Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) درباره پاره‌ای از مسائل از جمله بحران پناهجویان در مرز بلاروس-لهستان صحبت کرده و با بیان اینکه انداختن همه تقصیرها به گردن بلاروس اشتباه است، ادعای آمریکا را مبنی بر این که بلاروس سعی دارد از فعالیت‌های روسیه در مرز اوکراین توجه‌زدایی کند، رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در کنفرانس مطبوعاتی خود، ادعاهای وزیر خارجه آمریکا را مبنی بر اینکه رئیس جمهوری بلاروس می‌خواهد با ایجاد بحران پناهجویان در مرز لهستان، از اقدامات روسیه در مرز اوکراین سلب توجه کند، "اساساً اشتباه" خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت: ما این ادعا را اشتباه می‌دانیم. این تفسیری اشتباه از وضعیت بحران پناهجویان در مرز بلاروس-لهستان است؛ این بیانیه اساساً اشتباه است و ما آن را قبول نداریم.

پیش‌تر در روز یکشنبه وزارت خارجه آمریکا گفت، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور، در گفت‌وگویی با "زبیگنو رائو"، همتای لهستانی‌اش، بحران پناهجویان در بلاروس و اقدامات مینسک را ابزاری "برای توجه‌زدایی از اقدامات روسیه در مرز اوکراین" دانست.

پسکوف در ادامه، با بیان اینکه روسیه در حل و فصل بحران پناهجویان بلاروس و اتحادیه اروپا، نقش یک میانجی‌گر و مذاکره‌کننده را دارد، گفت، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امیدوار است مینسک و بروکسل ارتباطات مستقیم خود را آغاز کنند.

او ضمناً اشاره کرد هنگامی که بحث سرنوشت هزاران پناهجو در میان باشد، هیچکس سعی ندارد "ارزش‌های اروپا" را یادآوری کند.

همه تقصیرها را به گردن لوکاشنکو نیاندازیدسخنگوی کرملین در ادامه، انداختن همه تقصیرها به گردن الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس را اشتباه دانسته و گفت: وضعیتی که در مرز پیش آمده، ساخته لوکاشنکو نیست. همانطور که رئیس جمهوری (پوتین) خاطرنشان کرد، مهاجران طبق یک نظام بدون ویزا، وارد این کشور (بلاروس) می‌شوند؛ مهاجرانی که قصد اخذ پناهندگی در اروپا را دارند، اما این از آن‌ها دریغ می‌شود و به اروپا راه داده نمی‌شوند، ... اما آن‌ها می‌دانند که راه ورود به اروپا، برای مهاجران دیگر کشورها باز است؛ بنابراین، این که لوکاشنکو و بلاروس را مقصر تمام و کمال وضعیت پیش آمده بدانیم، کاملا اشتباه است.

ساخت اولین نیروگاه اتمی مصر، با الگوی روسی

پسکوف همچنین در این کنفرانس خبری، علاوه بر بحران پناجویان، از گفت‌وگوی تلفنی پوتین و عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر، پیرامون مناقشات خاورمیانه و پروژه‌های مشترک دو کشور خبر داد.

طبق بیانیه کرملین، در این گفت‌وگو، "توجه ویژه‌ای به روابط اقتصادی و به طور ویژه، پیشرفت عملیاتی‌سازی پروژه‌های بزرگی نظیر ساخت اولین نیروگاه اتمی مصر بر اساس الگوی روسی و ساخت منطقه صنعتی روسیه در منطقه کانال سوئز، صورت گرفت."

پسکوف همچنین افزود، سیسی به خاطر همکاری در تضمین امنیت هوانوردی در فرودگاه‌های مصر، از پوتین قدردانی کرد. سخنگوی کرملین در پایان گفت: رهبران دو کشور، بر اهمیت هماهنگ‌سازی بیشتر اقدامات در صحنه بین‌الملل، از جمله حل و فصل بحران‌های متعدد در خاورمیانه و آفریقا، تاکید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه دیمیتری پسکوف بلاروس بحران پناهجویان در مرز بلاروس اتحاديه اروپا آلکساندر لوکاشنکو بحران پناهجویان رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان از بسته بودن ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی قدیمی اسپکه - بمپور در جنوب این استان براثر بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌های محلی خبر داد.

مجید محبی افزود: از مجموع ۴۲۰ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۳۷۸ مسیر فرعی بازگشایی شده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیرهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: برآورد اولیه خسارت سیل در این استان ۱۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و همچنان با توجه به حجم بارندگی ها در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

محبی افزود: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است