Web Analytics Made Easy - Statcounter

"ایو فریسن" روز دوشنبه در جریان سفر مسوولان سازمانهای بین‌المللی در امور پناهندگان به مشهد و خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: هم‌اکنون بیشتر حمایت‌ها و بار رسیدگی به مهاجران افغانستانی به دوش ایران و سایر همسایگان این کشور است.
وی اضافه کرد: کاهش حمایت‌های سازمانهای بین‌المللی برای رسیدگی به مشکلات مهاجران افغان ساکن در ایران باید به کشورهای عضو سازمان ملل متحد منتقل شود تا در این خصوص تصمیم‌گیری های لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر مسوولان سازمانهای بین‌المللی در امور پناهندگان به مشهد و خراسان رضوی گفت: با این حال بخشی از کمک‌های بین‌المللی به مهاجران افغان از گذشته در حال انجام است به طوری که برخی از مهاجران در ساختارهای شهری اسکان داده شده‌اند و بخش دیگری مربوط به دوره جدید مهاجرت از این کشور است.
فریسن افزود: بدین منظور اکنون یک مرکز برای اسکان مهاجران افغان در سیستان و بلوچستان و ۲ مرکز در استان خراسان رضوی دایر شده است.
"تاهینی مایتری تاماناگوا" رییس جدید دفتر نمایندگی اداره کل امور بشر دوستانه اتحادیه اروپا (اکو) به همراه پنج مسوول دیگر سازمانهای بین المللی در امور پناهنگان و مهاجران افغان روز دوشنبه به مشهد سفر کردند.
سفر این میهمانان خارجی به مشهد با هدف بررسی نیازهای مهاجران افغان و جذب حمایت سازمانهای بین المللی در این زمینه صورت گرفته است.
بازدید از مهمان شهر تربت جام محل نگهداری مهاجران افغان از دیگر برنامه های این میهمانان خارجی در سفر به استان خراسان رضوی است.
بیش از سه هزار نفر از اتباع کشور افغانستان در مهمانشهر تربت جام اسکان دارند که به لحاظ ارائه خدمات یکی از مهمانشهرهای نمونه کشور است.
شمار اتباع افغان دارای مجوز اقامت در خراسان رضوی ۳۵۰ هزار نفر است که ۹۶ درصد آنها در مشهد و پنج درصد دیگر در سایر شهرستانهای این استان مقیم هستند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان مشهد جمهوری اسلامی ایران مهاجران سازمان ملل متحد افغانستان اتحادیه اروپا دولت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان مشهد جمهوری اسلامی ایران سیستان و بلوچستان مشهد جمهوری اسلامی ایران مهاجران سازمان ملل متحد افغانستان اتحادیه اروپا دولت ایران سازمانهای بین المللی مهاجران افغان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۹۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه بین المللی صادراتی اکسپو فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان است وغرفه سیستان و بلوچستان با سه محور شیلات، معدن و زنجیره ارزش خرما کار خود را آغاز می‌کند که البته در این سه محور اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است..

 شهرکی افزود: نمایشگاه بین المللی اکسپو از امروز تا ۱۲ اردیبهشت ماه با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران برگزار خواهد شد.
وی گفت: در این نمایشگاه هر یک از استان‌ها غرفه‌هایی برپا کردند که توانمندی‌های اقتصادی هر منطقه را نشان می‌دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار  با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بخش معدن بیش از هفت کارخانه با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در حال احداث است.
شهرکی با اشاره به اهمیت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ اذعان کرد: امیدواریم با مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بتوانیم ظرفیت‌های موجود در استان را به خوبی به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

 

دیگر خبرها

  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • استقبال اندک هواداران تراکتور از دیدار برابر ذوب آهن
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران