Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم بانوان شهرداری سیرجان از درخشش در مسابقات آسیایی و نایب قهرمانی در آن صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، تیم فوتبال شهرداری سیرجان توانست شگفتی ساز فوتبال بانوان ایران و آسیا شود و با نتایج خیلی خوب در جام باشگاه‌های آسیا و با بدشانسی به عنوان نایب قهرمانی مسابقات رسید و حالا امروز همه جا صحبت از درخشش سیرجانی ها مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین بهانه با مریم جهان نجاتی، سرمربی این تیم گفتگو داشتیم.

 

* از جام باشگاه‌های آسیا و کسب عنوان نایب قهرمانی برای ما بگویید.

تیم شهرداری سیرجان توانست در این تورنمنت سخت شرکت کند و با رقبایی که از لحاظ سخت افزاری و امکانات قابل مقایسه با ما نبودند نایب قهرمان مسابقات آسیایی شود. تیم ما یا میانگین سنی ۲۰ سال در مسابقات شرکت کرد و افتخاری را کسب کرد که من فکر می‌کنم در تاریخ فوتبال بانوان ثبت شود

 

* با توجه به نتایج فاصله اندکی با قهرمانی داشتید و این یک بدشانسی بزرگ برای شما بود.

بله ما فاصله چندانی با قهرمانی نداشتیم و در شرایطی نایب قهرمان شدیم که امتیاز ما با تیم قهرمان مساوی بود و تفاضل گل و گل زده و خورده مساوی بود و به خاطر تعداد کارت زرد بیشتر قهرمانی را از دست دادیم که این قطعاً چیزی از شایستگی های بچه های ما کم نمی‌کند. ما هرگز در ۱۵ سال اخیر نتوانسته بودیم تیم ازبکستان را شکست دهیم.‌ هرگز مقابل تیم هندوستان در هیچ رده ملی پیروز نشده بودیم و خوشحالم که توانستیم این افتخار را کسب کنیم.

 

* این عنوان به چشم یک افتخار برای فوتبال بانوان ایران محسوب می‌شود. نظرتان چیست؟

بنده ۱۰ سال است که به عنوان مربی ملی در رده‌های مختلف مثل نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان حضور داشتم و تجربه بین المللی با این تیم‌ها به عنوان عضو کادرفنی همکاری داشتم ولی این اولین تجربه بین المللی من به عنوان سرمربی بود و تمام پروسه آماده سازی تیم برای حضور در تورنمنت توسط من با مشاوره و راهنمایی استاد امید هرندی به عنوان مدیر فنی بود که جا دارد از ایشان بابت زحماتشان تشکر کنم. به عنوان پلن آماده سازی می‌دانستم چه ابزاری را نیاز داریم و چکارهایی باید انجام دهیم. کاملا با برنامه پیش رفتیم و فکر می‌کنم سبک جدیدی از فوتبال را از این به بعد بتوانیم به فوتبال بانوان کشور تزریق کنیم شاید شما به عنوان بیننده خیلی از شجاعت و جنگندگی تیم ما صحبت کردند ولی در تحلیل سایت AFC تیم ما ۳-۳-۴ و با سه مهاجم بازی کرد و همیشه مقابل تیم‌های ازبکستان تیم‌های ما به تک مهاجم بازی می‌کردند ولی ما واقعاً از روز شروع کار می‌دانستیم برای موفقیت نیاز به شهامت بیشتری داریم تا بتوانیم بازی خودمان را به حریف دیکته کنیم و مطمئن باشید اگر مصدومیت‌ها برای تیم من پیش نمی‌آمد و یک دو بازیکن کلیدی را از دست نمی‌دادم و مجبور به استفاده از بازیکنان به مراتب جوان‌تر که تجربه بین المللی کمتری داشتند، نمی‌شدم مطمئناً بر سکوی قهرمانی می‌ایستادیم. در کل با تمام این تفاسیر فکر‌ می‌کنم کار بزرگی انجام دادیم و شگفتی ساختیم و جزو تاریخ‌سازان واقعی فوتبال کشور خواهیم بود.

 

* مدتی است که فوتبال بانوان خیلی سر زبان‌ها افتاده و شاهد اتفاقات خوبی هستیم. دلیلش را در چه چیزی می‌بینید؟

نگاه ویژه فدراسیون به فوتبال بانوان که از سوی آقای عزیزی خادم و بالاخص دبیر کل محترم آقای کامرانی فر صورت گرفته است دلیل این درخشش است. وقتی به مربیان ما ابزار و شرایط آماده سازی و شرایط ایده آل داده شود مطمئن باشید همه مربیان ملی ما می‌توانند از آن استفاده کنند و نتیجه اش را بگیرند. خوشحالیم تیم ملی بزرگسالان ما توانست به مرحله بعدی صعود کند و امیدوارم بتواند نتایج درخشانی را در دور بعد بگیرد و ادامه دهنده این راه و خبرهای خوشی که ما در فوتبال بانوان ایجاد کردیم باشند و در دی ماه خبرهای خوبی از آنها بشنویم.

 

* گلایه‌هایی از تبعیض میان فوتبال آقایان و بانوان مطرح است. نظر شما چیست؟

ما فارغ از نگاه تبعیض آمیز بین فوتبال بانوان و آقایان بنده شخصا همواره سعی کردم پتانسیل های خودمان را به اثبات برسانیم‌. اگر امروز می‌بینید شهرداری سیرجان که واقعاً از توجه به آن در فضای مجازی از سوی همه مردم کشور لذت می‌بردم و از آن به عنوان شهرداری ایران یاد می‌کردند و من چند میلیون کپشن مختلف دیدم که از این تیم به عنوان شهرداری ایران یاد کردند و از این بابت به خودم می‌بالیدم و از این به بعد فقط برای من اثبات توانایی‌هایمان وجود داشت. ما می‌دانیم تفاوت ها وجود دارند. ای کاش فوتبال بانوان ما هم پخش تلویزیونی می‌شد. وقتی بچه ها پنجره‌ای برای دیده شدن داشته باشند صد در صد انگیزه‌ها بیشتر می‌شود و توجه‌ها و نگاه‌ها بیشتر می‌شود. ولی در شرایط موجود ما واقعا می‌خواستیم ثابت کنیم می‌شود گام‌های بزرگی برداشت. می‌شود با وجود تمام شرایط خاص گام‌های بلندی برداشت. ما خیلی تخصصی برای شهرداری سیرجان عمل کردیم. ما حتی در انتخاب لباس به قدری حساسیت نشان دادیم و سعی کردیم سبک ترین جنس پارچه را انتخاب کنیم. سعی کردیم بهترین نمایش را با وجود همه محدودیت‌ها ارائه دهیم. من فکر می‌کنم تمام تیم‌ها و کادرفنی ملی و باشگاهی در فوتبال بانوان باید همین سمت و سو را داشته باشند و به دنبال استفاده از همین پتانسیل موجود باشند و به فکر این نباشند که چه کمبودهایی وجود دارد. بنده زمین چمن اختصاصی ندارم. بنده هیچ شرایط خاص و ویژه مثل باشگاه‌های بزرگ ندارم. ما هرچه داشتیم از پتانسیل های موجود در شهر سیرجان بوده است و استفاده از بازیکنانی که در این شهر داشتیم. دو سوم ترکیب تیم ما سیرجانی بود. ما بازیکنانی به ترکیب فرستادیم که اولین تجربه بین المللی‌شان بود. حتی تجربه ملی هم نداشتند. وقتی میانگین سنی تیم ۲۰ سال است و پا به جام باشگاه‌های آسیا می‌گذارد یعنی این یک پلن برنامه ریزی شده دقیق پشتش است. ما سال ۹۳ شش نفر از بازیکنان تیم ملی نوجوانان را با خودمان به سیرجان آوردیم وقتی من مربی تیم نوجوانان بودن. آنها آن زمان ۱۴ سالشان بود و الان همه بازیکنان ۲۱-۲۲ ساله هستند که همان‌ها بازیکنان کلیدی تیم ما هستند. ۷ سال صبر کردیم و ۷ سال تلاش کردیم تا آنها را به رشد و بالندگی برسانیم. جا دارد امروز که به این عنوان دست پیدا کردیم از سازمان لیگ تشکر کنم و از گلاره ناظمی که با برگزاری منظم لیگ AFC را مجاب کرد که ما هم در آسیا سهمیه داشته باشیم.

 

* میزبانی اردن در این مسابقات چطور بود؟

میزبانی اردن شرایط ایده آل و خوبی بود ولی در بازی ما با تیم اردن استادیوم پر از تماشاگر بود و واقعاً تیم ما به چنین فضایی کمتر آشنایی داشت و صدای تماشاگران در کنار بارش باران و وزش شدید باد روی بازیکنان ما تاثیر گذاشت اما واقعاً وقتی همه چیز در جدول برابر است و شما فقط روی شمارش کارت زرد نایب قهرمان می‌شوی یعنی تو بر همه شرایط خوب و بد غلبه کردی و شرایط نمی‌تواند روی تو تاثیر بگذارد و بهترین عملکرد را داشتی.

 

* آیا حمایت‌های لازم از سوی مسئولان از شما صورت گرفته بود ؟

از وقتی ماجرای اعزام ما پیش آمد یک عزم ملی در این خصوص شکل گرفت و همه مسئولین از شهردار و اعضای شورای شهر گرفته تا نماینده شهرمان و سایرین همه کمک کردند و باشگاه گل گهر همه امکانات را در اختیار ما گذاشت و حتی وقتی وزیر به سیرجان آمد خودش شخصاً به تمرین تیم ما آمد و این نگاه ویژه وزیر ورزش به تیم ما بود و وقتی به تهران آمدیم فدراسیون یک اردوی ۱۱ روزه در کمپ تیم‌های ملی برای ما گذاشت و جا دارد از خانم مریم عرب در این مدت همه امکانات را برای ما فراهم کردند و تشکر ویژه دارم از شهرزاد نصیری به عنوان دبیر هیات استان تهران که در شرایطی که بازی تدارکاتی نداشتیم دو تیم استان تهران را برای ما هماهنگ کردند. ولی مطمئن باشید اگر تیم ما ۱-۲ بازی تدارکاتی قوی‌تر هم داشت شاید امروز به عنوان قهرمان به ایران برگشته بودیم.

 

* تیم ملی بانوان هم نتایج خوبی اخیراً کسب کرده و به جام ملت‌ها صعود کرده است. نظرتان چیست؟

تیم ملی اردوهایش را پشت سر می‌گذارد و به کادرفنی خسته نباشید می‌گوییم و امیدوارم در مسابقات پیش رو نتایج خوبی بگیرند. همه باشگاه‌ها اولویت‌شان تیم ملی است و امیدوارم بازیکنان در این میان آسیب نبیند و دغدغه ذهنی نداشته باشند و شرایط خوبی داشته باشند و بتوانند از اعتبار فوتبال کشورمان در آن مسابقات دفاع کنند و مثل تیم ما بتوانند اتفاق بزرگی را رقم بزنند.

 

* و اینکه آینده این تیم خوبی که ساختید چطور خواهد بود؟

من فوق لیسانس تربیت بدنی گرایش مدیریت و برنامه ریزی هستم از دانشگاه تهران و پلن برنامه ریزی را به خوبی می‌شناسم. افق و چشم انداز مدیریت را می‌شناسم و فوتبال واقعاً نیاز دارد که در آن با برنامه پیش بروی. وقتی فوتبال صنعت اول دنیا شده است ما هم می‌توانیم با برنامه ریزی گام های بزرگی برداریم. متاسفانه چند آسیب دیده داریم و از این هفته بازی‌های ما شروع می شود و یک دیدار ما هم معوقه شده است ولی ما واقعاً پشتوانه سازی کردیم و نگرانی نداریم. مهرناز عزت آبادی با ۱۴ سال سن بازیکن تیم ملی نوجوانان است و بازیکن سیرجان است. ما خیلی نگاه ویژه به پایه‌ها داشتیم. در این تیم که با خودمان به آسیا بردیم ۵ بازیکن تیم ما حضور داشتند که بازیکنان نوجوانان و جوانان بودند. به جز سیرجانی های دیگرمان که آنها هم سابقه حضور ملی داشتند و من ایمان دارم که ما تا وقتی نگاه‌مان به ساخت بازیکن ویژه باشد مطمئن باشید موفقیت به دنبال خواهد داشت. ما برنامه ریزی خاص خودمان را برای لیگ امسال هم داریم و امیدوارم بازهم بتوانیم به بازیکنان دیگر بازی دهیم و معرف بازیکنان با کیفیت به لیگ ایران باشیم. زینب عباس‌پور بازیکن تیم ملی جوانان بودند که در تیم ما حضور داشتند. هیچ سابقه ای در لیگ برتر نداشته ولی امسال اولین مسابقاتش را در جام باشگاه‌های آسیا انجام داد و این یعنی ما دست گذاشتیم روی بازیکنانی که می‌دانیم پتانسیل موفق شدن دارند. وقتی فضای مجازی از فرارهای خوب زهرا علیزاده صحبت کرد و از گل زیبای افسانه چترنور صحبت کرد و وقتی که بازی‌های ما توجه بازیکنان بزرگسالان را جلب کرد و با ما تماس تلفنی گرفتند و ایجاد انگیزه کردند و وقتی که علیرضا جهانبخش با آنها تماس گرفت قول دادیم یک دل بازی با ازبکستان را پیروز شویم و وقتی اسکوچیچ تماس گرفت یک انگیزه بالا برای ما ایجاد شد. وقتی آقای آزمون و کنعانی زادگان و قایدی با آنها صحبت کردند برایشان خیلی جذاب بود که چقدر بازی‌هایشان مورد توجه قرار می‌گیرد و همه از این دیده شدن انگیزه گرفتند و این عنوان نایب قهرمانی را به تمام دختران فوتبالی ایران تقدیم می‌کنم که واقعاً در تمام این سال‌ها بدون هیچ چشم داشتی جنگیدند و مبارزه کردند و این عنوان حق تمام دختران فوتبال ایران بود و مبارک همه شان باشد. انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم بانوان شهرداری سیرجان تیم بانوان شهرداری سیرجان تیم ملی فوتبال بانوان مریم جهان نجاتی جام باشگاه های آسیا تجربه بین المللی شهرداری سیرجان فوتبال بانوان نایب قهرمانی داشته باشند نایب قهرمان برنامه ریزی مطمئن باشید نگاه ویژه ما واقعا برای ما تیم ملی تیم ما تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف علنی رئیس فدراسیون و مجری تلویزیونی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد! / فیلم

اختلاف علنی رئیس فدراسیون و مجری تلویزیونی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد! / فیلم

دیگر خبرها

  • دنبال تحقق خواسته هواداران تراکتور هستیم
  • خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال
  • ستاره‌های والیبال علیه تیم ملی و پائز؛ دوباره بازیکن سالاری زیر تور
  • تن‌هاخ: قابل قبول نیست با این حال خوشحالم
  • اختلاف علنی رئیس فدراسیون و مجری تلویزیونی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد! / فیلم
  • فوری | گل محمدی تایید کرد؛ از مردم تبریز ممنونم | دلیل نرفتن یحیی به شهر پرشورها مشخص شد
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • پوچتینو: نمی‌توانم بازیکنانم را سرزنش کنم
  • کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود
  • پوچتینو: چلسی ریسک کرده است؛ نمی‌توانم بازیکنانم را سرزنش کنم