Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@23:36:44 GMT

خطیب‌زاده: گروسی بزودی به ایران سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۷۶۴۷

خطیب‌زاده: گروسی بزودی به ایران سفر می‌کند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به سفر امروز وزیر خارجه ترکیه به تهران عنوان کرد: وی قرار است علاوه بر دیدار با حسین امیرعبداللهیان با رئیس جمهور هم دیدار و گفت‌وگو کند و گفت‌وگوها در موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در این سفر که از قبل تنظیم شده بود، متمرکز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سؤالی درباره حضور مستشاری ایران در سوریه بیان کرد: این خبرسازی‌های رسانه‌های صهیونیستی و بعضا برخی کشورهای دیگر تازه نیست. روابط ایران و سوریه در سطوح مختلف از عمق و دامنه بسیار گسترده ای برخوردار است و در سطوح راهبردی پیگیری می‌شود فرمانده گروه مستشاری ایران در سوریه در پایان ماموریت موفق خود مورد تقدیر وزیر دفاع سوریه قرار گرفت و مدالی از وی دریافت کرد. 

خطیب‌زاده ادامه داد: همه می‌دانند جایگاه ایران و روابطش با سوریه در چه سطحی است. این‌ها خبرسازی‌هایی است که ارزش پرداختن ندارد.

این دیپلمات ارشد ایرانی درباره سفر وزیر خارجه ترکیه و بحث مدیریت آب بین دو وزیر خارجه بیان کرد: سفر وزیر خارجه ترکیه در چارچوب تنظیم روابط است و از قبل پیش بینی شده و دستورکار مذاکراتی مفصل است و درباره موضوعات مرزی و مدیریت آب‌های مشترک گفت‌وگو می‌شود. سدی که روی رود دجله است و همه کشورهایی که در پایین دست مسیر هستند از هر تصمیمی در سطح منطقه‌ای و محلی متاثر می‌شوند. مدیریت مشترک و در نظر داشتن ابعاد انسانی و محیط زیستی و  حقابه طبیعت مورد توجه است. باید جهانی فکر کرد و مشترک تصمیم گرفت. درباره مدیریت آب در منطقه رویکرد یکسانی دارند و باید از تصمیم منطقه‌ای صرف پرهیز کرد. اینها تاثیرات بلندمدت برای کل منطقه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه درباره اظهارات گروسی هم گفت: گروسی یک مراودات نزدیکی با سازمان انرژی اتمی و دوستان ما در سفارت در وین دارد و از ایشان دعوت شده و تاریخ برای سفر ایشان پیشنهاد شده و به زودی عازم ایران خواهد بود و منتظر پاسخ ایشان هستیم. وی علاوه بر دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی با وزیر خارجه نیز دیدار خواهد کرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره گروهک‌های تروریستی در خاک عراق و انجام عملیات در خاک ایران گفت که در سطح دیپلماتیک اعتراض جدی ایران به طرف عراقی اعلام شده است. 

 

 

در حال تکمیل....

منبع: فارس

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه مذاکرات وین وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی درخصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی در این تماس، آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت