Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@00:41:00 GMT

گردشگری ایران / آبشار ترز کجاست؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۶۷۴۱

گردشگری ایران / آبشار ترز کجاست؟

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، آبشار ترز یکی از آن مناطقی است که به‌دلیل آب و هوا و طبیعت بسیار زیبا و دلنشین، برای تن‌آرامی و دور کردن انرژی‌های منفی از ذهن و روح، به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مکان برای تهرانی‌ها نیز می‌تواند مقصد سفری یک روزه باشد. این آبشار در طول سال، گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبشار ترز از جاهای دیدنی استان مازندران به شمار می‌رود.

مجموعه آبشارهای ترز در شهرستان سوادکوه، میان جنگل‌های هیرکانی و در منطقه لفور قرار دارند. سوادکوه شهری بسیار زیبا در استان مازندران و همسایگی استان سمنان است. این منطقه از شرق به ارتفاعات دودانگه و شهر ساری، از غرب به شهرستان بابل، از شمال به شهرستان قائمشهر و از جنوب به شهرستان فیروزکوه می‌رسد.
مجموعه آبشار های ترز تنها بخشی از ۸۴ آبشار سوادکوه شمالی است

شهرستان سوادکوه دارای جاذبه‌های طبیعی گردشگری فراوانی است که از جمله آن‌ها می‌توان به جنگل‌های هیرکانی، دریاچه‌های وسیع، چشمه‌های پرآب، آبشارها، رودخانه‌ها و دشت‌ها اشاره کرد. این شهر یکی از بهترین مقاصد گردشگری شمال کشور است و هر روز طبیعت‌دوستان زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

شاید باور این موضوع سخت باشد؛ ولی گفته می‌شود که سوادکوه شمالی، ۸۴ آبشار کوتاه و بلند دارد که هرکدام در میان مردم بومی به نام‌های متعددی معروف هستند. شیرگاه در مرکز شهرستان سوادکوه قرار گرفته و زیبایی این منطقه به‌تنهایی زبانزد است. در اطراف شیرگاه، جنگل‌ها و کلبه‌های چوبی قدیمی بسیار زیبا و چشم‌نوازی وجود دارند.

آبشارهای ترز در منطقه جنگل لفور قرار دارند. جنگل لفور به‌دلیل برخورداری از مناطق مرتفع، آبشارهای فراوانی دارد که مجموعه آبشارهای ترز بخشی از آن‌ها هستند. علاوه بر آبشار، جنگل لفور هم بسیار تماشایی است.

آبشار ترز یکی از این جاذبه‌های شگفت‌انگیز و مقصدهای طبیعت‌گردی و جنگل‌پیمایی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این آبشار در مناطق مرتفع لفور جای گرفته است. برای دسترسی به این آبشار تماشایی، لازم است از میان جنگل‌های هیرکانی و حاشیه رودخانه بابلرود عبور کنید.

در جنگل لفور برای رسیدن به آبشار ترز، باید حدود ۴۰ دقیقه در مسیری مال‌رو با شیبی ملایم پیاده‌روی کنید. پیمودن این راه برای کسانی که عادت به پیاده‌روی سبک روزانه دارند کار راحتی است. مسیر به‌جز در قسمتی که باید از تپه‌ای کوچک بالا و بعد پایین بروید، نسبتا هموار است. البته همین نیاز به پیاده‌روی سبب شده است که آبشارهای ترز کمتر شناخته شده باشند.

بعد از طی چندین متر در جنگل، به رودخانه بابلرود می‌رسید. آب آبشارهای ترز به بابلرود می‌ریزد. این رود خود راهنمایی برای رسیدن به آبشار است؛ البته حرکت به سوی آبشار ترز برعکس جریان آب است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118483 برچسب‌ها گردشگری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گردشگری جنگل لفور جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست

تین نیوز

جاده هونجان اسفرجان به شهرضا یکی از محورهای مواصلاتی مهم قطب گردشگری جنوب اصفهان به شمار می رود . اگر از شهرضا به سمت جنوب آن بروید، به ییلاق دیدنی هونجان می رسید. روستای هونجان یکی از توابع شهرستان شهرضا در استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، یکی از جالب ترین ویژگی های روستای هونجان، آب وهوای آن است. هونجان از لحاظ داشتن پاک ترین آب وهوا توجه ستاره شناس ها را جلب کرد، تا جایی که آن ها به این روستا «آسمان پاک ایران» گفتند.

بیشتر بخوانید:

دسترسی اتوبان اصفهان شیراز به تخت جمشید؛ ماموریت ویژه استاندار کلید خورد

اسفرجان نیز روستایی تاریخی در مرز استان اصفهان و شیراز و از توابع شهرضا است که سالانه بویژه در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور می شود.

حال مردم این منطقه که میزبان گردشگران بسیاری از گوشه و کنار ایران هستند و سالانه شاهد تصادفات دلخراشی در محور ارتباطی هونجان، اسفرجان به شهرضا هستند در کارزاری که در پلتفرم مستقل جمع‌آوری امضا اعلام شده درخواست تعریض این جاده گردشگری را دارند.

در این کارزار خطاب به وزیر راه و شهرسازی، استاندار محترم استان اصفهان و نماینده محترم شهرستان شهرضا آمده است:

وزیر محترم راه و شهرسازی

جناب آقای مهندس مهرداد بذرپاش

نماینده محترم شهرستان شهرضا

جناب آقای دکتر حبیب قاسمی

استاندار محترم استان اصفهان

جناب آقای دکتر سید رضا مرتضوی

با سلام و احترام؛

باز هم جاده باز هم تصادف باز هم مرگ باز هم غم...

محور ارتباطی هونجان، اسفرجان به شهرضا، یکی از محورهای مواصلاتی مهم قطب گردشگری جنوب اصفهان است و علاوه بر این که تنها مسیر دسترسی عشایر قشقایی و مردم ساکن در روستاهای هونجان، اسفرجان به شهرضاست و در آینده نزدیک با ادامه جاده درحال احداث بین روستا های هونجان و گرموک اتصال این جاده به شهرستان سمیرم برقرار می شود و به دلیل جاذبه های گردشگری بسیار چشم نواز، یکی از پر تردد ترین مسیر های ارتباطی بین شهرستان های سمیرم و شهرضا خواهد شد؛ کما اینکه درحال حاضر هم این جاده به دلیل تردد فراوان یکی از پر حادثه ترین جاده های مواصلاتی شهرضا محسوب می گردد. (آمار حوادث منجر به جرح و فوت در دوسال گذشته مبین این ادعاست.)

در ادامه عنوان شده: این جاده به علت عرض کم، پیچ های زیاد، آسفالت فرسوده و نداشتن شانه خاکی متناسب از یک طرف و تردد زیاد  سالانه جان افراد زیادی را گرفته یا معلول کرده و خانواده های بسیاری را داغدار و گرفتار می کند؛ اما علیرغم پیگیری های متعدد و در جریان قرار گرفتن مسئولان طی سال های گذشته، اقدام شایسته ای در این خصوص بعمل نیامده است.

اگر مثلث انسان، جاده و خودرو را در نظر بگیریم محور فوق یادآور خاطرات تلخ و غم بار برای کسانی است که عزیزانشان را در این محور از دست داده که کماکان تبعات اجتماعی و روانی آن پابرجاست.

در همین راستا از حضور آن مقام محترم درخواست می گردد با تدابیر عالمانه خود نسبت به این درخواست به حق مردم این منطقه توجه خاص مبذول فرمایید ودستور مساعدت به مسئولین ذی ربط صادر فرمایید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • آبشار زیبای تخت‌چو در استان لرستان
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟