Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- کمپانی‌ ای ام دی به تازگی از پردازنده‌های گرافیکی جدیدی رونمایی کرده است که به منظور استفاده در کامپیوترهای با عملکرد محاسباتی بالا طراحی شده اند. کمپانی‌ ای ام دی به تازگی از پردازنده‌های گرافیکی جدیدی رونمایی کرده است که به منظور استفاده در کامپیوترهای با عملکرد محاسباتی بالا طراحی شده اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، اولین سری پردازنده‌های رونمایی شده از این مجموعه Instinct MI200 نام دارد که گفته می‌شود عملکرد آن 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 برابر پردازنده‌های گرافیکی انویدیا A100 بوده و به 47.9 ترافلاپ می‌رسد. همچنین قوی‌ترین تراشه این سری که برای انجام وطایف مرتبط با هوش مصنوعی طراحی شده است در تست‌های داخلی 1.2 برابر سریع‌تر از سایر شتاب دهنده‌های رقیب خود ظاهر شده است.
 
این شتاب دهنده‌ها بر مبنای معماری جدید‌ ای ام دی به نام CDNA 2 ساخته شده اند و به نوعی اولین تراشه هایی هستند که با طراحی پردازنده گرافیکی چندتایی به بازار عرضه می‌شوند. همین امر موجب شده است که بالاترین پهنای باند حافظه  در نظر گرفته شده برای آنها به 3.2 ترابایت بر ثانیه برسد. این رقم 2.7 برابر سریع‌تر از نسل قبلی پردازنده‌های گرافیکی Instinct است.)
     
 ای ام دی مدعی شده است که سری MI200 در دو نوع مختلف به بازار عرضه می‌شود. نوع اول که ماژول شتاب دهنده باز MI200 است با هدف انجام وظایف هوش مصنوعی و محاسبات با کارایی بالا ساخته شده است و نوع دوم MI210 PCIe است که برای سرورهای سنتی طراحی شده است.
 
کمپانی‌ ای ام دی سال گذشته تصمیم گرفت که رنج پردازنده‌های گرافیکی خود را در دو کانال گیمینگ و محاسبات با کارایی بالا دنبال کند. این تقسیم بندی موجب شد که این کمپانی بتواند روی مهم‌ترین ویژگی‌های هر دو کانال تمرکز کرده و در نهایت دست به تولید سریع‌ترین پردازنده ساخته شده برای محاسبات با کارایی بالا بزند.
 
فارست نورود به عنوان معاون ارشد‌ ای ام دی در این رابطه اظهار داشته است که:«شتاب دهنده‌های Instinct MI200 می‌توانند به راحتی از پس وظایف محاسبات با کارایی بالا و هوش منصوعی بربیایند و به محققان در سرعت بخشیدن به تحقیقات و کوتاه سازی زمان بین رسیدن از فرضیه به نتیجه قطعی کمک شایانی بکنند.»
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: ابرکامپیوتر سخت افزار پردازنده های گرافیکی شتاب دهنده طراحی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح گرافیکی معنی‌دار در لاین‌آپ پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، دانیال اسماعیلی‌فر هفته پر اتفاقی را سپری کرد. دانیال که فرم مطلوبی در این هفته‌ها دارد مقابل صنعت نفت گل زد اما حرکت پس از گل او جنجالی شد.

این مدافع راست پس از فراخوانده شدن به کمیته انضباطی از بازی لیگ برابر سپاهان محروم شد اما می‌تواند سرخ‌ها را در جام حذفی همراهی کند.

اگرچه اسماعیلی‌فر دردسر عجیبی برای خود تراشید اما باشگاه پرسپولیس با گذاشتن تصویر او در لاین آپ بازی با آلومینیوم به نوعی از بازیکن خود حمایت کرد و به او روحیه داد.

دیگر خبرها

  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • رونمایی از شاسی بلند جدید چری با آخرین تکنولوژی‌های جهان
  • لاکچری‌ترین فروشگاه آب معدنی جهان در این شهر ایران رونمایی شد + ویدئو
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس
  • طرح گرافیکی معنی‌دار در لاین‌آپ پرسپولیس