Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: بخش گسترده‌ای از فعالیت‌ها در رشته‌های فنی و مهارتی به سمت بازارمحوری در حال حرکت هستند که هدف ارتقای برنامه‌های آموزشی و مهارتی در ارائه خدمات کیفی به گروه‌های مختلف است. - اخبار استانها -

بهروز امامی به مناسبت فرارسیدن مهارت‌آموزی و کارآفرینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: توسعه اشتغال مولد با هدف مهارت‌آموزی به عنوان یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوعات در استان اردبیل است که براساس نیاز بازار باید مورد توجه قرار گرفته و توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که بخش گسترده‌ای از فعالیت‌ها در رشته‌های فنی و مهارتی به سمت بازارمحوری در حال حرکت هستند، گفت: در این زمینه با هدف ارتقای برنامه‌های آموزشی و مهارتی در ارائه خدمات کیفی به گروه‌های مختلف درصدد آموزش مهارت‌های مورد نظر متناسب با نیاز بازار هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: اجرای برنامه‌های مهارت‌آموزی با رویکرد آموزشی، پژوهش و تقویت کسب و کارهای خرد و کوچک است که در این راستا ایجاد ظرفیت‌های خوبی در نظر گرفته شده و با استانداردسازی رشته‌های مهارت و برنامه‌ریزی‌های هدفمند به دنبال توسعه بازار کار آموزش مهارتی هستیم.

امامی تصریح کرد: ایجاد ظرفیت‌های خوبی در بخش مهارتی و نیز توسعه بازار کار در استان اردبیل زمینه و بسترهای خوبی ایجاد کرده و به همین منظور هر سال به صورت میانگین 3 میلیون دوره آموزشی و مهارتی در مراکز مهارت‌آموزی ارائه می‌شود تا افراد مستعد و علاقه‌مند از دوره‌های آموزشی به شکل مناسب بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: توسعه مشاغل خرد و کوچک و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای و تخصص‌محور با تغییرات رویکرد جهانی از اهم مواردی است که در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور در حال حاضر ساختار دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای توسعه رشته‌های تا 80 درصد عملی و بازار محور است که هدفگذاری‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.

طرح‌های مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی در زندان‌های استان بوشهر اجرا می‌شودمهارت‌آموزی 12 هزار جوان تحت پوشش کمیته امداد با حمایت معاونت جوانان وزارت ورزشنحوه ثبت‌نام در دوره مهارت‌آموزی معلمان حق‌التدریس و قرآن

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: اهمیت به توسعه کسب و کارها در حوزه‌های مختلف اعم از صنعت، خدمات، اصناف و گردشگری جزو اولویت‌های اساسی است و در این زمینه همگام با توسعه مهارت‌های فنی متناسب با نیاز جامعه به دنبال ارتقابخشی به اهداف کمی و کیفی هستیم.

امامی بیان کرد: در قالب کارآفرینی و مهارت‌آموزی به دنبال تربیت نیروهای ماهر با مؤلفه‌های تعریف شده هستیم تا بتوانیم با هماهنگی‌های به عمل آمده، شرایط خوبی را در سطح ملی و استانی فراهم کرده و به اهداف خود در این راستا جامه عمل بپوشانیم.

وی تصریح کرد: برگزاری آموزش‌های مهارتی استاندارد با حضور 100 هزار نفر در استان مبنای کار قرار گرفته و هدف اصلی ما این است که کارآموزان با مؤلفه‌های مهم مهارت‌آموزی و کارآفرینی در سطح ملی و بین‌المللی آشنا شده و حرکت‌های موثری در این زمینه انجام دهند.

انتهای پیام/145/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فنی و حرفه ای استان اردبیل مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از راه‌اندازی اولین مرکز مهارت‌آموزی و مشاور شغلی سربازان وظیفه در استان خبر داد.

شهرام ملایی هزاروندی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افتتاح مرکز مهارت‌آموزی و مشاور شغلی سربازان وظیفه که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) انجام شد، با تاکید بر رسالت خطیر و سازمانی در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: هدف اصلی آموزش‌های مهارتی، تربیت نیروی ماهر و توانمند است و نیرویی که به دانش روز و مهارت دست یابد، می‌تواند در توسعه پایدار نقش موثری ایفا کند.

به گزارش ایسنا، وی  با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی، عنوان کرد: چنانچه آموزش‌های مهارتی برای سربازان یگان‌های نظامی، منطبق با فناوری‌های نوین و نیاز بازار کار باشد، این آموزش‌ها موجب تسهیل روند اشتغال‌زایی و  توسعه کارآفرینی  می‌شود.

ملایی هزاروندی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این مرکز، روند آموزش و کسب مهارت توسط سربازان را تسهیل می‌کند و همه سربازان با کسب مهارت لازم در طول خدمت مقدس سربازی، آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را خواهند یافت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای