت دهند و برای رسیدن به این مهم  برنامه‌های موجود 5 ساله که خاتمه آن در 1402 است نیز بخشی از زیربنای عمل ما است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در دور ششم در ادامه پیشنهاد داد که اعضای شورا یک هفته شورا همه برنامه‌های عادی خود را متوقف نموده و فقط به امور زیربنایی بپردازند.

طاهری در ادامه نکاتی را به شهردار شیراز گوشزده نمود و ابتدا بیان کرد: شهرداری دارای یک مجموعه 12 تا 13 هزار نفری است که تعداد قابل توجهی از آنها صاحب علم و تجربه کافی بوده و تا زمانی که خلاف آن ثابت نشده همه آنها در بدو امر آماده و عاشق خدمت هستند و شهردار باید از آنهاکار هدف دار و زمانبندی شده بخواهد تا فرق بین نیروی تلاشگری که برای شهردار خلق زمان و فرصت می‌کند و نیرویی که زمان‌فروشی می‌کند مشخص شود.

وی همچنین خواستار توجه ویژه شهرداری به نیروهای جامعه ایثارگران شده و افزود: اگر شهرداری در پالایش نیروهای بی انضباط، فرسایشگر و غیرفداکار و آنان که قصد ندارند مفاهیم انقلاب اسلامی را در کار خود به متجلی نمایند تردید کند با کارت زرد شورا مواجه خواهد شد.

طاهری خطاب به شهردار شیراز افزود: زیبنده واحدهای عملیات‌محور شما نیست که به موضوعات عمرانی وکالبدی مثل احداث ایستگاه آتش‌نشانی یا فرهنگسرا در حوزه خود بپردازند بلکه باید با سیاستگذاری به اهداف کلان پرداخته و همه تلاش و همت خود را صرف برنامه‌های اجرایی در تراز رویکردهای شورایی ششم کنند.

رئیس شورا ضمن اشاره به برخی ایرادات ساختاری در شهرداری که در کل کشور جاری بوده از جمله اینکه سازمان مصوب 3900 نفره شهرداری اکنون بیش از سه برابر پست مصوب را در خود جای داده از سیداحسان اصنافی خواست حسابداری اعتبارات را از حسابداری هزینه خود جدا کرده و در دو سازمان جدا قرار دهد تا زمینه فساد از بین برود و به جای توجه صرف به افزایش درآمد شهرداری به اجرای برنامه‌ها و مدیریت هزینه‌ها نیز توجه نماید و اینگونه نباشد که شهرداری را موفق بداند که فقط مدیر خوبی برای ایجاد درآمد باشد.

طرح‌های فرهنگی و اجتماعی در سواحل و مناطق گردشگری بوشهر اجرا شودامام‌جمعه شیراز: شاهد حضور جریان جدیدی در حرکت فرهنگی شهر هستیم/ مسیر گردشگری حکمت و فقه مورد توجه قرار گیردرونق صنایع‌دستی در کبودراهنگ/ تعطیلی غار علیصدر کمر فعالان گردشگری را شکست

وی در توضیح بیشتر این بخش از صحبتهای خود گفت: بودجه سال را معاونت برنامه و بودجه شهرداری تدوین نموده و پس از طی مسیری طولانی در شورا تصویب می‌کند اما این بودجه را تمام و کمال تقدیم معاونت مالی و اقتصادی نموده و این معاونت بدون سند تخصیص بودجه توسط معاونت برنامه و بودجه شهرداری که صاحب اصلی بودجه است به صورت کاملا داخلی خود به هزینه‎کرد آن و صدور چک می‌پردازد و به سبب تفویض اختیاراتی که به روال سنوات قبل به مدیران اعطا شده چک‌ها به امضای شهردار هم نمی رسند و این روند سنتی کهنه که در بررسی تفریغ بودجه ایرادات آن مشخص‌ترخواهد شد باید اصلاح شود.

طاهری با اشاره به اینکه  شهردار شیراز باید به مدیریت درآمد شهرداری انضباط بدهد و تلاش مدیران پرتلاش خود را سیستمی کند به اخباری اشاره کرد که حاکی از این است که چک‌های قریب به 12 سال قبل در جایی پیداشده و امروز به دنبال نقدکردن آن  هستند و این یعنی شهرداری سیستم ندارد.

وی افزود: در شش ماهه اول سال درآمد شما بیش از برنامه‌های مدون بوده و این درحالی است که در پرداخت هزینه‌های اساسی نظیر حقوق پرسنل در سختی قرار می‌گیرید زیرا این همه درآمد بر اساس برنامه و بودجه مصرف نشده  و حتی شنیده شده که برخی مناطق و سازمان‌های شهرداری مشغول تنظیم متمم بودجه‌های خود تا دو برابر برنامه هستند که دلیلی بر این مدعا است که برنامه‌های مصوب تمام عملیاتی نیستند.

عضو کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورا در مقوله سرمایه‌گذاری و موضوع جذب و حمایت از سرمایه گذاران نیز گفت: اگر قرار است جریان کار به روال قبل باشد از هم اکنون  شکست سنگین شهرداری را حتمی می‌دانم.

وی اذعان کرد: همه ما باید باور کنیم که میز مذاکره با سرمایه گذار میزی هم‌تراز است تا هر دو طرف  میز به برد برسند و اندیشه و نگرش کهنه و دیوانسالارانه‌ای که در مذاکرات و متن قراردادها از قوه قهریه استفاده می‌شود و تضامین دو طرفه تنظیم نشده و یک طرفه پیش‌بینی می‌شوند امری مذموم در سرمایه‌گذاری است که باید توسط کمیسیون سرمایه‌گذاری  اصلاح شود و مصوبه‌ای بگذرانند تا سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری را از معاونت مالی اقتصادی جدا کند و مستقلا ذیل شهردار اداره شود.

نماینده شورا در کمیسیون ماده 38 در ادامه گفت: در جریان رسیدگی به پرونده اختلافات بین پیمانکاران و شهرداری به عدم تناسب سازمانی در مدیریت پیمان در شهرداری پی بردیم و قراردادها از مذاکرات تا انعقاد، اجرا و تا خاتمه قطعی آن نیاز به یک ناظم و رسیدگی‌کننده دارد و نبود یک «مدیریت رسیدگی پیمان» در این مسیر مشکلات فراوانی را هم برای شهرداری و هم برای پیمانکاران بوجود آورده است.

وی همچنین از شهردار شیراز خواست برای پروژه‌های بزرگ و اصطلاحا ابرپروژه‌ها خود مجری طرح گذاشته و به وی اختیارات کافی بدهید تا بدانید پروژه را باید از کجا پیش راند تا چنین پروژه‌های بزرگ شهری فارغ از مجاری متعدد پیش بروند.

طاهری همچنین از شهردار شیراز خواست محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار شیراز و کاهش ترافیک را به عنوان دو نوک اصلی پیکان حملات خود قرار داده و  طرح محدوده ترافیکی شیراز را مجددا بررسی و به شورا ارائه کند، با مافیایی که مانع تخقق شهرداری یکپارچه الکترونیک است مبارزه کرده و آن را محقق کند و در مسیر منویات مقام معظم رهبری در سال مانع زدایی‌هاگام بردارد زیرا  نباید صدور پروانه ساختمانی بیش از یکسال طول  بکشد و  با وجود اینهمه نیروی انسانی و ابزار و امکانات برای تسریع امور مردم مردم معطل شود.

وی همچنین خواستار سیستمی شدن بانک‌های اطلاعاتی املاک شهرداری  و ایجاد سامانه‌های لازم برای این منظور شده و از اصنافی خواست پروژه ممیزی املاک را ظرف سال جاری و حداکثر نیمه سال آتی خاتمه بدهد.

در ادامه این جلسه اعضای شورا به بررسی لوایح ارسالی از کمیسیونها  و دیگر دستورکارها پرداختند و در دستور کار اول جلسه امروز شورا طرح کمیسیون عمران شورا، درباره ارتقای کیفی آسفالت معابر سطح شهر بررسی شد و مقرر شد  که در راستای ارتقای کیفیت آسفالت و همچنین بهبود وضعیت روسازی معابر شهری، شهرداری شیراز از قیر استاندارد و با کیفیت برای تولید آسفالت استفاده کند، یک آزمایشگاه ذیصلاح بصورت مقیم در کارخانه آسفالت شهرداری مستقر گردد، پس از اقدامات پژوهشی لازم و شناسایی افزودنی‌های دارای استاندارد و با کیفیت آسفالتی، در خیابان‌های اصلی و معابر شریانی جدیدالاحداث متناسب با شرایط پروژه از آسفالت پلیمری یا روسازی بتنی استفاده شود.

همچنین اعضای شورا شهرداری را موظف کردند که برنامه جامعی جهت افزایش طول عمر و کیفیت آسفالت معابر تهیه نموده و نهایتا تا پایان سالجاری به شورا ارائه کند و با تکمیل سامانه PMIS و شناسنامه دار کردن معابر شهری، بر اساس میزان خرابی سطوح آسفالتی نسبت به انجام عملیات مناسب با اولویت لکه گیری و تراش و ترمیم اقدامات لازم صورت گیرد.

در دستور کار دیگر شورا طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا در مورد احداث پارک‌های موضوعی علوم، تاریخ و هنر بررسی شد و شهرداری شیراز موظف گردید طی دو ماه آینده با استفاده از پتانسیلها و امکانات خود و ضمن بهره گیری از توان علمی متخصصان و کارشناسان  داخلی و تجارب سایر شهرها و کشورها، با تنظیم تفاهم نامه همکاری با نهادها و مراکز علمی پژوهشی و اشخاص حقیقی یا حقوقی برای ایجاد پارک‌های موضوعی در حوزه‌های علوم و تاریخ و هنر با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و ایجاد فضای تعاملی ملموس با هدف ترغیب، تشویق و ایجاد انگیزه و خلاقیت و نوآوری و همچنین معرفی مشاهیر تاریخی و ارائه مفاهیم علمی، اعتقادی، فلسفی و اخلاقی به شکل جذاب و اثرگذار دربین نسل جدی به ویژه نوجوانان و جوانان، با ذکر مکان‌های پیشنهادی در قالب لایحه به شورا ارائه کند.

در دیگر دستور کار جلسه امروز شهرداری مکلف شد بعد از وصول جرائم کمیسیون ماده 100، در صورت عدم پرداخت عوارض ساختمانی تخلف صورت یافته توسط مؤدی حداکثر ظرف مدت شش ماه، موضوع مطالبه عوارض را به کمیسیون ماده 77 ارجاع و پس از اخذ رأی مربوطه و بلافاصله پس از قطعی شدن آن، از طریق اجرائیه ثبت نسبت به وصول عوارض اقدام و پیگیریهای لازم را انجام دهد.

در ادامه جلسه امروز طرح کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، درباره الزام شهرداری به تهیه دستورالعمل بازنگری شیوه آبیاری باغات شیراز به تصویب اعضا رسید و بر اساس آن شهرداری شیراز مکلف شد نسبت به تهیه دستورالعمل بازنگری شیوه آبیاری باغهای شیراز از ردیف‌های اعتباری 2010301 (طرح جامع مطالعات آب فضای سبز شهری) و 2010302 (استحصال و تصفیه آب و ارتفاعات اطراف شیراز) اقدامات لازم را صورت بدهد و نتیجه را طی یکماه آینده به شورا ارائه دهد.

در مصوبه دیگر نیز شهرداری شیراز مکلف شد از محل ردیف اعتباری 2070102 بهینه سازی و احیاء قنوات در سطح شهر، نسبت به کف سازی قنات منصورآباد (با بتن) اقدام کند و گزارش اقدامات صورت گرفته را طی دو ماه آینده به شورای شهر شیراز  ارائه بدهد.

در دستور کار ششم امروز شورای شهر ششم شیراز لایحه مربوط به آیین‌نامه توانمندسازی و حمایت از افراد دارای معلولیت شهر شیراز (با تأکید بر وظایف شهرداری در صحن علنی شورا بررسی شد و در نهایت اعضای شورا آیین نامه ای با موضوع ذکر شده مشتمل بر 4 ماده، 25 بند و 5 تبصره را به تصویب رساندند.
طرح کمیسیون گردشگری و زیارت شورا، درباره ساختار سازمانی اداره گردشگری و زیارتی شهرداری شیراز نیز در جلسه امروز بررسی شد و بر اساس آن ایجاد سازمان گردشگری و امور زیارتی شهرداری شیراز به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

در این مصوبه مقرر شد که شهرداری نسبت به طی تشریفات قانونی ایجاد سازمان مورد اشاره اقدام کند و اساسنامه این سازمان را جهت تصویب حداکثر ظرف مدت 2 هفته به موجب لایحه ای به شورای شهر تقدیم کند.

در دستور کار دیگر امروز شورا، مسعود زارعی به‌عنوان نماینده شورای اسلامی شهر شیراز در هیأت رسیدگی به امور میادین، در آیین نامه اجرایی نحوه واگذاری میادین، اماکن و غرفه‌های شهرداری شیراز (جهت شرکت درجلسه بازگشایی پاکات) انتخاب شد.

طرح کمیسیون شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) شورا، درباره مشارکت شهرداری در احداث زائرسرای ارزان قیمت و احداث کمپ زائر همانند مشهد نیز در جلسه امروز به تصویب رسید و مقرر شد در راستای اجرایی شدن مصوبه کمیسیون و نامه به شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی و معاونت شهرسازی و معماری اطلاعات مورد نیاز و مشخصات حداقل ده قطعه زمین و دستور نقشه پیشنهادی آن را در محدوده بافت فرسوده (357 هکتاری) ظرف مدت دو هفته به کمیسیون شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) ارائه کند.
همچنین شهرداری شیراز مکلف شد در راستای تقویت

زیرساخت‌های گردشگری مذهبی و توسعه امکانات مورد نیاز مدیریت پدافند غیرعامل در پارک‌های 50 هکتاری مادر و سلامت نسبت به احداث دو کمپ زائر با ظرفیت حداقل400 کانکس مجهز اقامتی حداکثر تا پایان سال 1401 اقدام کند و با فراخوان ملی جهت احداث کمپ‌های مشابه در سایر پارک‌های بزرگ در جهت جذب مشارکت بخش خصوصی و یا ادارات دولتی و مجموعه‌های غیر دولتی با در نظر گرفتن محل سایت که رایگان در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد، اقدام کند.

در پایان جلسه امروز، شورای اسلامی شهر شیراز اجازه واگذاری سرقفلی میدان میوه و تره بار (طرح توسعه) از طریق یکی از چهار شیوه مندرج در ماده واحده را  به شهرداری شیراز داد، اجازه پیش فروش غرفه‌ها به شهرداری داده شد و مکلف به رعایت آیین‌نامه مالی شهرداریها و نیز قانون پیش فروش املاک گشت.

نامگذاری و تغییر نام برخی معابر و نصب تابلو به شرح زیر در خاتمه جلسه امروز در دستور کار قرار گرفت و براساس آن، تغییرنام خیابان گل بهار واقع در میان‌رود به خیابان «شهیدان عبدالمجید و مصطفی ابوطالبی» ، تغییر نام تقاطع مدافعان سلامت واقع در بلوار رحمت احمدابن موسی(ع) به نام «شهدای مدافع سلامت»، نامگذاری کوچه بی نام شماره 49 بلوار استقلال به نام «شهید محمدجواد کاظمی» به تصویب شورا رسید و شهرداری نیز موظف شد نسبت به نصب تابلوهای خوش آمدگویی در ورودی‌های شیراز با عناوین « به شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) خوش آمدید» و « به شهر شیراز شهر شهید محراب آیت الله سیدعبدالحسین دستغیب خوش آمدید» و « به شهر شیراز شهرحافظ، سعدی و ملاصدرا خوش آمدید»  اقدام کند.

انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شیراز برنامه و بودجه شهرداری شیراز شورا ارائه سرمایه گذاری شهردار شیراز دستور کار طرح کمیسیون جلسه امروز اعضای شورا بررسی شد شورای شهر رئیس شورا آیین نامه برنامه ها پروژه ها بر اساس مکلف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته جاری از روز شنبه تا چهارشنبه هشتم تا ۱۲ اردیبهشت جلسات خود را برگزار می‌کنند و موارد زیر در دستور کار کمیسیون‌ها قرار دارد:

کمیسیون اقتصادی در جلسه روز یکشنبه خود طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم را بررسی می‌کند.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس روز یکشنبه میزبان رئیس جهاد دانشگاهی خواهند بود تا وی گزارش اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی خود را به این کمیسیون ارائه دهد.

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه لایحه اصلاح تبصره (۶) الحاقی به ماده واحده قانون ابطال اسناد فروش رقبات، آب و اراضی موقوفه را در کمیته حقوق خصوصی بررسی می‌کنند و در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه هم کلیات طرح فهرست تصویب نامه‌های قانون نامعتبر دوره فترت را در دستور کار خود دارند.

اعضای کمیسیون بهداشت در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه آخرین وضعیت پرداخت حق بیمه پرداختی بیمه شخص ثالث، سرنشین و مازاد سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را با حضورمسوولان مربوطه بررسی می‌کنند و در روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه از شرکت مادر تخصصی پالایشگاه و پژوهش خون بازدید می‌کنند.

اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس هفته جاری علاوه بر ارائه گزارش توسط نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی؛ عملکرد قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را بررسی می‌کنند.

اعضای کمیسیون اجتماعی روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) به منظور بررسی و جمع‌بندی آخرین وضعیت طرح‌ها و لوایح و امور نظارتی کمیسیون اجتماعی با حضور مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور جلسه خواهند داشت و روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به منظور بررسی ارائه گزارش اقدامات به‌عمل آمده در راستای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این کمیسیون خواهد آمد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز دوشنبه (۹ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر مروری بر آخرین اخبار و تحولات، ایراد شورای نگهبان در خصوص لایحه موافقت نامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با حضور نماینده شورای نگهبان و مسئولان ارشد دستگاه‌های ذی ربط را بررسی می‌کنند. دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) آخرین تحولات منطقه با مسئولان ارشد ذی ربط بررسی می‌شود. ­

اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مجلس­ هم­ در نشست­ روز سه شنبه­ ­خود با حضور وزیر کشور­ گزارش آخرین وضعیت انتخابات دورازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را­ ­بررسی­ خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است