Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی شاهمیری» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره خرید تضمینی محصولات کشاورزی همچون سیب درختی درجه سه، افزود: این سازمان برای حمایت از باغداران به مدت یک ماه است که وارد خرید تضمینی سیب درختی درجه سه از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و سمنان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: طبق برآوردها از ابتدای خرید تضمینی تاکنون ۷۰ هزار تن از این محصول با قیمت هر کیلوگرم یک‌هزار و ۴۶۰ تومان از باغداران توسط این سازمان خریداری شده که همین امر جلوی ضرر تولیدکنندگان را گرفته است.

وی با بیان اینکه به‌طور معمول سیب‌های پادرختی به دلیل کم‌آبی و باد گرم قبل از رسیدن از درخت می‌ریزند، گفت: بر این اساس، محصول یاد شده فقط مناسب ورود به صنایع تبدیلی برای تولید کنستانتره و پوره است.

شاهمیری تصریح‌کرد: به دلیل حجم بالای تولید و افت قیمت محصول در استان‌های مذکور، سازمان مرکزی تعاون روستایی وارد خرید تضمینی شد تا جایی که با ورود این سازمان، کارخانجات تاکنون نزدیک به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن از این محصول را با قیمت یاد شده خریداری کرده‌اند.

به گفته وی، پیش از ورود سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در بحث خرید تضمینی سیب درختی درجه سه، قیمت هر کیلوگرم از این محصول از باغداران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان بود.

مشاور سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: اکنون ظرفیت سردخانه‌ها و انبارهای ما برای نگهداری محصول تازه یا محصول فراوری شده کافی نیست، بنابراین تلاش داریم با ایجاد شرایط مناسب در دولت سیزدهم ظرفیت انبارها و سردخانه ها را افزایش دهیم تا بتوانیم این محصولات را در زمان مناسب روانه بازار داخلی و خارجی کنیم.

وی اضافه‌کرد: اکنون به دلیل کمبود ظرفیت سردخانه‌ها امکان نگهداری کنستانتره‌های یک کیلویی و پوره سیب درختی وجود ندارد، بنابراین ناچاریم پس از فراوری با پایین‌ترین قیمت فرایند صادرات را انجام دهیم، در حالی که اگر بتوانیم این محصولات را در اسفند یا فروردین‌ماه صادر کنیم می‌توانیم ارزاوری خوبی برای کشور ایجاد کنیم.

پول باغداران تا ۲۰ روز آینده پرداخت می‌شود

شاهمیری با بیان اینکه خرید تضمینی سیب درختی تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد، افزود: با پایان خرید و جمع‌آوری مدارک و مستندات از ۱۵ تا ۲۰ روز آینده، پرداخت پول باغداران ناشی از خرید تضمینی انجام خواهد شد.

وی اضافه‌کرد: هر استانی برحسب نوع تولید، باید صنایع بسته‌بندی، صنایع تبدیلی و سردخانه مناسب داشته باشد تا از هزینه‌های اضافی ناشی از حمل و نقل جلوگیری شود و در عین حال با کاهش بهای تمام شده محصول بتوانیم در بازار جهانی رقابت کنیم.

به گزارش ایرنا، خرید تضمینی سیب درختی از باغداران غرب کشور از مهرماه آغاز و تا پایان آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

طبق آمارها پارسال چهار میلیون تن سیب درختی در کشور تولید شد که امکان صادرات بخش مازاد آن به کشورهای هدف وجود داشت، بنابراین بخشی از سیب درختی در ازای واردات موز به کشورهای هدف صادر شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران سید جواد ساداتی نژاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران سید جواد ساداتی نژاد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خرید تضمینی سیب درختی سیب درختی درجه سیب درختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند

روح الله مهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در استان آماده فعالیت است که این رقم در سال گذشته ۹۴ مورد بود.

وی افزود: با برنامه ریزی های که در حال انجام است سعی داریم تا زمان برداشت محصول گندم تعداد مراکز خرید در استان را افزایش دهیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۵۰ هزار تن گندم از طریق مراکز خرید اداره کل غله در استان خریداری شد، گفت: پیش بینی می‌شود این رقم امسال افزایش یابد.

وی یادآور شد: امسال حدود ۱۵۲ هزار هکتار کشت قراردادی گندم در استان انجام شد.

مهری اظهار کرد: طبق برآوردهای جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال مسؤولیت خرید دانه‌های روغنی با سازمان جهاد کشاورزی است.

کد خبر 6089913

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است