Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@03:36:15 GMT

اروپا کانون موج جدید کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۶۹۲۰

اروپا کانون موج جدید کرونا

هم‌زمان با آغاز فصل سرما و در حالی که پس از واکسیناسیون مقررات سختگیرانه در بسیاری از کشورهای اروپایی کم‌تر رعایت می‌شود موارد ابتلا به کرونا در این قاره پس از ماه‌ها کاهش بار دیگر افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، همزمان با آغاز فصل سرما و در حالی که مقررات سختگیرانه پس از واکسیناسیون گسترده در بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر رعایت می‌شود، موارد ابتلا به کووید ۱۹ در شماری از این کشورها پس از ماه‌ها کاهش، بار دیگر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا سازمان جهانی بهداشت (WHO)  هفته گذشته موج جدید شیوع ویروس در اروپا را «نگرانی جدی» توصیف کرد و خواستار اقدامات جدی برای کنترل آن شد.

بیشتر بخوانید

ایران برخلاف آمریکا از عهده مهار کرونا برآمد

به عقیده کارشناسان و متخصصان سازمان جهانی بهداشت، یک سلسله دلایل باعث بالارفتن دوباره آمار ابتلا به کرونا در سراسر اروپا شده، از جمله کسانی که مخالف تزریق واکسن کرونا هستند و همچنان از واکسینه شدن طفره می‌روند، سرد شدن هوا که باعث شده مردم بیشتر در فضاهای بسته بمانند، کاهش میل به استفاده از ماسک و اینکه ایمنی ناشی از واکسن با گذشت پنج ماه از اولین سری تزریق واکسن رو به کاهش می‌گذارد از دیگر دلایل شیوع دوباره کرونا در اروپا است؛ در این گزارش به برخی از کشورهایی که با موج‌های جدید کرونا مواجه هستند پرداخته‌ایم:

انگلیس

 وزیر بهداشت انگلیس ماه گذشته در یک نشست خبری یادآور شد:  آمار مبتلایان به کرونا در فصل زمستان افزایش می‌یابد و «آثار آن به تدریج در حال ظاهر شدن است». او عنوان کرد که دولت در ماه‌های اخیر سرگرم رقابت بین واکسیناسیون و شیوع کرونا بوده است و از پیشرفت کار در این زمینه  راضی است اما تصریح کرد که فاصله این دو به سرعت در حال کاهش است. جاوید گفت که دولت تلاش خود را برای تکمیل روند واکسیناسیون و تزریق دز سوم به افراد آسیب‌پذیر دو برابر خواهد کرد  اما در واقع آنچه که باعث وخامت اوضاع شده برداشتن پروتکل‌های بهداشتی کرونا مانند قرنطینه و فاصله اجتماعی بوده است.

اقدام دولت انگلیس در لغو همه محدودیت‌های کرونایی در شرایطی که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به روزی بیش از پنجاه هزار نفر و به بالاترین میزان در شش ماه اخیر رسیده بود موجی از انتقادات نهادهای بهداشت، درمان و شهروندان را در پی داشت و آنان هشدار دادند که این تصمیم می‌تواند شمار مبتلایان به کرونا را به روزی دویست هزار نفر افزایش دهد و به تبع آن شمار زیادی از مردم جان خود را از دست خواهند داد. حدود ۱۲۰۰ نفر از دانشمندان و پزشکان در نامه‌ای این تصمیم دولت را غیر علمی، غیر اخلاقی و حتی مجرمانه توصیف کردند.

آلمان

در حالی کارزار واکسیناسیون عمومی، جلوی موارد مرگ‌ومیر را به شدت گرفته و وضعیت با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، قابل مقایسه نیست، اما در اوایل آبان ماه، در آلمان برای اولین بار از نیمه ماه مه (اواخر اردیبهشت) تعداد مبتلایان افزایش یافت. زمان با گسترش مجدد شیوع کرونا و موج چهارم این بیماری در اروپا، آلمان روز شنبه برای دومین روز متوالی رکورد جدیدی از موارد ابتلا به کووید۱۹ را در این کشور گزارش کرده است.

تاکنون حدود دو سوم جمعیت آلمان واکسن زده اند. ینس اسپان، وزیر بهداشت آلمان گفته است «وضعیت همه گیری» ملی تا پایان ماه نوامبر پایان می یابد اما هنوز پایانی برای اقدامات دولت برای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ وجود ندارد. اکنون بیشترین توجهات به آلمان به خانه های سالمندان است که تعداد مبتلایان به کرونا در آنها در حال افزایش است هر چند که شاخص واکسیناسیون در این خانه ها بالاتر از میانگین واکسیناسیون در سطح کشور است.

با بالا رفتن آمار هفت روزه ابتلا به کرونا در کشورآلمان، آنگلا مرکل صدراعظم این کشور در یک پیام ویدئویی در روز شنبه از افرادی که همچنان واکسین خود را دریافت نکرده‌اند درخواست کرد در تصمیم خود تجدید نظر کنند.  

ارتش آلمان در حال آماده شدن برای بسیج ۱۲۰۰۰ سرباز تا روز کریستمس برای کمک به خدمات بهداشتی در شرایط اضطراری است. نرخ ابتلا به ویروس کرونا در بازه هفت روزه (به ازای هر فرد مبتلا از هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر) در این کشور در روز شنبه به ۲۷۷.۴ افزایش پیدا کرده است.

اتریش

وضعیت کرونا در اتریش کم و بیش مانند کشور همسایه‌اش آلمان است. شهردار وین هفته گذشته گفت: «قبل از اینکه بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها پر شوند مهم است که ما تصمیم‌مان را بگیریم»؛ در این کشور نیز آمار ابتلای روزانه به بالاترین حد از زمان شروع پاندمی رسیده است. به هین دلیل از آغاز هفته جاری ورود افراد واکسینه نشده به کافه‌ها، رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها و تمامی برنامه‌هایی که بیش از ۲۵ نفر شرکت کننده دارد، ممنوع شده است.درباره آمار واکسیناسیون در اتریش نیز همان مشکل آلمان برجاست: تنها ۶۵ درصد شهروندان این کشور به طور کامل علیه کرونا واکسینه شده‌اند. به همین دلیل متخصصان نسبت به شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ به خصوص در میان غیر واکسینه‌شده‌ها هشدار داده‌اند.

بلغارستان

در بلغارستان، کشوری که پایین‌ترین میانگین واکسیناسیون در اروپا را دارد، وضعیت آنچنان سخت شده که احتمالا فرستادن مبتلایان به کووید-۱۹ به خارج برای درمان قوت گرفته است. بلغارستان عملا با موج چهارم ویروس کرونا درگیر شده و توان خدماتی بخش درمان این کشور به‌ شدت فرسوده شده است.

هلند

تنها یک ماه پس از آنکه دولت هلند آخرین محدودیت‌های کرونایی را هم برداشت و اجبار پوشیدن ماسک به جز در وسایل نقلیه عمومی و ایستگاه‌های مرکزی قطار در این کشور برداشته شد، دولت مجبور شد دوباره به محدودیت‌های کرونایی بازگردد. نخست‌وزیر هلند جمعه شب اعلام کرد: «ما امشب یک پیام سخت داریم؛ سخت به این دلیل که متاسفانه باید تقاضاهای بیشتری از شهروندان بکنیم چرا که آمار ابتلا و شمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها به سرعت رو به افزایش است»؛ در هلند آمار ابتلا به کرونا در عرض یک هفته ۴۰ درصد بیشتر شده است.

از امروز شنبه گذاشتن ماسک در اماکن بسته مجددا اجباری شده و شهروندان برای ورود به موزه‌ها و رستوران‌ها و نیز فضای کار باید گواهی واکسن نشان دهند. دولت هلند دوباره از شهروندان خواسته تا از خانه کار کرده و از وسایل نقلیه برای مسیرهای نزدیک کمتر استفاده کنند. علیرغم آنکه وزارت بهداشت هلند اعلام کرده ۸۴ درصد مردم این کشور دوبار واکسینه شده‌اند اما آمار ابتلا همچنان رو به افزایش است و در میان آنها جوانان مبتلا دائما بیشتر می‌شوند.

روسیه

روسیه هم با  موارد صعودی ابتلا به کرونا و مرگ و میر در اثر آن دست و پنجه نرم می‌کند و هر چند وقت یکبار رکورد تازه‌ای در شمار مبتلایان ثبت می‌کند. روسیه اگرچه با تولید واکسن اسپوتنیک وی، اولین سازنده واکسن کووید بود اما استقبال از آن در میان شهروندان این کشور به شدت پایین است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اواخر مهر دستور تعطیلی ۱۱ روزه‌ای را برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت صادر کرد.

اسلواکی، مجارستان، لهستان، جمهوری چک

اسلواکی ابتلای ۶ هزار و ۷۱۳ نفر را به ویروس کرونا گزارش کرده که یک رکورد است؛ در حالی که موارد جدید روزانه در مجارستان نسبت به هفته گذشته بیش از دو برابر شده و به ۶۲۶۸ رسیده است.دولت مجارستان از مردم خواسته که واکسن بزنند و هفته گذشته واکسیناسیون اجباری را در مؤسسات دولتی اعلام کرد و همچنین به شرکت‌های خصوصی این امکان را داد که در صورت لزوم، واکسیناسیون برای کارمندان را اجباری کنند. لهستان، بزرگترین اقتصاد اروپای شرقی، روز پنجشنبه ۱۵۵۱۵ مورد ابتلا روزانه را گزارش کرد که بالاترین رقم از ماه آوریل است. در لهستان، پوشیدن ماسک در فضاهای عمومی سرپوشیده اجباری است و سینماها، تئاترها و هتل ها محدودیت ظرفیت ۷۵ درصدی دارند. کرواسی و اسلوونی نیز روز پنجشنبه هر دو بالاترین رکورد روزانه ابتلا به ویروس  را گزارش کردند. جمهوری چک، اسلواکی و لهستان همه قوانین را در مورد استفاده از ماسک تشدید کرده و اقداماتی را برای مهار عفونت ارائه کرده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان ویروس کرونا موج جدید کرونا اروپا سلامت مبتلایان به کرونا ابتلا به کرونا هفته گذشته آمار ابتلا روز شنبه کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خندانی، در دیدار با «کنستانتین کورسیک» رئیس کانون سردفتران روسیه ضمن خیرمقدم به وی و هیأت همراه اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در تهران خدمت آقای کورسیک و هیأت همراهشان هستیم، آرزو می‌کنیم اقامت خوبی در تهران، اصفهان و شیراز داشته باشید.

وی همچنین از کانون روسیه برای دعوت کانون تهران به جشن استقلال کانون این کشور که سال گذشته برگزار شد، تشکر کرد و گفت: اقامت و جلسه بسیار خوبی برای ما در روسیه بود.

خندانی در ادامه گزارش مختصری از وضعیت کانون سردفتران و دفتریاران ایران ارائه کرد و گفت: در ایران نزدیک ۹ هزار سردفتر و دفتر اسناد رسمی فعالیت می‌کند. در هر استان یک کانون سردفتران به صورت مستقل با انتخاب سردفتران تشکیل شده و مشغول فعالیت است.

شباهت کانون سردفتران ایران و روسیه

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران افزود: کانون تهران هم شبیه کانون روسیه، نسبت به کانون‌های سراسر کشور مرکزیت دارد، ضمن آنکه یک شورای عالی با مدیریت و انتخاب رؤسای کانون استان‌ها در کشور فعالیت می‌کند. کانون سردفتران ایران به طور کاملاً مستقل از حیث بازنشستگی، درمان و مسائلی از این دست، مشغول فعالیت است.

وی با بیان اینکه اعضای هیأت مدیره کانون‌های استانی و کانون مرکز از طریق انتخابات آزاد همکاران انتخاب می‌شوند، بیان کرد: ابلاغ هر کدام از منتخبین با امضای رئیس قوه قضائیه یا مشابه آن وزیر دادگستری در روسیه صادر می‌شود.کانون سردفتران ایران و کانون‌های استانی از حیث مسائل اداری وابسته به قوه قضائیه هستند که این قوه هم از قوه‌های مجریه و مقننه مستقل است.

افزایش صلاحیت سردفتران در ایران

خندانی افزود: صلاحیت دفاتر اسناد رسمی در کشور ما بسیار گسترده است، حق تنظیم تمام اسناد رسمی مربوط به معاملات، مراودات و قراردادها و تعهدات بین افراد را در کل کشور برعهده دارند.

وی با اشاره به قدمت ۸۰ ساله دفاتر اسناد رسمی در کشور گفت: به تعداد همین سال‌ها هم ایران دارای کانون سردفتران و دفتریاران مستقل است. در تمام حوزه‌ها، دفاتر اسناد رسمی صلاحیت تنظیم سند اعم از منقول و غیرمنقول را برعهده دارند.

رئیس شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری همچنین به الکترونیکی شدن صدور اسناد اشاره و بیان کرد: تا ۱۲ سال گذشته، اسناد در دفاتر اسناد رسمی به شکل سنتی تنظیم می‌شد، و ظرف ۱۰ سال گذشته تحول بسیار بزرگی در حوزه تنظیم و ثبت سند در کشور همراه با پیشرفت‌های جهانی در حوزه الکترونیک اتفاق افتاد، دفاتر اسناد رسمی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قوه قضائیه به سمت تنظیم سند به شکل الکترونیک و دیجیتال پیش رفت. این پیشرفت هر روز در حال گسترش است.

هوشمندسازی خدمات دفاتر اسناد رسمی در ایران | اعلام آمادگی برای انتقال تجربیات ایران به روسیه

وی با اشاره به اینکه دفاتر اسناد رسمی در ایران به سمت هوشمندسازی رفته اند، افزود: طی ۱۰ سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در این راستا داشتیم به صورتی که در حال حاضر تنظیم سند به شکل سنتی از بین رفته و تمام مراحل تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی به شکل دیجیتال و الکترونیک است. ما خوشحال هستیم که در حال عبور از این مرحله و رفتن به سمت هوشمندسازی دفاتر هستیم و در نهایت می‌خواهیم دفاتر اسناد رسمی کاملاً هوشمند و غیرحضوری به مراجعان خدمت کند.

خندانی با ابراز خرسندی از همکاری با کانون سردفتران روسیه در راستای هوشمندسازی دفاتر اسناد رسمی اظهار کرد: ما حاضریم در راستای هوشمندسازی دفاتر که روسیه هم در این مسیر فعالیت‌های خوبی داشته با این کشور همکاری کنیم به ویژه در حوزه تنظیم اسناد غیرمنقول که روسیه به تازگی در حال انجام دادن اقدامات قانونی در رابطه با این موضوع است.

تنظیم اسناد غیرمنقول قدیمی‌ترین صلاحیت دفاتر اسناد رسمی ایران

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تنظیم اسناد غیرمنقول را از قدیمی‌ترین صلاحیت‌های دفاتر اسناد رسمی در ۸۰ سال گذشته عنوان کرد و گفت: با این سابقه طولانی کانون سردفتران و دفتریاران در ایران دارای تجربه‌های بسیار خوبی در این زمینه است. با توجه به تجربه ما در جشن سی سالگی استقلال کانون روسیه اطلاع یافتیم که مجلس دومای روسیه هم به دنبال تنظیم و تنسیق اموال غیرمنقول است، ریاست دوماً در آن جلسه از کانون سردفتران روسیه درخواست کمک کرد در این راستا ما حاضریم تجربه‌های خودمان را در اختیار کانون روسیه قرار دهیم.

انعقاد دو قرارداد همکاری کانون سردفتران ایران و روسیه

خندانی در ادامه از ادامه همکاری‌ها و تمدید قرارداد دو جانبه کانون روسیه و ایران خبر داد و اظهار کرد: البته ما پیش از این قرارداد همکاری دو جانبه با کانون روسیه داشتیم با توجه به شرایط اپیدمی کرونا در آن زمان به شکل وبینار و غیرحضوری قرارداد به امضا رسید. مفاد قرارداد کاملاً شفاف و مشخص است و ما همچنان برای انجام قرارداد پایبند هستیم و امروز در حضور هیأت‌های دو کانون، این قرارداد را به شکل فیزیکی به امضا خواهیم رساند. و این مبنایی برای ادامه همکاری‌های دو کانون ایران و روسیه قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از عقد و امضای قرارداد خواهرخواندگی کانون سردفتران مسکو و کانون تهران خبر داد و از اقدامات و پیگیری‌های رئیس کانون روسیه در راستای تنظیم و امضای هر دو قرارداد، تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 6094208

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است