Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: با راه‌اندازی سیستم آبیاری تحت‌فشار بوستان غدیر، صرفه‌جویی ۲۳۳ میلیون لیتری در مصرف منابع آب صورت می‌گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به راه‌اندازی سیستم آبیاری تحت‌فشار بوستان غدیر، اظهار کرد: این بوستان طی سال‌های اخیر با صرف هزینه‌های بسیار از سوی شهرداری توسعه قابل‌توجهی پیداکرده و از یک پارک جنگلی به یک بوستان مناسب شهری و کمپینگ زائر تبدیل‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به توسعه فضای سبز و بهسازی فضاهای عمومی این بوستان اشاره کرد و افزود: شبکه آبیاری این بوستان نیز اصلاح و بهسازی شده و سیستم تحت‌فشار در آن اجرا و راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه این طرح کل مجموعه بوستان غدیر و بلوار غدیر و بخشی از پردیسان را تحت پوشش قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: این طرح با طراحی امور آب سازمان انجام‌شده و شامل یک دستگاه مخزن بتنی ۴۰۰ هزار لیتری با هزینه حدود ۹ میلیارد ریال است.

جوادیان اجرای سیستم پمپاژ و اتوماسیون این طرح با هزینه دو میلیارد ریالی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: لوله‌گذاری این پروژه نیز با هزینه شش میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: در این پروژه ۳۰ هکتار از اراضی بوستان که به‌صورت غرقابی و سنتی آبیاری می‌شد به‌صورت قطره‌ای درآمد که باعث صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان ۲۳۳ میلیون لیتر در سال می‌شود؛ علاوه بر آن می‌توان با آزادسازی چاه‌های درگیر غرقابی، نسبت به آب‌رسانی به دیگر عرصه‌های پردیسان اقدام کرد.

جوادیان تاکید کرد: همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود تا پایان سال بقیه قطعات غرقابی نیز به آبیاری تحت‌فشار تغییر پیدا کند که با این اقدام نیز شاهد صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان ۸۵ میلیون لیتر در سال خواهیم بود.

کد خبر 535483

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر کلانشهر قم شهرداری قم پروژه های شهری صرفه جویی در مصرف آب شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آبیاری تحت فشار شهرداری قم راه اندازی صرفه جویی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، دلاور زارعی اظهار کرد: با توجه به ارتقای خدمات شهری و بهبود وضعیت ترافیکی با همکاری سازمان‌های مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل و فاوای شهرداری اردبیل، سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو، راه‌اندازی شد.

وی افزود: همشهریان عزیز می‌توانند با مراجعه به آدرس https://ardabilman.ir و بخش حمل‌ونقل و ترافیک از خدمات پارک حاشیه‌ای استفاده کنند.

زارعی بیان کرد: با توجه به اینکه همه خدمات شهری در سامانه جامع خدمات شهروندی (اردبیل من) تجمیع شده است، شهروندان محترم با مراجعه به آدرس فوق و نصب این اپلیکیشن از قسمت صفحات، بدون نصب سایر نرم‌افزارها می‌توانند از همه خدمات شهرداری اردبیل بهره‌مند شوند.

کد خبر 748840

دیگر خبرها

  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل