Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «سعید رحیمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این برنامه واکسیناسیون از آبان ماه امسال آغاز شده است و به مدت ۵۰ روز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده که ۶۵ هزار راس دام معادل ۹۰ درصد دام‌های سنگین استان مرکزی در قالب این واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی ایمن‌سازی شوند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: رعایت مسایل بهداشتی و قرنطینه‌ای نیز به‌عنوان مکمل واکسیناسیون، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری تب برفکی دارد و می‌طلبد که دامداران این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی اظهار داشت: تب برفکی از جمله بیماری حاد ویروسی و واگیر دار است که در حیوانات زوج سم اهلی و وحشی  دیده می‌شود و در صورت بروز ۱۰۰ درصد دام‌ها را درگیر کرده و در دام‌های جوان تلفات بالایی به همراه دارد.

وی ادامه داد: تب شدید، کاهش اشتها و کاهش تولید شیر، ریزش بزاق از دهان، زخم مخاطی بر روی زبان و محوطه دهانی، جراحت پستان و فضای بین ۲ سم، لنگش به ویژه در گوسفند و بز و تلفات در دام‌های جوان از جمله مهمترین علایم بیماری تب برفکی است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به شرایط سنتی نگهداری دام سنگین در استان ، انجام ندادن مایه‌کوبی در نیمه  نخست سال‌جاری به‌دلیل مشکلات اقتصادی، افزایش قیمت واکسن‌های دامی و احتمال شیوع بیماری در نیمه دوم سال به دلیل سرد شدن هوا و مهیا شدن شرایط محیطی برای ماندگاری و چرخش ویروس این اداره کل برای پیشگیری از بیماری تب برفکی و افزایش سطح ایمنی دام‌ها واکسیناسیون رایگان دام سنگین مناطق روستایی در استان را در دستور کار خود قرار داده‌است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

برچسب‌ها استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور تب برفکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور تب برفکی استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور تب برفکی بیماری تب برفکی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی

محمد باقر خلفی گفت: حجاج البرزی برای تزریق واکسن منژیت فقط باید به درمانگاه جمعیت هلال احمر البرز واقع در چهارراه طالقانی جنب دارخانه هلال احمر و همچنین مرکز سلامت منطقه رضوانیه کمالشهر مراجعه کنند.

وی افزود: ساعت کار درمانگاه هلال احمر برای واکسیناسیون حجاج از ساعت هشت صبح الی ۱۴:۳۰ خواهد بود و حجاج با دردست داشتن مدارکی که مدیران کاروان ها اعلام کردند به نشانی کرج - چهار راه طالقانی - جنب داروخانه هلال احمر البرز مراجعه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی