Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@15:14:00 GMT

فقرحرکتی ثمره دو سال کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۸۱۲۹

فقرحرکتی ثمره دو سال کرونا

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی گفت: کاهش فعالیت‌های ورزشی به دلیل اپیدمی وروس کرونا باعث شده تا آمار فقر حرکتی افزایش یابد.

به گزارش مشرق، احمد موذن زاده رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران اظهار کرد: اپیدمی ویروس کرونا طی دو سال گذشته در راستای کاهش فعالیت‌های فیزیکی و فقر حرکتی در سطح عمومی جامعه و جهان عوارض زیادی را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع قرنطینه، افزایش ساعت حضور در منزل و عدم تحرک مناسب باعث شده تا چاقی زودرس و کاهش محرک‌های مکانیکی لازم روی استخوان‌ها افزایش پیدا کند.

او افزود: با توجه به روند واکسیناسیون در سطح جامعه، باید فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی افراد با رعایت تدابیر سلامتی و دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه پیدا کند. پیاده روی روزانه در راستای بهبود وضعیت قلبی تنفسی، استحکام استخوان ها، تنظیم وزن و حفظ روحیه نشاط برای همه افراد جامعه ضروری است. همچنین یکی از توصیه‌های ما بعد از پیاده روی انجام تمرینات ورزشی کششی و دویدن است.

بیشتر بخوانید

پنج روش افزایش طول عمر

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران مطرح کرد: مجازی بودن کلاس درس برای دانش آموزان و دانشجویان و همچنین وضعیت نشستن طولانی مدت به خصوص طی دو سال اخیر؛ باعث شده است تا از ورزش و فعالیت بدنی فاصله زیادی بگیرند. با بررسی‌های که در این مدت انجام دادیم در حال حاضر حداقل در نیمی از نوجوانان و جوانان در سنین دبستان، دبیرستان و دانشگاه؛ علائمی از چاقی دیده می‌شود.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه کاهش فعالیت‌های فیزیکی و عدم ورزش روزانه افراد باعث شده است تا علائم چاقی در این سنین دیده شود گفت: البته افزایش وزن، کاهش قدرت عضلات و پوکی استخوان از عوارض طولانی مدت فقر حرکتی محسوب می‌شوند که برای پیشگیری از این موضوع افراد جامعه باید فعالیت حرکتی و ورزش روزانه خود را ادامه دهند افراد بالاتر از سن ۵۰ سال هم برای پیشگیری از مشکلات قلبی عروقی و پوکی استخوان، لازم است حرکت‌های فیزیکی مداوم داشته باشند. 

موذن زاده در پایان تصریح کرد:در مجموع توصیه ما این است که همه افراد جامعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از منزل خارج شوند و پیاده روی روزانه و ورزش را حتما در برنامه‌های خود داشته باشند ادامه فعالیت‌های حرکتی و ورزشی توسط افراد جامعه باعث می‌شود تا با کاهش آمار فقر حرکتی و عوارض آن رو به رو شویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان فقر حرکتی راه رفتن پیاده روی ویروس کرونا سلامت افراد جامعه فقر حرکتی باعث شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موحد عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت، افزود: در مقابل هیچ سرمایه گذاری تعارف نداریم و هرجایی ببینیم مسیر درست نیست، آن پروژه از طرح های تعریف شده خارج می شود و تاکید ما بر پروژه های ثمر بخش برای مردم است.

وی ابراز داشت: باید دنبال کلنگ زنی طرح هایی باشیم که مردم ثمره آن را ببینند.

موحد با بیان اینکه دولت، دولت امید است، عنوان کرد: باید تعهدات عملیات اجرایی پالایشگاه از فردا آغاز شود.

وی با بیان اینکه مردم در انتخابات نشان دادند تمام قد پای نظام هستند، گفت: انتظار می رود موانع توسعه برطرف و پیگیری برای تحقق سایر پروژه ها را نیز داشته باشیم.

کد خبر 6092384

دیگر خبرها

  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • نگرانی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی اعتمادی در جامعه در یادداشت عباس عبدی
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها