Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:01:05 GMT

افزایش کلاهبرداری اینترنتی در نهاوند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۰۵۹۳

افزایش کلاهبرداری اینترنتی در نهاوند

ایسنا/همدان دادستان نهاوند در پی کلاهبرداری اینترنتی و خالی شدن حساب‌های تعدادی از شهروندان نهاوندی نسبت به این موضوع هشدار داد.

به گزارش ایسنا، عباس آزادبخت اظهار داشت: مردم مراقب تماس‌های مشکوک که آن‌ها را برنده اعلام می‌کنند باشند و از هرگونه عملیات بانکی و ارائه اطلاعات کارت‌های بانکی  به درخواست تلفنی آن‌ها خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی و هم‌چنین کشاندن طعمه به پای دستگاه خودپرداز به بهانه برنده شدن در جایزه و مسابقه برای خالی کردن حساب وی از سوی تبهکاران اخیرا به وفور مشاهده شده است.

آزادبخت افزود: در مقابله با این شرایط شهروندان‌ هوشیاری لازم در هنگام مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز را داشته باشند و فریب نخورند.

دادستان نهاوند بیان کرد: افراد کلاهبردار با ارسال پیامک و یا برقراری تماس تلفنی با افراد و طرح مواردی مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی از قربانیان درخواست می‌کنند جهت انجام مراحل دریافت جایزه خود به دستگاه خودپرداز مراجعه و یا اطلاعات محرمانه کارت‌های عابربانک را به آن‌ها ارائه کنند که مردم به هیچ وجه نباید این کارها را انجام دهند.

وی یادآوری کرد: مجرمان از اعتماد شهروندان و وسوسه کردن آن‌ها با هدایای میلیونی به خوبی استفاده می‌کنند و زمینه را برای کلاهبرداری فراهم می‌کنند.

آزادبخت در خاتمه خاطرنشان کرد: شهروندان در چنین مواقعی باید هوشیار باشند و به این وعده‌ها توجه نکنند و عوامل مربوطه، نیروهای انتظامی و پلیس فتا را در جریان این لینک‌ها، تماس‌ها و پیام‌ها قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادستان عمومي و انقلاب استانی شهرستانها كلاهبرداري اينترنتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۰۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم

این روزها کلاهبرداران آگهی‌هایی پایین‌تر از عرف بازار منتشر می‌کنند و با چرب‌زبانی و ترفندهای دیگر مبلغی را بابت بیعانه و تضمین معامله از چندین نفر دریافت می‌کنند و دیگر پاسخگوی تماس‌ها نیستند. منبع: فارس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکسی بدون خط
  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید