Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:12:24 GMT

غول نفتی شل مقر خود را به انگلیس منتقل می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۰۳۶۳

غول نفتی شل مقر خود را به انگلیس منتقل می‌کند

به گزارش ایرنا، شل اعلام کرد که با ساده سازی ساختار خود، می تواند سریعتر و انعطاف پذیرتر عکس‌العمل نشان دهد. دربیانیه شل آمده است: «این ساده‌سازی برای تقویت رقابت‌پذیری شرکت، تسریع در توزیع سهامداران و ارائه راهبرد تبدیل شدن به یک شرکت تجاری سازگار با تعهدات اقلیمی طراحی شده است.»

شل از سال ۲۰۰۵ با سازوکار مالیاتی هلند و ساختار سهام دوگانه در انگلیس ثبت شد، ریشه‌ تأسیس این شرکت به سال ۱۸۹۰ بازمی‌گردد، که «جین باپتیست آگوست کسلر» و «هنری دیتردینگ» اقدام به تأسیس شرکت نفت رویال داچ در کشور هلند کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوی انگلیسی این شرکت نیز در سال ۱۸۹۷ توسط «مارکوس ساموئل» در انگلیس راه‌اندازی شد. در سال ۱۹۰۷ در پی ادغام شرکت نفت رویال داچ و شرکت شل، شرکت رویال داچ شل شکل گرفت.

شل اعلام کرد که "به میراث انگلیسی-هلندی خود افتخار می کند و همچنان یک کارفرمای مهم با حضور عمده در هلند خواهد بود. " در بیانیه این شرکت نفتی آمده است که تمرکز جهانی آن بر انرژی های تجدیدپذیر همچنان از لاهه و آمستردام هدایت خواهد شد.

 طرح انتقال دفتر مرکزی شل به انگلیس در نشستی در روتردام در ۱۰ دسامبر در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت. این درحالیست که وزارت اقتصاد هلند اعلام کرد که دولت از طرح شل "عمیقا متأسف است" و از این خبر "به طرز ناخوشایندی شگفت زده شده است".

شل نخستین شرکت انگلیسی- هلندی نیست که چنین اقدامی انجام می دهد. سپتامبر گذشته، سهامداران یونیلور با ۹۹ درصد آرای موافق به طرح انتقال دفتر مرکزی این شرکت به لندن و تبدیل شدن به یک شرکت کاملاً انگلیسی رای دادند.  این شرکت در ابتدا برنامه ریزی کرده بود که دفاتر خود را در روتردام ادعام کند، اما به دنبال فشار چندین سرمایه گذار بزرگ در انگلیس، مسیر خود را تغییر داد.

تصمیم شل برای انتقال دفتر مرکزی‌اش به انگلیس، به فاصله دو ماه پس از پیمان پرحاشیه آکوس اعلام می‌شود که بر اساس آن قرارداد پرسود ساخت زیردریایی‌های اتمی از فرانسه سلب و به انگلیس و آمریکا واگذار شد. کارشناسان معتقدند که تصمیم این غول نفتی،  شوک دیگری به روابط لندن با کشورهای اروپایی پس از برگزیت وارد خواهد کرد.

شل یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی جهان به‌شمار می‌رود. این شرکت در سال ۲۰۱۱ درآمدی بالغ بر ۴۷۰ میلیارد دلار کسب کرد و به‌عنوان دومین شرکت بزرگ جهان بر پایه میزان درآمد شناخته شد.  شل همچنین، یکی از شش شرکت بزرگ نفتی جهان است، که با عنوان «سوپرمیجر» شناخته می‌شوند.

حوزه فعالیت‌های این شرکت کل زنجیرهٔ صنایع نفت و گاز، از عملیات اکتشاف، توسعه و تولید نفت خام و گاز طبیعی، تا پالایش، انتقال و توزیعفراورده‌های نفتی، همچنین تولید محصولات پتروشیمی و مواد شیمیایی را در بر می‌گیرد. این شرکت در دهه‌های گذشته، به زمینه تولید و توزیع برق نیز وارد شده و هم‌اکنون بزرگ‌ترین عرضه‌کننده انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان به‌شمار می‌آید، که تولید و توزیع سوخت‌های زیستی،  انرژی بادی،  انرژی خورشیدی و هیدروژنی را دربرمی‌گیرد.

برچسب‌ها هلند نفت خام انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هلند نفت خام انگلستان هلند نفت خام انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا اعلام کرد که به زودی سامانه‌ درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.   به گزارش ایسنا، مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت:‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.   مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.   وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.   هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود  برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی  و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی: اقدام‌های فرهنگی باید امیدآفرین باشد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!