Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@12:59:26 GMT

بازداشت سارقان کامیون‌های جنوب پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۱۳۴۰

بازداشت سارقان کامیون‌های جنوب پایتخت

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۲ نفر سارق حرفه‌ای خودروهای کامیون خبر داد و گفت: متهمان با سرقت خوروها، قطعات و تجهیزات خودروها را به مالخران می‌فروختند.

به گزارش مشرق، سید قاسم موسوی فر رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان داشت: بیست و ششم خرداد ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت یک دستگاه خودرو کامیون کمپرسی در کلانتری ۱۵۷ مسعودیه تشکیل شد که به دستور مقام قضائی پرونده برای کشف و پی جویی در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پایگاه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیرامون موضوع مطروحه از شاکی تحقیق اظهار داشت: بیست و پنجم خرداد ماه کامیون خود را در آدرس شهرک والفجر، لاین کندرو خیابان پارک و روز بعد با مراجعه به محل متوجه می‌شود خودرو توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته لذا با اطلاع به پلیس ۱۱۰ اقدام به تشکیل پرونده می‌دهد.

بیشتر بخوانید

مالباخته: ۸کیلو طلا سرقت شد/ سارق: همش ۲ کیلو بود

این مقام انتظامی تصریح کرد: موضوع به صورت تخصصی در دستور کار دایره میارزه با سرقت پایگاه قرار گرفت که در این راستا ضمن اخذ اظهارات دقیق و جامع از شاکی و بررسی کم و کیف سرقت، کارآگاهان جهت انجام تحقیقات میدانی به محل وقوع حادثه عزیمت، با بررسی جغرافیای وقوع جرم هویت یکی از سارقان بدست می‌آید.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی افزود: در ادامه مشخصات یکی از سارقان به نام حبیب که دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت بوده شناسایی شده و پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر می‌شود. پس از انتقال متهم به پایگاه، در تحقیقات معموله ابتدا منکر هر گونه سرقت گردید لیکن پس از ارائه دلایل، مدارک و مستندات متقن نهایتا به سرقت کامیون با همدستی و پیشنهاد یکی از دوستان خود بنام حسین معترف شد و اظهار داشت، تعدادی از قطعات و لوازم کامیون مسروقه را جدا کرده و ربوده است و خودرو را در محدوده شهر ری رها کرده اند.

موسوی فر ابراز داشت: با تلاش کارآگاهان دیگر متهم پرونده به نام حسین در شهرک مسعودیه شناسایی، دستگیر و در بازرسی از محل سکونت وی مدارک یک دستگاه کامیون دیگر کشف که در استعلام انجام شده مشخص شد دارای سابقه سرقت از پایگاه ششم پلیس آگاهی و هر ۲ دستگاه کامیون مسروقه نیز به صورت رها شده توسط عوامل پایگاه نهم پلیس آگاهی کشف شده است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: در تحقیقات معموله متهمان به سرقت کامیون‌ها و فروش لوازم آن‌ها اعتراف کردند و هر دو متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان سرقت کامیون جنوب تهران پلیس دستگیری اخبار حوادث رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران

 سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: با وقوع یک فقره سرقت از انباری خانه‌ای در شرق تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد یک مرد جوان در ساعات پایانی شب به پارکینگ خانه مراجعه و پس از شکستن درب انباری اقدام به سرقت لوازم با ارزش کرده و پس انجام اعمال مجرمانه با موتورسیکلت خود متواری شده است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهم را شناسایی کردند و متوجه شدند وی به خانه‌های زیادی در شرق تهران دستبرد زده است.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: پس از کشف این سرنخ مهم در پرونده کارآگاهان با روش‌های علمی و بررسی‌های موشکافانه مخفیگاه متهم را در شرق تهران شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی وی را طی یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر ۴۰ فقره سرقت انباری از خانه‌های شهروندان به ارزش یک میلیارد ریال در نقاط مختلف شرق تهران اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه مقادیری اموال مسروقه از مخفیگاه متهم کشف شده است، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • نصب ردیاب خودرو اجباری شد
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • لحظه بازداشت سارقان زورگیر در عملیات پلیس | ویدئو
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند