Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، کتاب «حکم تاریخی؛ آیات شیطانی و فتوای الهی امام خمینی (ره)» از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ۳۶۴ صفحه و بهای ۶۰ هزار تومان روانه بازار نشر شد.

پیرامون ماجرای «سلمان رشدی» ابهامات زیادی وجود دارد؛ حامیان رشدی چه کسانی بودند؟ کتاب «آیات شیطانی» او چگونه متولد شد؟ حکم تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر ارتداد نویسنده آن کتاب چگونه صادر شد؟ اثرات این حکم در فضای بین‌المللی چه بود؟ اینها بخشی از آن سوالات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «حکم تاریخی» تلاش می‌کند ضمن بررسی محتوایی کتاب «آیات شیطانی» به بررسی پیامدهای صدور حکم تاریخی و دینی حضرت امام خمینی درباره سلمان رشدی بر جهان اسلام بپردازد.

ملیحه نیک روش رستمی، نویسنده این اثر، کتاب را در سه فصل سازماندهی کرده است که هر کدام از فصول نیز به زیر فصل‌های متعددی تقسیم شده است. فصل نخست کلیات پژوهش را در بر می‌گیرد. در این فصل پیشینه تاریخی اهانت به پیامبران، معرفی سلمان رشدی و کتاب آیات شیطانی، معرفی دیگر آثاری وی، ویژگی‌های نویسندگی او … مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل دوم، واکنش مسلمانان به انتشار کتاب آیات شیطانی بازخوانی شده و نیز واکنش جهان غرب، بلوک شرق، صهیونیسم جهانی و سازمان‌های بین‌المللی به انتشار آن کتاب مورد بررسی قرار گرفته است. زمینه‌های صدور حکم امام خمینی مبنی بر ارتداد سلمان رشدی، بررسی محتوای این حکم و دلایل امام خمینی بر ارتداد سلمان رشدی از مهمترین مباحث این فصل است. در فصل سوم نیز پیامدهای صدور حکم امام درباره نویسنده کتاب آیات شیطانی واکاوی شده است.

درباره سلمان رشدی و نقد رمان «آیات شیطانی» کتاب‌های متعددی در ایران و دیگر کشورهای اسلامی نوشته و منتشر شده است، اما در کتاب «حکم تاریخی» تلاش شده تا برخی از زوایای پنهان این رویداد که تاکنون برای مخاطبان ایرانی مکتوم مانده بودند، نیز مطرح شود. به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی صفحه منشورات سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی این کتاب را با ۳۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان به مخاطبان عرضه کرده است.

کد خبر 5352228 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز اسناد انقلاب اسلامی تازه های نشر تاریخ معاصر سلمان رشدی امام خمینی ره هفته کتاب کتاب و کتابخوانی هفته کتاب و کتاب خوانی روز جهانی فلسفه معرفی کتاب ترجمه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تازه های نشر رونمایی کتاب انتشارات سوره مهر انقلاب اسلامی ایران انتشارات سروش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز فرهنگی شهر کتاب آیات شیطانی امام خمینی حکم تاریخی سلمان رشدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از ادامه عملیات احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: قرارداد این پروژه که شامل اجرا و حفاری شمع و فونداسیون سرشمع، ستون و عرشه است، تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشخصات کلی پروژه احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) اظهار کرد: قرارداد این پروژه با عنوان پروژه عملیات احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) به سمت خیابان شریف واقع در محدوده مناطق ۸ و ۱۱ شهرداری اصفهان بسته شده است.

وی افزود: از تأثیرات شاخص این پروژه می‌توان به کاهش ترافیک روی پل امام خمینی (ره) و سهولت دسترسی به خیابان‌های شریف و درخشان اشاره کرد.

کد خبر 748630

دیگر خبرها

  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • کتاب «سقوط اسرائیل» به چاپ ششم رسید
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد