Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد قاسمی معاون امور معادن و صنایع معدنی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون چهار میلیون و ۸۷۴ هزار و ۶۶۴ تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده  که ارزش این تولیدات بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان است.

او افزود: این مقدار مواد معدنی از ۱۲۱ معدن فعال با سرمایه گذاری ۷۹۵ میلیارد ریال استان در شهرستان‌های ۱۰ گانه استخراج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

مجموع معادن فعال در چهارمحال و بختیاری به ۱۲۱ مورد رسید

قاسمی اضافه کرد: سنگ تزئینی، مواد اولیه سیمان، گچ و سنگ لاشه، سیلیس، خاک نسوز، نمک آبی، سنگ آهک، مخلوط کوهی و مخلوط آبرفتی از مواد در حال استخراج از معادن استان است.

او ادامه داد: هم اکنون هزار و ۶۲ نفر در معادن این استان فعالیت می‌کنند.

قاسمی گفت: مواد معدنی استخراج شده علاوه بر صنعت ساختمانی در صنایع فولاد، ذوب‌آهن، آلومینیوم، صنایع نسوز وساینده‌ها، تولید گچ، شن و ماسه، صنایع سیمان و تهیه آجر‌های شاموتی کاربرد ویژه‌ای دارند.

او افزود: بخشی ازمواد معدنی برای فرآوری به دیگرمناطق کشورارسال می‌شوند.

قاسمی اضافه کرد: بهره گیری از توان بخش خصوصی برای راه اندازی واحد‌های فرآوری در این استان از جمله اولویت‌های سرمایه گذاری است.

او به صدور دو پروانه بهره برداری جدید معدن در استان اشاره کرد و افزود: در این مدت سه پروانه اکتشاف و دو گواهی کشف معدن صادر شده است.

قاسمی گفت: تاکنون سه پهنه معدنی دراستان تعریف شده که درحال تکمیل اطلاعات هستند و در این مناطق احتمال قابلیت معادن مس، روی، خاک نسوز، طلا و سرب وجود دارد.

او در پایان اضافه کرد: به طور میانگین سالانه حدود ۵ میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال استان استخراج می‌شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد معدنی واحد های فرآوری مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از فردا سه شنبه هوای استان بارانی می‌شود، گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای اواخر هفته جاری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

شهرکرد خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

وی افزود: آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد