Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به همراه  فرماندار دنا و مدیرکل امور عشایر استان با محوریت اداره آموزش  عشایر کهگیلویه وبویراحمد روز یکشنبه هفته جاری در اقدامی تحسین آمیز، فرسنگ ها از جاده سنگلاخی و سخت گذر منطقه شبلیز وکوه شورم تا جلاله را پیمودند تا صحنه هایی ناب از خدمت جهادی به مردم محروم استان را به نمایش گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مختار اندرخور روز یکشنبه در حاشیه بازید از مدارس عشایری روستای جلاله شهرستان دنا واقع در مرز بین استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: با عنایت به بیانات رهبری درباره عدالت آموزشی و برخورداری تمامی دانش آموزان از آموزش کیفی، مشکلات مدارس این منطقه محروم و صعب العبور احصا و برطرف می شود.

وی افزود: با وجود شرایط خاص وضعیت اقتصادی کشور، در بحث تجهیزات و تعمیرات مدارس روستایی جلاله کارهای خوبی امسال انجام شد اما هنوز در بحث تجهیزات و تعمیرات این مدارس عشایری و روستایی  جای کار بسیاری وجود دارد.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۴۷ دانش اموز در مدارس ابتدایی و راهنمایی روستای جلاله مشغول به تحصیل هستند.

اندرخور ابراز داشت: در ابتدای سال، تلاش شد وسایل گرمایشی این مدارس تامین شود با این وجود هنوز هم مدارس این روستا در بحث وسایل گرمایشی نیاز به توجه ویژه ای از سوی خیرین و دستگاه های متولی دارد.

وی ادامه داد: در این سفر مشکل برق برخی از مدارس جلاله که قطعی داشتند رفع شد و مابقی نیز توسط شرکت برق شهرستان دنا به زودی رفع می شود.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: راه عبور و مرور برای دسترسی دانش اموزان نیز ناهموار بود که در این سفر دو روزه برخی از این راه های فرعی هموار شدند و مابقی نیز توسط راهداری به همراه جاده اصلی زیرسازی می شود.

اندرخور تاکید کرد: همچنین مدیرکل امور عشایر استان و فرماندار دنا قول مساعدی مبنی بر تحویل لوازم و التحریر برای دانش اموزان عشایری این منطقه به آموزش و پرورش دادند.

دهستان محروم جلاله زیلایی با جمعیتی افزون حدود یکهزار نفر در حدود ۲۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. 

جمعیت روستاهای جلاله به گفته برخی اهالی طی یک دهه گذشته از حدود سه هزار نفر به دلیل محرومیت و نبود زیرساخت های لازم به ویژه جاده دسترسی نامناسب به کمتر از هزار نفر کاهش یافته است.

برچسب‌ها زندگی عشایری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج زندگی عشایری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته معلم، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها و تحولات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در جامعه مدیون تلاش معلم است.

وی از اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه در نواحی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم خبر داد و افزود: زنگ سپاس در پاسداشت مقام معلم در مدارس استان نواخته شد.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته گرامیداشت مقام معلم از ۹۴ معلم نمونه شهرستانی و منطقه‌ای تجلیل می‌شود.

وی با گریزی به طرح رتبه‌بندی معلمان، این طرح را از خدمات ارزشمند نظام به جامعه فرهنگیان دانست و تصریح کرد: ۵۸۱ نفر در مهر سال‌جاری در آموزش و پرورش استان به عنوان معلم استخدام می‌شوند.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: برنامه‌محوری و قانون‌مداری دو اصل هستند که به عنوان سیاست کاری در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مدنظر است.

وی افزود: دو ناحیه‌ای شدن آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از قبل مطرح بوده و هم‌اکنون نیز در حال بررسی است.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ظرفیت شایستگان در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش استان استفاده می‌شود و هرگز دنبال نگاه قومی و جغرافیایی در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیستیم.

وی با اشاره به مشکل مسکن فرهنگیان افزود: جهت حل مشکل مسکن فرهنگیان در حال رایزنی با حوزه استانداری استان هستیم.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: برنامه ابتکاری «بام» از طرف آموزش و پرورش استان ارائه شده‌ است و از اول مهر سال‌جاری در مقاطع ابتدایی استان با هدف کاستن از میزان مشق دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

کد خبر 749375

دیگر خبرها

  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد