Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- جواد محقق گفت: پیش از انقلاب اسلامی تنها ۲۵۰۰ عنوان کتاب منتشر شده بود، اما پس از آن ۱۲۰ هزار عنوان کتاب در سال تا پیش از همه گیری ویروس کرونا منتشر می‌شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، جواد محقق شاعر برجسته کشور و پژوهشگر، ظهر امروز در آیین اختتامیه جایزه ادبی قلم هگمتانه اظهار داشت:  وضعیت کتابخوانی در سطح کشور بهتر از سایر کشورهای هم‌پایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: زمان فعالیت و زندگی در همدان حسرت می‌خوردم که چرا در استان مراکز نشر برای چاپ وجود ندارند، اما اکنون باوجود تعداد زیاد انتشاراتی ها متاسفانه برخی ناشران استانی کتاب منتشر نمی‌کنند؛  بلکه خدمات چاپ ارائه می‌دهند.

محقق افزود: چند روز پیش کتابی را بررسی کرده و دیدیم که متاسفانه حداقل‌های ابتدایی کتاب در آن رعایت نشده بود؛ کتاب شعری که شاعرش فرق قافیه و ردیف را نمی‌شناسد.

وی تصریح کرد: چاپ این دست کتاب ها جفا در حق نویسندگان و شاعران است و از اداره کل فرهنگ و ارشاد همدان و ناشران تقاضا می‌کنم که با همیاری هم، سطح کیفی کتاب را در استان ارتقا دهند. 

محقق با اشاره به آمار نشر کتاب از سال 1335 در کشور اعلام کرد: سال 1355 و 1356  که بیشترین رقم انتشار پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را داشت 2500 عنوان کتاب چاپ شده است.

شاعر برجسته کشور بیان کرد: تا پیش از همه گیری ویروس کرونا هم بیش از 120 هزار عنوان کتاب در سال منتشر شده است. 

محقق تصریح کرد: درباره آمار کتابخوانی، کمی غیر علمی، غیرمنصفانه و همراه با سیاه‌نمایی صحبت می‌شود در حالی که وضعیت چاپ کتاب در ایران از بسیاری از کشورهای دیگر بهتر است. 

وی مطرح کرد: هر چند این رقم به نسبت  قدمت و فرهنگ ایران برایمان راضی کننده نیست" اما شرایط کشور از آنچه بیان می شود؛ بهتر است.

 شاعر و پژوهشگر همدانی اعلام کرد: در 50 سال پیش از پیروزی انقلاب 3 شاعر کودک و نوجوان در کشور وجود داشت، اما اکنون تنها در همدان بیش از 35 شاعر کودک و نوجوان فعالیت می کنند که برخی از آن‌ها بیش از 100 عنوان کتاب منتشر کرده‌اند. 

پیام مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانیپیشنهاد کتاب در هفته کتاب| خاطره‌ای از زیارت متفاوت اسرای عراقی در جمکران/ ماجرای سربازانی که از سومالی در جنگ تحمیلی شرکت کردند

محقق افزود: همه این ها نشان می دهد که آمار کتاب و کتابخوانی در کشور نا امید کننده نیست.

انتهای پیام/744/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عنوان کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «برای قلب‌های شکسته» نوشته مریم هاشمی به تازگی توسط نشر نزدیکتر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب به گفته نویسنده‌اش شامل یک روایت بلند درباره عشق است.

این کتاب درباره انسان‌هایی است که در تلاطم روزمرگی‌ها زمانی را نیز به عاشقی اختصاص می‌دهند و در میان تمامی آشوب‌ها و سختی‌های اجتماعی، شعله عشق و محبت را در دل خاموش نمی‌کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«وقتی دلت می‌شکند همه این کلمات گم می‌شوند و تا بیایی دوباره پیدایشان کنی بخش زیادی از عمر گذشته و این در حالی است که ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم و فقط یک بار صد درصد با شور و اشتیاق عاشق می‌شویم و اعتماد می‌کنیم و وای به حال آن‌هایی که این صددرصد ها را کم و کمتر می‌کنند… از آدم‌های صادق خوشم می‌آید، از آنهایی که تکلیفشان با خودشان و دیگران معلوم است، اصلاً آدم‌هایی که رک هستند و مثلاً وقتی تو را می‌بینند و از تو خوش‌شان نمی‌آید محکم حرف‌شان را پرت می‌کنند توی صورتت، اما حداقل با دروغ مثل یک خنجر ذره ذره درون تو فرو نمیبرندش تا کم کم زجر بکشی و از بین بروی… آنها حداقل کمتر وقت زندگی‌ات را می‌گیرند!»

این کتاب با ۶۴ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6089786 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند