Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@00:26:24 GMT

مکس ۷۳۷ به بزرگترین بازار هوانوردی دنیا بازمی‌گردد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۸۱۰۸

مکس ۷۳۷ به بزرگترین بازار هوانوردی دنیا بازمی‌گردد

هواپیمای بوئینگ مکس ۷۳۷ با یک مدل جدید اصلاح شده پس‌از بیش‌از ۲ سال ممنوعیت پرواز بالاخره به آسمان چین باز می‌گردد و تحویل آن احتمالا در در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، یک مدل اصلاح‌شده از هواپیمای بوئینگ مکس 737 پس‌از بیش‌از 2 سال ممنوعیت پرواز بالاخره به آسمان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده دنیا یعنی چین بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پکن این مدل جدید را تایید کرده‌است.
وزارت هواپیمایی چین به خطوط هوایی این کشور اعلام کرده تغییرات اعمال‌شده در این هواپیما را تایید می‌کند و این اصلاحات می‌توانند مسائل امنیتی مکس 737 را برطرف کنند.
این وزارت‌خانه به تمام شرکت‌های هواپیمایی چین پیشنهاد داده دستورالعمل صلاحیت پرواز این هواپیما را تا 26 نوامبر تکمیل کنند. پیش‌بینی می‌شود با این اقدام، مکس 737 به آسمان چین بازگشته و ناوگان هوایی چین سفارش این هواپیما را دوباره آغاز کند.
این بازگشت احتمالی یک خبر خوب برای بوئینگ است و می‌تواند 5 درصد ارزش سهام این شرکت را افزایش دهد.

بوئینگ برای حل پرونده هواپیمای 737 مکس مجبور به پرداخت 237.5 میلیون دلار شدبازگشت هواپیماهای بوئینگ 737 مکس به آسمان سنگاپور

 سخنگوی بوئینگ قبلاً اعلام کرده بود با تمام مقامات هوانوردی دنیا برای بازگشت این هواپیما به آسمان مذاکره می‌کند. این شرکت موفقیت پرواز آزمایشی مکس 737 را در ماه اوت اعلام کرده‌ بود.این پرواز آزمایشی توسط وزارت هواپیمایی چین انجام شد.
مدیرعامل شرکت بوئینگ در ماه اکتبر گفت تا پایان سال جاری میلادی تأییدیه وزارت هواپیمایی چین را به دست می‌آورد و انتظار دارد تحویل این هواپیمای جدید در سه‌ماهه اول 2022 آغاز شود.
شرکت بوئینگ قبل از زمین‌گیر شدن مکس 737، سالانه حدود یک‌چهارم هواپیماهای تولیدی خود را به خطوط هوایی چین می‌فروخت. این شرکت ماه گذشته اعلام کرد حدود یک‌سوم از 370 هواپیمای تحویل داده نشده آن مربوط به مشتریان چینی می‌شوند.
هواپیمای مکس 737 پس‌از دو سقوط مرگ‌بار در اواخر 2018 و اوایل 2019 زمین‌گیر شد. اما استفاده از آن در اواخر 2020 در آمریکا، برزیل، پاناما و مکزیک از سر گرفته شد.
انتهای پیام/26

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هواپیمایی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو پرواز مشهد تهران / علت چه بود؟

تین نیوز

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی گفت: پرواز هواپیمای شرکت آتا از مشهد به تهران، دقایقی پس از پرواز به دلیل نقص فنی به فرودگاه مشهد بازگشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسن جعفری افزود: پرواز شماره ۵۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا به تهران، ساعت ٢٣ و ۴٠ دقیقه فرودگاه مشهد را به مقصد تهران ترک کرده بود.

وی اضافه کرد: این پرواز به علت نقص فنی با تصمیم خلبان و با رعایت مسائل ایمنی و استاندارد پرواز، به مشهد بازگشت و به سلامت بر زمین نشست.

جعفری افزود: این پرواز با ۲۷۴ دقیقه تاخیر در ساعت سه و ٣۴ دقیقه بامداد امروز انجام شد.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • لغو پرواز مشهد تهران / علت چه بود؟
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد