Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی سخنران مراسم بزرگداشت سالگردارتحال علامه طباطبایی،  با گرامیداشت سالگرد ارتحال علامه سید محمد حسین طباطبایی، گفت: اگر بخواهیم افرادی را نقطه عطفی در تاریخ علم و تفکر بدانیم یکی از آن افراد که تحولی بنیادین در علم ایجاد کرد علامه طباطبایی بود، علامه وجهه بسیار خوبی برای فلسفه در جامعه اسلامی بود و بسیاری از مردم و علما را با فلسفه آشتی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: علامه طباطبایی تسلطی بر قرآن داشت که تمامی علمای اهل سنت و حتی وهابیت نیز به علم ایشان اعتراف کرده اند.

سخنران مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی، عنوان کرد: ایشان المیزان را زمانی تدوین کرد که منابع بسیار کم بود، درس تفسیری نبود و قرآن مهجور بود و هیچ کتابی به اندازه المیزان، قرآن را از مهجوریت خارج نکرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی، افزود: علامه المیزان را زمانی در نقد کتاب تفسیر المنار نوشت که در آن زمان شیعه را مذهبی بدون عالم می‌دانستند.

او ادامه داد: علامه طباطبایی با نوشتن المیزان پایه‌گذار بسیاری از دروس قرآنی در سطح عالی شد و بسیاری از تفاسیر و کتب قرآنی بعد از المیزان تحت تاثیر این کتاب بزرگ نگاشته شده است.

سخنران مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی، افزود: نوع نگارش و سبک نگارش علامه طباطبایی، بسیار پرمحتوا، گزیده گو و خلاصه بود و با تمامی علمای زمان خود متفاوت نگارش می‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی با اشاره به فعالیت‌های روشنگرانه علامه طباطبایی، گفت: از نظر فلسفی نیز علامه طباطبایی در آن زمانی که تفکر مارکسیست بسیار گسترش پیدا کرده بود کتبی نوشته اند که در برابر این تفکرات الحادی ایستاد.

او با بیان ابعاد اخلاقی برجسته صاحب المیزان، ادامه داد: هر آن چیزی که آدم در کتاب‌های اخلاقی می‌خواند در علامه طباطبایی متبلور شده بود، علامه شخصی بود که به همه مردم احترام می‌گذاشت.

مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی چهارشنبه بیست و ششم آبان ماه ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی حجت الاسلام رستم نژاد و حجت الاسلام منصوری در محل سالن امام رضا (ع) دانشگاه معارف اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علامه طباطبایی مراسم بزرگداشت ارتحال علامه طباطبایی سالگرد ارتحال علامه مراسم بزرگداشت حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۹۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم مشایخی صبح دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار کرد: بوشهر در طول تاریخ چهار بار شاهد تهاجم بیگانگان بوده است که در تمام این موارد با ایستادگی دلیرمردان روبرو بوده است.

وی اضافه کرد: انسان‌های بزرگی در طول تاریخ بودند که با تاریخ نگاری‌های خود توانسته‌اند خلیج فارس را و اهمیتش در موضوعات مختلف به قلم بیاورند.

پژوهشگر و نویسنده بوشهری گفت: در همین راستا کتاب‌های ارزشمندی در خصوص خلیج فارس وجود دارد و این اسناد، سندهای افتخار ما است.

لزوم توسعه اقتصاد دریاپایه

رئیس واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به خلیج فارس به عنوان یک مؤلفه مهم در معادله‌های سیاسی و اقتصادی جهان در این مراسم گفت: خلیج فارس ریشه در تاریخ این سرزمین کهن و باستانی دارد و در دوره‌های مختلف علاوه بر تأمین نیازهای مادی و اقتصادی، نماد اقتدار، ایستادگی و مبارزه ایرانیان در برابر استعمار نیز بوده است.

احسان بهمیاری افزود: ایران اسلامی در بخش‌های گوناگون دریا ظرفیت‌های مهم و فراوانی دارد و نگاه‌ها باید در عرصه اقتصادی خلیج فارس دریامحور باشد.

رئیس واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر اضافه کرد: توجه به گردشگری دریایی به عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد دریامحور و منبع تأمین درآمد و ارز در استان در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

امام جماعت آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران بوشهر در مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس گفت: خلیج فارس به رشادت و حقانیت ما در جنگ شهادت می‌دهد.

حجت الاسلام عیسی راستگو افزود: بررسی ابعاد نقش خلیج فارس در دوران دفاع مقدس می‌تواند گواه روشنی بر رشادت دلیرمردان ساحل‌نشین و مجاهدت آنان بر این پهنه وسیع باشد.

در پایان این مراسم ضمن یادآوری ایثار جانبازان، شهدا و برکت خون آن‌ها، با اهدا لوح یادبود و هدایایی از خانواده سردار شهید مجید مبارکی تکریم به عمل آمد.

کد خبر 6091832

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)