Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سناریویی جنجال آفرین در بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آفریقا، تیم ملی فوتبال جمهوری کنگو با وجود کسب جواز صعود به مرحله نهایی مسابقات ممکن است از سفر به قطر بازماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بازی‌های روز گذشته (یکشنبه) مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آفریقا با یکسری حواشی همراه بود که مهمترین آنها در مصاف تیم‌های ملی جمهوری کنگو و بنین در گروه H رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازی مصاف دو مدعی اصلی صعود از گروه H‌ بود که به میزبانی کنگویی‌ها برگزار و با پیروزی 2 بر صفر آنها تمام شد. با این نتیجه کنگو در پایان مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آفریقا 11 امتیازی شد و با گرفتن جای بنین در صدر جدول صعودش را قطعی کرد. با این حال ممکن است مجوز صعود این تیم لغو شود چرا که کنگویی‌ها تعویض‌های خود را برخلاف مقررات انجام دادند.

تیم ملی جمهوری کنگو در این بازی 4 تعویض انجام داد. تا این جای کار مشکلی وجود نداشت چرا که طبق مقررات تیم‌ها مجاز به استفاده از 5 بازیکن تعویضی هستند. مشکل اما زمانی رخ داد که هکتور کوپر سرمربی تیم فراموش کرد که تعویض‌های خود را باید در سه بازه زمانی انجام دهد. مربی آرژانتینی تعویض‌های خود را در دقایق 63، 74، 84 و 90 انجام داد. همین موضوع بهانه‌ای شد تا مدیران تیم بنین به ارسال شکایت‌نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آفریقا خواستار بررسی این موضوع شوند.

جنجال دیگری که شب گذشته در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قاره آفریقا رخ داد، در مصاف تیم‌های ملی غنا و آفریقای جنوبی بود که داور مسابقه ماگوته اندیایه در دقیقه 25 یک پنالتی بسیار جنجالی به سود غنا اعلام کرد که منجر به ثبت تنها گل بازی هم شد. با این نتیجه غنای مانند میهمان خود 13 امتیازی شد و با توجه به برابر تفاضل گل دو تیم، به خاطر گل زده بیشتر صدرنشین جدول گروه G شد و به جام جهانی راه پیدا کرد. سنگال، مراکش، مالی، مصر و جمهوری کنگو دیگر تیم‌های صعود کرده به جام جهانی 2022 از قاره آفریقا هستند.

انتخابی جام جهانی 2022| اسپانیا هم بلیت سفر به قطر را گرفت/ رونالدو و یارانش از صعود مستقیم بازماندند

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم های ملی فوتبال آفریقا جام جهانی 2022 جام جهانی 2022 انتخابی جام جهانی 2022 قاره آفریقا جمهوری کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشحالی بوفون از صعود پارما به سری آ

جان لوئیجی بوفون دروازه‌بان اسطوره ای سابق و مدیر فعلی تیم ملی ایتالیا، پس از اینکه پارما تیم سابق خود صعودش به سری آ را قطعی کرد در صفحه شخصی خود نوشت: بالاخره سری آ ! چقدر هیجان انگیز است که شادی را در چهره کسانی می‌بینم که سال‌های آخر دوران بازی‌ام را با آنها تقسیم کردم.

دوستان عزیز، طرفداران عزیز پارما، از این دستاورد که به مدت طولانی به دنبال آن بودیم لذت ببرید. این فصل بهترین زمان برای کسب آن بود!  تبریک به بازیکنان، کادر فنی و مربیان! با تمام وجودم، زنده باد پارما!

بوفون  در سال ۱۹۹۵ اولین بازی خود را در تیم پارما انجام داد و در سال ۲۰۰۱ به یوونتوس پیوست، اما برای یک دوره دو ساله بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ به این باشگاه بازگشت و در نهایت در همین باشگاه از فوتبال خداحافظی کرد.

پارما با تساوی یک بر یک مقابل باری ۷۴ امتیازی  و در صدر جدول سری بی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴
  • خوشحالی بوفون از صعود پارما به سری آ
  • پورموسوی: تعویض ۴ بازیکن یعنی مشکل داریم
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • اوسمار ویرا:‌ ضمانتی برای حضور بیرانوند نیست/باخت ما به خاطر تعویض‌ها نبود
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • پیوس: تعویض‌های اشتباه، پرسپولیس را خلع سلاح کرد
  • فشنگچی: تمرکز تیم روی دیدارهای آتی باشد نه قرارداد اسمار