Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@08:05:42 GMT

برای سفر به ترکیه چه چیزهایی لازم است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۱۸۸۴

برای سفر به ترکیه چه چیزهایی لازم است

در استانبول ، می توانید سوار کشتی مسافری شوید و در عرض یک ساعت بین اروپا و آسیا حرکت کنید. هر روز ، ناوچه ای از کشتی ها مردم محلی را به تنگه بسفر و بر فراز دریای مرمره منتقل می کنند و در حالی که می روند ، بوق های آوازی به صدا در می آورند.

صفر تا صد سفر به ترکیه

در استانبول ، می توانید سوار کشتی مسافری شوید و در عرض یک ساعت بین اروپا و آسیا حرکت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر روز ، ناوچه ای از کشتی ها مردم محلی را به تنگه بسفر و بر فراز دریای مرمره منتقل می کنند و در حالی که می روند ، بوق های آوازی به صدا در می آورند. سرویس های صبحگاهی با قایق های ماهیگیری کوچک و کشتی های بزرگ کانتینری ، همگی با گله مرغ های در حال نعره در آبراهه ها مشترک هستند. هنگام غروب آفتاب ، مناره های باریک و گنبدهای بیزانسی شهر قدیم در برابر آسمانی صورتی تیره و تار به نقش برجسته می شوند - این جادویی ترین مکان شهر است. البته ترکیه فقط استانبول نیست بلکه هر شهر آن زیبایی های خود را دارد جادوی سواحل آنتالیا، مارماریس، بدروم و کوش آداسی و حس گرواز در کاپادوکیا همه و همه در این سرزمین ایجاد می شوند. اما برای اینکه در تور ترکیه دچار مشکل نشویم چه چیزهایی برای سفر به ترکیه لازم است؟

 

برای سفر به ترکیه چه مدارکی لازم است؟

برای سفر به ترکیه ویزا لازم نیست اما می بایست پاسپورت دارای حداقل 7 ماه اعتبار باشد.

در ادامه موارد دیگری هم ذکر شده اند که میتوان گفت برای داشتن اکثر آنها هیچ الزامی وجود ندارد اما بهتر است همراه خود داشته باشید. 

·       واچر رزرو هتل

·       بلیت هواپیما

·       قرارداد خرید تور ترکیه

·       کتابچه راهنمای کشور ترکیه

·       گواهینامه رانندگی بین‌المللی (درصورتی‌که قصد کرایه ماشین در ترکیه را دارید)

·       بیمه‌ مسافرتی

 

شرایط سفر به ترکیه در کرونا

·       افرادی که قبلا واکسن دریافت کرده و طی دو هفته آینده قصد سفر خارج از کشور دارند، از هم اکنون می‌توانند با مراجعه به آدرس https://vcr.salamat.gov.ir/  ثبت‌نام کنند.

·       آدرس اینترنتی کارت دیجیتال واکسن حاوی QR-Code حداکثر یک روز پس از ثبت‌نام به افراد پیامک می‌شود.

·       هنگام ثبت‌نام، ورود دقیق اطلاعات گذرنامه شامل نام و نام خانوادگی به زبان انگلیسی و شماره گذرنامه ضروری است.

·       در صورتی که نام و نام خانوادگی انگلیسی با گذرنامه دقیقا منطبق نباشد یا شماره گذرنامه نادرست وارد شود، ممکن است از ورود افراد به کشور مقصد جلوگیری شود.

·       1. ارائه گواهی منفی تست PCR از آزمایشگاه‌های موردتایید مرجع سلامت وزارت بهداشت

سایر شرایط ورود برای ورود به ترکیه

هنگام ورود به ترکیه ، مسافران و خدمه هواپیمایی تحت یک چک پزشکی کوتاه از جمله کنترل دما قرار می گیرند. افرادی که هیچ علامتی از خود نشان نمی دهند می توانند به سفر خود ادامه دهند.

بازدیدکنندگانی که تست کرونای آنها مثبت است ، در یک مرکز درمانی که توسط مقامات ترکیه تعیین شده است و یا در یک مرکز درمانی خصوصی به انتخاب مسافر تحت درمان قرار می گیرند.

اشیای ممنوعه در سفر به ترکیه

در ترکیه چه اقدامات ایمنی برای حفاظت از مردم در نظر گرفته شده است؟

علاوه بر محدودیت های سفر COVID-19 ، دولت ترکیه اقدامات متعدد ایمنی عمومی را برای محافظت از مردم در نظر گرفته است.

دولت برای جلوگیری از ورود مسافرانی که تهدیدی برای مردم برای ورود به کشور محسوب می شوند ، افرادی را که درخواست ویزای الکترونیکی و ویزا دارند با بررسی سوابق سابقه کیفری بررسی می کند. با این حال ، این امر بر مسافران دارای سوابق جزئی تأثیر نمی گذارد و هدف آن محدود کردن فعالیت های تروریستی و خطر فعالیت های جنایی خشونت آمیز یا خطرناک است.

 

کد هس چیست؟

کد هس (HES) خصوصی یک کد شخصی است که برای کاهش حضور و جلوگیری از حضور مسافران با علائم مثبت یا تماس با بیمار مثبت در پروازهای داخلی و بین المللی در شرایط کنترل شده، توسط وزارت بهداشت ترکیه اجرا می شود.

HES مخفف (Hayat Eve Sığar) در زبان ترکی است که به معنی (Life Fits Into Home) در انگلیسی است ، هس کد به شما کمک می کند تا با خیال راحت وضعیت خطر Covid-19 خود را با افراد و موسسات برای فعالیت هایی مانند مسافرت و حمل و نقل به اشتراک بگذارید. داشتن یک کد معتبر HES (Hayat Eve Sığar) هنگام خرید بلیط اتوبوس ، قطار ، هواپیما ، مسافرت از راه دور و سفر بین شهرهای ترکیه و داخل آن اجباری است.

نکته: در صورتی که فرم را به درستی پر نکرده اید یا اظهارات گمراه کننده ای ارائه دهید ممکن است با مجازات های اداری و قانونی روبرو شوید یا اجازه ورود به ترکیه را نداشته باشید.

سفر به استانبول ترکیه با چه ایرلاین هایی انجام می شود

اگر به دنبال تور استانبول ارزان در شرایط کرونا هستید باید گفت این سفر با پروازهای پگاسوس، ترکیش، ایران ایر، کیش ایر، قشم ایر، معراج، زاگرس و ماهان از تهران به صورت مستقیم برگزار می شود.

 

سوالات متداول

یا در صورت انقضا می توان کد جدید HES را به دست آورد؟

بله ، شما می توانید با دنبال کردن مراحل مشابه در زمان انقضا کد هس، کد HES جدید ایجاد کنید.

آیا در این ایام کرونایی میتوان به استانبول رفت؟

بله منتها میبایست از 72 ساعت پیش از پرواز به یکی از آزمایشگاه های مورد تایید ایرلاین مورد نظر رفته و جواب منفی تست کرونای خود را ارائه نمایید.

آیا پکیج تور ترکیه همان بلیط هواپیما ترکیه و رزرو هتل در ترکیه است؟

هنگامی که اقدام به رزرو یا خرید پکیج ترکیه می کنید، برای شما مجموعه بلیط هواپیما ترکیه، هتل ترکیه و خدماتی از قبل طراحی شده همانند گشت شهری و تورهای گردشگری جهت بازدید از جاذبه های گردشگری ترکیه در نظر گرفته می شود، ولیکن خرید بلیط هواپیما ترکیه و یا رزرو هتل در ترکیه شامل خدمات خاص و ویژه ای نمی شود. بنابراین چنانچه علاقه دارید که شهر را بگردید و یا از ترانسفر فرودگاهی بهره مند شوید، می بایست اقدام به خرید پکیج ترکیه از آژانس الفبای سفر نمایید.

 

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برای سفر به ترکیه الفبای سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و هیاتی از الجزایر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز-دوشنبه- در استانبول با هیاتی از کشور الجزایر شامل گروه‌های پارلمانی،روسای احزاب و نمایندگان سابق دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، طرفین در این دیدار درخصوص آخرین تحولات سیاسی و میدانی جنگ غزه و پیامدهای آن رایزنی کردند.

هنیه که برای شرکت در کنفرانسی پارلمانی به ترکیه سفر کرده است امروز میزبان جمعی از اعضای پارلمان اردن و همچنین تعدادی از چهره‌های اردنی بود.

طبق بیانیه جنبش حماس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در دیدار با نمایندگان پارلمانی و چهره‌های اردنی به بررسی تحولات سیاسی و میدانی جنگ علیه نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس و زندان‌های این رژیم پرداخت.

هنیه در این دیدار بر مسؤولیت مشترک مقابله با این جنگ روبه‌تشدید و طرح‌های رژیم اشغالگر برای نابودی مساله فلسطین و ایده تل‌آویو برای کوچاندن فلسطینی‌ها به عنوان یکی از راه‌حل‌ها در کرانه باختری و نوار غزه تاکید کرد و گفت: این مساله از سوی مردم و مقاومت ما و یا هیچ یک از تشکل‌های امت ما قابل پذیرش نبوده و آنها چنین اجازه‌ای نمی‌دهند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن تقدیر از همبستگی که مردم اردن نشان می‌دهند و همواره بر اتحاد دو ملت تاکید دارند، گفت: اردن از اهمیت ویژه‌ای در مساله فلسطین برخوردار است.

در این دیدار نمایندگان اردن نیز به هنیه بابت شهادت جمعی از فرزندان و نوه‌هایش و نیز جمعی از فلسطینی‌های ساکن غزه و کرانه باختری تسلیت گفته و از مقاومت مردم فلسطین و اقداماتشان در غزه در مواجهه با اشغالگران جهت رسیدن به آزادی و احقاق حقوقشان تقدیر کردند.

همچنین آنها بر موضع ثابت خود در حمایت از ملت فلسطین و مساله عادلانه آن تا زمان برپایی کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی تاکید کردند.

استانبول از روز جمعه به مدت سه روز میزبان پنجمین کنفرانس پارلمانی‌های حامی قدس با عنوان «آزادی و استقلال برای فلسطین» بود.

در این کنفرانس نزدیک به ۶۰۰ نماینده پارلمان از بیش از ۷۵ کشور شرکت داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد