Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:06:38 GMT

هواشناسی گلستان نسبت به کاهش شدید دما هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۸۶۷۲

هواشناسی گلستان نسبت به کاهش شدید دما هشدار داد

نوربخش داداشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیشینه دمای اکنون استان را  ۱۸ درجه و کمینه دما را سه درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و اضافه کرد: به دلیل فعالیت این سامانه در ارتفاعات بارش باران و رگبار و ریزش برف را شاهد خواهیم بود و احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب ناگهانی در نواحی کوهستانی دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: همچنین به علت بارش زیاد، جاده های کوهستانی استان با اختلال در تردد مواجه می شود و شهروندان برای رفت و آمد در این جاده ها موارد ایمنی را رعایت کنند.

وی به اهالی استان به‌ خصوص دامداران و عشایر توصیه کرد در زمان فعالیت این سامانه از نزدیک شدن به حریم و حاشیه رودخانه های منطقه خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: احتیاط هنگام تردد در جاده های کوهستانی، امتناع از کوهنوردی،  دور شدن کندوهای زنبور عسل در مسیرهای سیلابی، کنترل ورودی آب استخرهای پرورش ماهی و انجام تمهیدات پیشگیرانه در این مدت ضروری است.

داداشی مدت فعالیت این سامانه بارشی را تا اواخر روز چهارشنبه اعلام کرد و گفت آسمان استان پس از این روز تا آخر هفته پایدار خواهد بود.

به گفته وی در این مدت باد شدید در استان به ویژه مناطق ساحلی خواهد وزید و تردد قایق‌های صیادی و گردشگری تا چند روز آینده خطرناک است.

وی تاکید کرد: کشاورزان و فعالان تاسیسات دریایی برای مواجهه با امواج دریا باید نسبت به استحکام بخشی سازه های شناور خود اقدام کنند.

استان گلستان دارای ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی است.

برچسب‌ها گرگان بارش باران گلستان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان بارش باران گلستان گرگان بارش باران گلستان سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور فرعی و کوهستانی گنجنامه تویسرکان بازگشایی شد

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از برفروبی و بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه تویسرکان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد آهکی مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان گفت: از اواسط اسفند سال ۱۴۰۲ عملیات بازگشایی محور گنجنامه تویسرکان با فعالیت ۱۰ نفر نیروی راهدار،۱ دستگاه برف خور، ۱ دستگاه گریدر، ۲ دستگاه لودر، ۳ دستگاه کامیون برفروبی آغاز شده بود و تاکنون ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه داشته است.

آهکی بیان کرد: در این مسیر کوهستانی، ۱۴ کیلومتر آن بسیار کولاک گیر بوده و در برخی از نقاط ارتفاع کولاک برف به ۶ متر نیز می رسد که با فعالیت جهادی عوامل راهداری عملیات برفروبی و بازگشایی این مسیر به پایان رسیده است.

 وی تصریح کرد: بیش از ۲ هزار متر مربع در محور گنجنامه تویسرکان با استفاده از آسفالت گرم چاله گیری و لکه گیری انجام شده است و عملیات لق گیری سنگ ها، تعمیر و نصب گادرریل و نصب نیوجرسی نیز در حال انجام است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در پایان گفت: محور گنجنامه - تویسرکان از روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با هماهنگی کمیسیون ایمنی راهها،مدیریت بحران استانداری و پلیس راه استان بطور کامل بازگشایی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه تویسرکان بازگشایی شد
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان