Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پاندمی کرونا، مشکلات زیادی را برای بیماران مبتلا به دیابت بوجود آورده، گفت: کرونا در این بیماران با شدت بیشتری بروز می‌یابد و خطراتی را برای آنها بوجود می‌آورد.

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا مهدوی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن ۱۴ نوامبر(۲۳ آبان) روز جهانی دیابت با بیان اینکه اکنون ۵۳۷ میلیون نفر بر اساس گزارش فدراسیون بین المللی دیابت مبتلا به این بیماری هستند، افزود: شمار بیماران مبتلا به دیابت تا سال ۲۰۴۵ به بیش از ۷۰۰ میلیون نفر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: همچنین بیش از ۵۴۰ میلیون نفر نیز به اختلال تحمل گلوکز دچار هستند به عبارت دیگر قند خون آنها طبیعی نبوده و ممکن است در سال‌های آینده به این بیماری مبتلا شوند. 

مهدوی تاکید کرد: فعالیت فیزیکی و تغذیه مناسب می تواند ابتلا به دیابت نوع ۲ را ۱۱ تا ۱۵ سال به تاخیر بیاندازد.

ادامه دارد ...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دیابت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امین لچینانی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونشهر دراین همایش با اشاره به غربالگری ۱۰۰ درصدی فشارخون و دیابت برای افراد ۱۸ سال و بالاتر در این شهرستان گفت: با اجرای این طرح، در شهر فریدونشهر ۳۶۹ نفر مبتلا به فشار خون بالا و ۱۲۷ نفر نیز مبتلا به دیابت شناسایی شدند.
شهرستان فریدونشهر دارای ۳۵۰ خیر سلامت است.

دیگر خبرها

  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه