Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانم "تاهینی مایتری تاماناگوا" روز دوشنبه در نشستی که به منظور رسیدگی به وضعیت مهاجران افغانستانی در اداره کل اتباع و مهاجران خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران جزو اولین مناطقی است که پناهندگان افغانستانی بدان پناه می‌برند، ما حاضر هستیم شما را در کمک به مهاجران تجهیز کنیم و حمایت‌های لازم را همانند سالهای گذشته از شما داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشکر از حمایت‌های مستمر ایران در کمک به مهاجران افغانستانی از سالیان گذشته تاکنون، افزود: البته این نخستین بار است که من به ایران سفر می‌کنم و مایل هستم با فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی کمک به جمعیت مهاجر افغان که در ایران ساکن هستند، آشنا شوم.
وی بیان کرد: در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۷۲ میلیون یورو از سوی اکو برای تامین وسایل مورد نیاز پناهندگان در ایران اختصاص یافته بود و در سال ۲۰۲۱ نیز ۱۹ میلیون یورو در زمینه‌های مختلف به ویژه به منظور آموزش و بهداشت مهاجران افغانستانی در ایران تعلق گرفته است.
تاناماگوا خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی ایران به عنوان کمک کننده اصلی به مهاجران افغانستاتی به شمار می‌رود و سازمان های بین‌المللی برای تداوم حمایت‌های لازم و بهبود شرایط کمک رسانی نیازمند آمار و اطلاعات بیشتر در این زمینه هستند.

رییس جدید دفتر نمایندگی اداره کل امور بشردوستانه اتحادیه اروپا (اکو) به همراه پنج مسوول دیگر سازمان های بین المللی در امور پناهنگان و مهاجران افغانستانی روز دوشنبه به مشهد سفر کرد که در طول ۲ روز به بررسی نیازهای مهاجران افغان و جذب حمایت سازمانهای بین المللی در این زمینه خواهند پرداخت.

بازدید از مهمان‌شهر تربت جام، محل نگهداری مهاجران افغانستانی، از دیگر برنامه های این مهمانان خارجی در سفر به استان خراسان رضوی است.
بیش از سه هزار نفر از اتباع کشور افغانستان در مهمانشهر تربت جام اسکان دارند که به لحاظ ارائه خدمات یکی از مهمانشهرهای نمونه کشور است.
شمار اتباع افغانستانی دارای مجوز اقامت در خراسان رضوی ۳۵۰ هزار نفر است که ۹۶ درصد آنها در مشهد و پنج درصد دیگر در سایر شهرستان های دیگر این استان مقیم هستند.

برچسب‌ها مشهد مهاجران افغانستان اتحادیه اروپا کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد پناهندگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد مهاجران افغانستان مشهد مهاجران افغانستان اتحادیه اروپا کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد پناهندگی مهاجران افغانستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران

رئیس کل دادگستری استان مازندران از فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در این استان برای خدمت‌رسانی به مردم مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عباس پوریانی، ظهر امروز_چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضائی شهر زیرآب اظهار کرد: برای حل مشکلات مردم زیرآب و مطالبه و درخواست‌های مردم منطقه و برای رفاه حال ساکنان جهت دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به خدمات قضائی، باجه دفتر خدمات الکترونیک قضائی با همت و تلاش معاونت فناوری دادگستری استان در این شهر افتتاح شد.

وی افزود: دفاتر خدمات الکترونیک قضائی با محوریت تسهیل مراجعات عموم مردم به منظور جلوگیری از اتلاف زمان چند سالی است که تأسیس شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران هدف از افتتاح این دفاتر را کاهش مراجعه به دستگاه قضائی و تسریع در رسیدگی دانست و بیان کرد: همچنین صرفه‌جویی در وقت، شفاف‌سازی فرایندهای رسیدگی، افرایش کارآمدی نظام قضائی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت، افزایش رضایت‌مندی مردم و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری است.

پوریانی گفت: با توجه به مطالبات مردمی و بررسی لزوم نیازمندی در منطقه، باجه‌ای از دفتر خدمات قضائی سوادکوه شمالی در شهر زیرآب به همت معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان با تمام دسترسی‌های دفاتر خدمات افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در استان مازندران در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

کد خبر 747555

دیگر خبرها

  • خون شریک ۲ + فیلم
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران