Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان گلستان از اتمام حجت دستگاه قضایی با دستگاه‌های متولی در خصوص ساخت وسازهای غیرمجاز در منطقه زیارت خبر داد. خبرگزاری میزان – حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گلستان گفت: گزارش‌های مردمی که به دست ما می‌رسد حاکی از ادامه ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه «زیارت» گرگان است و این نشان می‌دهد دستگاه‌های مسئول در این بخش در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های متولی مانند آب منطقه‌ای درباره حریم و بستر رودخانه و امور اراضی در خصوص اراضی کشاورزی در منطقه «زیارت» به موقع پیشگیری و برخورد می‌کردند امروز کار به حکم قضایی و قلع و قمع نمی‌رسید.

وی گفت: این که در جلسه امروز دستگاه‌های متولی نداشتن ادوات و ماشین آلات را علت تاخیر در تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه زیارت عنوان می‌کنند، به هیچ عنوان پذیرفته نیست و همه دستگاه‌ها موظفند ادوات و ابزار کار مورد نیاز متناسب با ماموریت‌ها و وظایف خود را تامین کنند.   بیشتر بخوانید: رفع تصرف بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع اراضی ملی و منابع طبیعی در خراسان رضوی آسیابی تاکید کرد: از این پس، چه در اجرای احکام قلع و قمع و چه در اهمال در انجام وظایف قانونی هیچ عذر و بهانه‌ای مبنی بر نداشتن ابزار قلع و قمع پذیرفته نیست و دادستانی با عنوان ترک فعل و مسامحه در انجام وظایف قانونی نسبت به مدیران دستگاه‌های متولی ورود خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: امور اراضی و آب منطقه‌ای با استفاده از ظرفیت‌های قانون بلافاصله جلوی ساخت و ساز‌های غیرمجاز را بگیرند و این که مدیران متولی در حوزه پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه و اراضی کشاورزی فقط به اخطار بسنده می‌کنند، پذیرفته نیست و باید بلافاصله ساخت و ساز متوقف و گزارش آن به شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گلستان اعلام شود.

آسیابی با اشاره به حدنگاری ۹۹ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی استان گلستان از تلاش‌های شبانه روزی اداره کل ثبت اسناد و املاک اسناد در این بخش قدردانی کرد و گفت: سند دار شدن اراضی ملی و منابع طبیعی استان گلستان جلوی دست‌اندازی‌ها و زمین‌خواری را می‌گیرد.

محمود اسپانلو، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان نیز در جلسه امروز از عزم دادستانی برای اجرای احکام قلع و قمع بنا‌های غیرمجاز خبر داد و از مردم خواست: با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در خارج بافت به ویژه در منطقه زیارت، سرمایه خود را هدر ندهند.

اسپانلو افزود: برای سرعت بخشیدن به اقدامات این حوزه در دادسرای مرکز استان گلستان یک شعبه ویژه رسیدگی به ساخت و ساز‌های غیرمجاز و دست اندازی به اراضی ملی و انفال تعیین و مسئولیت آن را یکی از قضات مجرب و توانمند سپرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: به موضوع ترک فعل‌های مدیران هم به صورت ویژه ورود کرده ایم و مدیرانی که در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند، تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

تعیین تکلیف مستثنیات در محدوده اراضی منابع طبیعی، توقف برداشت آب از چشمه‌ها و رودخانه زیارت، جمع آوری انشعابات برق در ساخت و ساز‌های غیرمجاز و الزام دستگاه‌ها به دریافت زودتر سند برای اراضی دولتی از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان بود.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری گلستان تغییر کاربری اراضی ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری گلستان تغییر کاربری اراضی ملی ساخت و ساز های غیرمجاز اراضی ملی و منابع طبیعی غیرمجاز در منطقه رئیس کل دادگستری دستگاه های متولی منطقه زیارت استان گلستان دستگاه ها قلع و قمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان خبر داد. 

حمیدرضا کریمی در شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال، با تاکید بر لزوم تشدید برخورد با حفر چاه های غیرمجاز در استان، اظهارکرد: باتوجه به کم شدن آب‌های سطحی و نیز مصرف بی رویه آبهای زیرزمینی، برخورد با چاه‌های غیرمجاز و نیز کشت های آب بر باید تشدید شود. 

وی افزود: در این راستا شرکت آب منطقه ای باید تلاش های خود را جهت انسداد چاه‌های غیرمجاز تشدید کرده و انسداد چاه‌های مناطق ممنوعه و کسانی که میزان مصرف غیرمجاز بالایی دارند را در اولویت قرار دهد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به پیامدهای منفی حفرچاه های غیرمجاز در حوزه منابع آبی استان، نیروی انتظامی موظف به پشتیبانی قاطع  از اقدامات شرکت آب منطقه ای در این حوزه است. 

وی یادآورشد: از طرفی در حال حاضر تنها درصد کمی از چاه های مجاز نیز دارای کنتور هستند که اکثریت آنها نیز هوشمند نیستند، بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا هوشمندسازی چاه های آب کشاورزی استان براساس اولویت و تفکیک شهرستان ها صورت گیرد. 

به گفته این مقام قضایی، اولویت با چاه هایی خواهد بود که احتمال برداشت های غیرمجاز از سوی آنها بیشتر است. 

کریمی در ادامه اشاره ای هم به اجرای طرح کاداستر(حدنگار) در استان داشت و ضمن ابراز رضایت از روند کلی اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ و سال جاری، عنوان کرد: در برخی از شهرستان های استان اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی با کندی پیش می رود، لذا اجرای این طرح در این شهرستانها باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد. 

وی در ادامه بر لزوم پیشگیری از تغییرکاربری اراضی در سطح استان هم تاکید کرد و افزود: دستگاه های خدمات رسان موظف هستند از هرگونه ارائه خدمات و برقراری انشعاب برای افرادی که تغییر کاربری غیرمجاز داشته و مجوز ساخت و ساز  نگرفته اند، خودداری کنند و اگر در این زمینه اقدامی داشته باشند، پیگرد قانونی خواهد داشت. 

مدعی العموم استان اعلام کرد: دستگاه های مذکور باید گزارش عملکرد خود را به صورت منظم به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال در دادسرای استان ارائه کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود