Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@22:43:40 GMT

بهترین راه حل‌ها برای آبرسانی موهای خشک

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۰۶۴۲

بهترین راه حل‌ها برای آبرسانی موهای خشک

کم‌آب شدن و خشکی موها یکی ازمشکلاتی است که می‌تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد موها در وضعیت خشکی فاقد رطوبت و چربی‌های مورد نیازشان هستندودرنتیجه نرمی لطافت ‌درخشش و حالت‌پذیری خودشان را از دست می دهند.

به گزارش مشرق، این مشکل می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد، از زیاده‌روی در شست‌وشوی موها تا ناهنجاری‌های هورمونی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه هم با جزئیات بیشتری درباره علل خشکی موها و هم با بهترین راهکارها برای رفع این مشکل آشنا می‌شویم.خشکی موها چه علت‌هایی دارد؟

مواد شیمیایی غلیظ و قوی مانند انواعی که در محصولات سفیدکننده، هایلایت‌ها، صاف‌کننده‌ها و... کاربرد دارند، می‌توانند کوتیکول نهفته در ساقه موها را ضعیف کنند و درنتیجه باعث خشکی و کدرشدگی موها شوند.

بیشتر بخوانید

تا چه اندازه ریزش مو در روز طبیعی است؟

درحالی که از همین عامل به‌عنوان شایع‌ترین علت خشکی موها نام می‌برند، اما موارد زیر هم می‌توانند یکی از علت‌های خشکی موها باشند:

عوامل زیست‌محیطی مانند باد، گرما و تماس با پرتوهای فرابنفش خورشیدی

کوتاه نکردن همه موها به‌صورت منظم که می‌تواند به دوشاخه شدن انتهای موها و خشکی آنها منتهی شود

استفاده از شامپوهایی که ذرات خاصی را روی پوست سر و موها باقی می‌گذارند

زیاده‌روی در استفاده از محصولات حالت‌دهنده حاوی الکل یا دیگر ترکیبات خشک‌کننده

عدم استفاده از نرم‌کننده یا محصولات محافظت‌کننده مو

شانه کردن نادرست موها یا فشار دادن آنها با ابزارهای نامناسب یا حوله‌های زبر

عادت‌ها و الگوهای مراقبت از مو در مبتلا شدن همه افراد به خشکی مو نقش ندارند، زیرا گاهی اوقات مشکل اصلی به ژنتیک برمی‌گردد. در این حالت، موها در ریشه خودشان به اندازه کافی چربی تولید نمی‌کنند و همین روند به خشکی موها منتهی می‌شود.

عدم تعادل هورمونی هم می‌تواند از علت‌های خشکی و کم‌آبی موها باشد. بنابراین اگر با تغییر روندهای شست‌وشوی موها و حالت‌دهی به آنها هیچ تغییری در وضعیت خشکی موها به‌وجود نیامد، حتما برای بررسی دقیق‌تر این مشکل به متخصصان پوست‌ومو مراجعه کنید.

کدام راهکارها برای آبرسانی و مرطوب‌سازی موهای خشک مناسب هستند؟

۱. شامپوی بدون سولفات

سولفات‌ها جزو قوی‌ترین ترکیبات پاک‌کننده هستند. درحالی که نمی‌توان اثربخشی سولفات‌ها در پاکسازی موها و پوست سر را انکار کرد، اما ‌این ترکیبات باعث خشکی موها می‌شوند. اگر موهای شما به‌طور طبیعی خشک است، قطعا باید از محصولات حاوی سولفات دوری کنید. شامپوهای حاوی کراتین و بدون سولفات می‌توانند شرایط بهتری برای موهای خشک به‌وجود بیاورند.

۲. نرم‌کننده باکیفیت

موهای ما پس از شست‌وشو با شامپو به مرطوب‌سازی نیاز دارند. پس استفاده از محصولات نرم‌کننده باکیفیت پس از شستن موها واقعا ضروری است. محصولات نرم‌کننده حاوی ترکیباتی هستند که دقیقا موهای خشک و آسیب‌دیده را تغذیه می‌کنند. کینوا هیدرولیزشده غنی‌شده با پروتئین و روغن‌های مرطوب‌کننده، دو مورد از ترکیبات مشهور و موثر در محصولات نرم‌کننده هستند.

۳. ماسک مو

بهتر است که با فواصل ۱ تا ۲ هفته‌ای از ماسک مو به‌جای محصولات نرم‌کننده استفاده کنید. ماسک موی ترمیمی هم موها را نرم و صاف می‌سازد و هم مرطوب‌سازی مطلوبی را برای آنها به انجام می‌رساند.

۴. روغن مو

موهای خشک معمولا فاقد چربی هستند و بنابراین اضافه کردن روغن مو به برنامه منظم مراقبت از موها می‌تواند راهکار موثر و مفیدی باشد. پس اگر موهای خشک و کم‌آبی دارید، حتما استفاده از روغن مو را جدی بگیرید.

۵. حوله میکروفایبر

وقتی از موهای خشک صحبت می‌کنیم، باید به شکنندگی آنها و ضرورت جلوگیری از آسیب‌دیدگی بیشتر آنها نیز توجه داشته باشیم. استفاده از حوله‌های میکروفایبر که باعث اصطکاک و سایش نمی‌شوند، از تحریک شدن ساقه موها جلوگیری می‌کند و درنتیجه احتمال آسیب‌دیدگی موهای خشک را کاهش می‌دهد.

منبع: سلامت

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان پوست و مو آب رسانی موهای خشک سلامت محصولات نرم کننده موهای خشک خشکی موها خشکی مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط دوم آبرسانی سد درودزدن به شهر صدرا انجام شد

بهمن بهروزی در حاشیه بازدید از پروژه انتقال آب به شهر صدرا با اعلام این خبر گفت: در راستای ایجاد شرایط انتقال آب خط دوم آبرسانی سد درودزن به شهر صدرا، بدون قطع آب در ایام پرمصرف، انشعاب‌گیری از خط موجود صورت گرفت.

او تصریح کرد: این عملیات با هدف ایجاد شرایط انتقال حدود ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب به غرب صدرا، با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته تا امکان تامین آب پایدار برای همشهریان ساکن در شهر جدید صدرا فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • چگونه می توان از شر موهای ناخواسته گوش خلاص شد؟
  • علت خشکی گلو بعد از بیدار شدن از خواب چیست؟ (فیلم)
  • آبرسانی به ۵۱۱ روستای فاقد آب شُرب سالم در کرمانشاه ظرف ۳ سال
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی باز زایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی بازرزایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • خط دوم آبرسانی سد درودزدن به شهر صدرا انجام شد
  • بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (8 روش رایگان و زود بازده)
  • گنجی که فقط کچل‌ها دارند
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه