Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:06:37 GMT

مترو نزدیک دریاچه چیتگر کجاست؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۰۷۲۹

مترو نزدیک دریاچه چیتگر کجاست؟

برای اهالی شهرک‌های اطراف چیتگر دسترسی به مناطق مرکزی یا نقاط مختلف تهران از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. استفاده از امکاناتی مثل دانشگاه، بیمارستان، مراکز دولتی و ... باعث می‌شود که ساکنین این منطقه برای رفت و آمد یا عبور و مرور به فکر چاره باشند یا اگر قصد خرید ملک و آپارتمان در این منطقه را داشته باشند، به دنبال راههای دسترسی آسان به مناطق مختلف تهران باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تهران برج، یکی از بهترین امکاناتی که در این منطقه برای حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده، مترو است. در ادامه با متروی چیتگر آشنا می‌شوید.

متروی نزدیک دریاچه چیتگر

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به دریاچه چیتگر ایستگاه چیتگر است. ایستگاه متروی چیتگر یکی از ایستگاه‌های خط پنج مترو تهران است که در نزدیکی پروژه البرز کوهک قرار گرفته است . ایستگاه متروی چیتگر در کیلومتر 8 اتوبان تهران - کرج روبه روی کارخانه بهنوش و بلوار کوهک قرار گرفته است.

تاریخچه متروی چیتگر

ایستگاه متروی چیتگر در 11 خرداد 1384 تأسیس شده و دارای 4500 متر مربع فضای سرپوشیده و 11600 متر مربع فضای باز است. با توسعه خطوط متروی تهران، ایستگاه متروی چیتگر مبدأ غربی خط 9 متروی تهران و خط 11 مترو محسوب خواهد شد.

امکانات موجود در ایستگاه متروی چیتگر

ایستگاه متروی چیتگر نیز مانند سایر ایستگاه های مترو تهران دارای امکانات مناسبی است که آسایش و رفاه شهروندان را تأمین می‌سازد. امکاناتی که در این ایستگاه وجود دارد شامل تلفن عمومی، پله برقی، دفتر اشیاء گم شده، رمپ، آب سردکن، سرویس بهداشتی عمومی، نمازخانه، پایانه اتوبوسرانی، پارکینگ عمومی، دفتر پلیس مترو، پایانه تاکسیرانی، سوپرمارکت و غرفه‌فروش عطر می‌شود.

خطوط اتوبوسرانی

این ایستگاه مترو مبدأ و مقصد بسیاری از خطوط اتوبوسرانی نیز هست که دسترسی شهروندان را به قسمت‌های مختلف شهر تهران به ویژه در مناطق شمالی و غربی متصل می‌کند.

خطوط اتوبوسرانی منتهی به این ایستگاه عبارتند از:

- خط 251: ایستگاه مترو چیتگر به شهرک دانشگاه (منطقه 21)

- خط 326: ایستگاه مترو چیتگر به تقاطع همت و شریعتی (سه راه ضرابخانه)

- خط 328: ایستگاه مترو چیتگر به پایانه شهید جوزانی و دریاچه (شهدای خلیج فارس)

چشم‌انداز متروی دریاچه چیتگر در سال‌های آینده

طی 5 سال آینده خط 10 متروی تهران به سمت دریاچه چیتگر منتقل می‌شود. عملیات اجرایی در حال حاضر در ایستگاه دریاچه چیتگر جنب پروژه اسپرلوس در حال انجام است. خط 10 متروی چیتگر حدود 43 کیلومتر طول دارد. این خط مترو از فلکه سوم تهرانپارس آغاز می‌شود و تا وردآورد به منظور دسترسی به پروژه نیروی زمینی ارتش نیز ادامه می‌یابد. در حال حاضر حدود 14 کیلومتر از این خط در حد فاصل میدان دریاچه چیتگر تا میدان کتاب و در ادامه تا نمایشگاه بین‌المللی در دستور کار است. برای بسیاری از ساکنین منطقه بسیار مهم است که از نظر حمل و نقل عمومی در منطقه‌ای که ساکن می‌شوند در رفاه باشند چرا که برای بسیاری از ساکنین استفاده از وسایل نقلیه شخصی امکان‌پذیر نیست و یا خودروی شخصی ندارند. بنابراین بسیار مهم است که برای منطقه وسیع و پرجمعیتی مثل چیتگر امکانات رفاهی از جمله خطوط مترو بیش از چیزی اکنون به بهره‌برداری رسیده است توسعه و پیشرفت ایجاد شود.

مزایای استفاده از متروی چیتگر برای شهروندان

برای بسیاری از ساکنین منطقه 22 تهران و حوالی دریاچه چیتگر استفاده از متروی چیتگر است. در واقع سیستم حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین فاکتورهای اساسی سکونت در یک منطقه است و در رفاه حال ساکنین آن منطقه تأثیر بسیاری دارد.

سیستم حمل و نقل عمومی منطقه 22 تهران تأثیر بسیاری در رفاه  حال ساکنین این منطقه داشته است. به ویژه مترو که دسترسی سریع و آسان مردم منطقه را به همه نقاط تهران ممکن می‌سازد.

در منطقه 22 تهران در کنار متروی دریاچه چیتگر سه خط متروی دیگر نیز وجود دارد که شامل خط متروی ایران خودرو و متروی وردآورد می‌شود. 

یکی از مزایای استفاده از متروی چیتگر آن است که این ایستگاه دارای خطوط اتوبوسرانی بسیاری است که شامل پایانه هوانیروز، میدان المپیک، شهرک شهید باقری، خیابان شریعتی، پایانه دریاچه،  پارک چیتگر، دانشگاه شریف و …  که هر یک از این خطوط اتوبوسرانی دسترسی مناسبی را از خط متروی چیتگر به مناطق ذکر شده ایجاد می‌کنند.

بنابراین بسیاری از ساکنین این منطقه می‌توانند بدون دردسر با استفاده از مترو یا حتی خطوط اتوبوسرانی موجود در منطقه به راحتی رفت و آمد کنند.

تأثیر متروی چیتگر بر زندگی مردم منطقه

وجود چنین ایستگاه متروی بزرگ و با امکانات عالی می‌تواند تأثیر بسیاری بر رفاه و آسایش مردم منطقه از نظر حمل و نقل داشته باشد، به ویژه افرادی که محل تحصیل یا کار آنها در مناطق دیگر تهران بوده و لازم است که هر روز از منطقه چیتگر به نقاط دیگر تهران سفر کنند. اگرچه رانندگی با خودروی شخصی نیز برای همه امکان‌پذیر است و در این منطقه بزرگراه‌های مواصلاتی بسیاری وجود دارد با این حال دسترسی با مترو بسیار سریع و ارزان‌تر خواهد بود.

سخن پایانی

اگر قصد خرید آپارتمان یا منزل مسکونی در منطقه چیتگر را دارید می‌توانید با خیال راحت در رابطه با دسترسی سریع و آسان به مترو یا دیگر وسایل حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی یا اتوبوس اقدام به خرید کنید. منطقه 22 تهران دارای 3 ایستگاه مترو است که متروی چیتگر یکی از آنها است. این ایستگاه مترو از نظر رفاهی نیز دارای امکانات بسیار مناسبی است که شهروندان عزیز ساکن منطقه می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند. همچنین پایانه‌های اتوبوسرانی و تاکسی حاضر در این ایستگاه دسترسی مسافران متروی چیتگر را به سایر مناطق اطراف امکان‌پذیر می‌سازد.

انتهای رپرتاژ اگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دریاچه چیتگر مترو ایستگاه متروی چیتگر خطوط اتوبوسرانی استفاده از مترو حمل و نقل عمومی منطقه 22 تهران ایستگاه مترو دریاچه چیتگر خط مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلانشهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۶۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه رباط‌کریم با شاخص ۱۴۴ و قرچک با شاخص ۱۰۷، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۹۶، باغستان شهریار با شاخص ۶۸، پارک رازی با شاخص ۵۷، پاسداران با شاخص ۹۱، پاکدشت با شاخص ۹۴، پردیس با شاخص ۵۸، پونک با شاخص ۶۰، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۶۹، پیشوا با شاخص ۷۳، تهران پارک شکوفه با شاخص ۶۷، چشمه با شاخص ۵۳، دانشگاه تهران با شاخص ۶، دماوند با شاخص ۶۷، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۶۱، سلامت با شاخص ۹۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۷، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۴، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۵۵، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۵، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۱، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۵۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۶، شهریار با شاخص ۵۷، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۶، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۵، ملارد با شاخص ۶۸، منطقه ۱۵ با شاخص ۷۴، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۷، ورامین با شاخص ۷۱ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۱ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۳۴، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۷، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۶، ژئوفیزیک با شاخص ۴۷، سرخه‌حصار با شاخص ۲۹، شهرداری منطقه دو با شاخص ۳۹، علم و صنعت با شاخص ۳۲، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۴۴، لواسانات با شاخص ۲۶، در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 750692

دیگر خبرها

  • تقدیر از سکوبان پاک‌دست ایستگاه متروی تختی اصفهان
  • منطقه امن کجاست؟+ فیلم
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تی‌بی‌ام خط ۲ متروی اصفهان تا یک ماه آینده به ایستگاه ابن‌سینا است
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد