Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@14:45:57 GMT

استقرار یگان‌های ارتش در مناطق زلزله زده هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۱۷۸۱

استقرار یگان‌های ارتش در مناطق زلزله زده هرمزگان


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با رادیو گفت‌وگو درباره آخرین جزئیات امداد رسانی به زلزله زدگان و هموطنان هرمزگانی گفت: همه از ابتدای کار پای کار بودند و پس از دستور رئیس جمهور و حضور معاون اول در منطقه، همه دستگاه‌ها و نیز نیرو‌های مسلح در منطقه حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به فعالیت دستگاه‌های کشوری و تلاش‌های صورت گرفته برای کمک رسانی و جبران آسیب‌های وارده اشاره کرد و افزود : به محض وقوع این اتفاقات، در مجموعه نیرو‌های مسلح ستاد بحران تشکیل جلسه داد و با ارتباطی که با ستاد‌های بحران کشور و مناطق برقرار کردیم، آمادگی صد در صدی خود را اعلام کردیم.

تقی خانی اضافه کرد: در ارتش نیز امیر محمودی به عنوان معاون اجرایی و رئیس ستاد بحران ارتش در کانون زلزله حاضر شد و نیرو‌های ارتش اعم از بالگردها، تیم‌های واکنش سریع، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اعلام آمادگی کردند.

وی با ابراز خوشنودی از خسارت نه چندان جانی بالا و نیز تاسف نسبت به فوت یک هموطن در هرمزگان تاکید کرد که خسارات مالی انشاء الله جبران خواهد شد.

تقی‌خانی اضافه کرد: مجموعه ارتش یک ربع تا بیست دقیقه بعد از این اتفاق اعلام آمادگی کرد که در خدمت مردم شریف هرمزگان است. هم اکنون نیز یگان‌های واکنش سریع، تیم‌های بالگردی، بیمارستان‌های ارتش به همراه سایر یگان‌‌ها د ر منطقه حاضر هستند.

سخنگوی ارتش در پایان تصریح کرد: ستاد بحران به عنوان یک مدیریت واحدِ فرماندهی نظم و نظام را مدیریت خواهد کرد و از این رو ارتش نیز اعلام کرده است هر کمکی که استانداری هرمزگان و ستاد بحران منطقه از مجموعه ارتش درخواست کند، بنابر فرمان فرماندهی کل ارتش، وارد عمل می‌شویم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن مسعود فیاضی فاطمه اسدی زلزله جنوب ایران زلزله دستگاه های کشوری زلزله زده هرمزگان طرح جهش تولید مسکن مسعود فیاضی فاطمه اسدی زلزله جنوب ایران زلزله ستاد بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار شد و گفت: امیدواریم با فعالیت جهادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به زودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با «غلامرضا صالحی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و لازم است.

وی با بیان اینکه در این راه نباید از مشارکت مردم نیز غافل شد، افزود: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بسترهای لازم، فرهنگ‌سازی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید موفقیت در امور را تقوا معرفی کرده است.

قریشی ادامه داد: تقوا را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید تا در مجموعه مدیریتی نیز این نگرش با بعد معنوی پایدار باشد بنابراین ضروری است افرادی برای مدیریت‌های داخلی ادارات انتخاب شوند که خدا ترس باشند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن مزین به نام حضرت امام خمینی (ره) است بنابراین از شما عزیزان انتظار می‌رود تا حساسیت بیشتری در امورات داشته و در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشید.

قریشی عنوان کرد: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلابی حرکت می‌کند و باید همگان به این نهاد کمک کنند.

وی ضمن تشکر از عملکرد بنیاد در زلزله خوی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور فعال داشته و تا به امروز بسیاری از منازلی را که تخریب شده بودند، بازسازی کرده است ولی متأسفانه نتوانسته فعالیت‌های خود را بیان کند.

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار و تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت جهادی شما عزیزان، بزودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

کد خبر 747628

دیگر خبرها

  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • استعفای فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • استعفای فرمانده یگان ویژه ارتش اسرائیل
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد