Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@00:17:45 GMT

با این چهار روش رشد ناخن‌هایتان را سرعت ببخشید

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۶۵۱۸

با این چهار روش رشد ناخن‌هایتان را سرعت ببخشید

معمولاً افراد به دلایل مختلفی با مشکلات مربوط به ناخن مواجه می‌شوند و این مسئله در تمام سنین امری رایج است. سوءتغذیه شدید می‌تواند یکی از دلایل ضعیف و ناسالم بودن ناخن‌ها باشد.
جویدن ناخن نیز یکی از عادات مضری است که علاوه بر آسیب رساندن به ناخن‌ها، می‌تواند باعث ایجاد عفونت‌های باکتریایی در معده و بدن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین استفاده نکردن از پوششِ پایه قبل از لاک زدن می‌تواند به ناخن‌ها صدمه بزند و سلامت آن‌ها را به خطر اندازد. جویدن ناخن هم می‌تواند ناخن‌ها را شکننده و ضعیف کند.

برای داشتن ناخن‌های سالم و محکم، کافیست نکات زیر را بخوانید و به آن‌ها عمل کنید.

۱- سعی کنید ناخن‌ها را مرطوب نگه دارید

همانگونه که از پوست و مو خود مراقبت می‌کنید، آبرسانی و حفظ رطوبت ناخن برای جلوگیری از صدمه دیدن صدف ناخن و همچنین پیشگیری از ابتلا به عفونت ضروری است. مرطوب نگه‌داشتن ناخن با استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده بسیار آسان است.

۲- از جویدن و گاز گرفتن ناخن‌ها بپرهیزید

جویدن ناخن در مواقع اضطراب یا طبق عادت، در اغلب افراد رایج است. بهترین روش برای مهار این عادت، کاور کردن ناخن‌ها با بانداژ، چسب زخم یا چیزی شبیه آن است. راه دیگر هم انجام تمرینات ذهن‌آگاهی و مدیتیشن است.

۳- حین انجام کار‌ها از دستکش استفاده کنید

دست‌ها مدام درگیر انجام کار‌های مربوط به خانه، باغچه، دفتر کار و… هستند. برای همین علاوه بر دست‌ها، ناخن‌ها نیز در معرض ساییدگی، شکستگی و مواد شیمیایی قرار می‌گیرند. بهتر است هنگام انجام کار‌های سنگین و سخت و یا دارای آلودگی مانند شستن لباس یا ظروف، باغبانی و یا کار‌های ساده تعمیرات منزل، از دستکش استفاده کنید. شما با استفاده از دستکش، پس از مدتی شاهد تفاوت ظاهری و سلامت ناخن خواهید بود.

۴- بهداشت را رعایت کنید

با حفظ بهداشت ناخن، می‌توان از شکنندگی، ساییدگی و فرسودگی کوتیکول ناخن جلوگیری کرد. برخی از کار‌هایی که می‌توانید برای ارتقا بهداشت ناخن انجام دهید، شامل کوتاه کردن به موقع و سوهان کشیدن منظم، تمیز کردن زیر ناخن، مرطوب نگه‌داشتن پوست داخل و اطراف ناخن است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: رشد رشد تولید رشد صنعتی رشد قیمت ناخن ها کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۶۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال غرب گفت: به دلیل پیگیری های مستمر و مداوم، سرعت بازرگانی منطقه شمال غرب نسبت به متوسط شبکه مطلوب است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری به اقدامات انجام شده در این منطقه برای افزایش سرعت بازرگانی اشاره کرد و افزود: عملکرد راه آهن شمال غرب عمدتا صادرات و واردات در ایستگاه بین المللی بناب به مقصد ترکیه است و به دلیل اینکه پیگیری قوی و منظم در این منطقه داریم و صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری را به صورت مداوم پیگیری می کنیم بنابراین کارها به سرعت و با کمترین فوت وقت انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از توقف بی مورد واگن ها در ایستگاه های تشکیلاتی جلوگیری کردیم و اگر واگنی معیوب و یا به صورت شیر بسته باشد به سرعت آنرا منفصل می کنیم تا کمترین تاثیر را در سرعت سیر قطارها داشته باشد.

صفری تصریح کرد: در بارگیری واگن ها نیز سعی می شود با ملاحظات فنی و در نظر داشتن شیب و فراز منطقه، تناژ بارگیری حداکثری داشته باشیم .

دسترسی مردم به بلیت قطار بیشتر شده است

مدیرکل راه آهن شمال غرب با اشاره به فروش اینترنتی بلیت قطار گفت: عموم مردم از وضعیت جدید پیش فروش بلیت ها راضی هستند زیرا با اولویت دادن به پیش فروش اینترنتی، بلیت بیشتری در دسترس مردم قرار گرفته و حجم مراجعات مردم به ایستگاه راه آهن زنجان برای تهیه بلیت نسبت به سال گذشته کم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته، مردم از عملکرد آژانس ها گله مند بودند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • فصل بیداری
  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • در جست‌وجوی مزاج معتدل
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است