Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:07:11 GMT

مقاومت انگلیس دربرابر بازگشت محدودیت‌های کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۲۷۳۰

مقاومت انگلیس دربرابر بازگشت محدودیت‌های کرونایی

به گزارش ایرنا، بوریس جانسون روز دوشنبه با انتشار یک کلیپ ویدیویی اظهار داشت که در زمان حاضر نیازی به تشدید محدودیت‌هایی کرونایی نمی‌بیند. «اما چیزی که مطمئناً باید تشخیص دهیم این است که طوفانی از عفونت در بخش‌هایی از اروپا وجود دارد.»

وی افزود: همیشه این خطر وجود دارد که با سردتر شدن هوا، آمار مبتلایان افزایش یابد؛ ‌ اما بهترین محافظ برای کشور ما این است که همه واکسن تقویتی خود را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت انگلیس امروز از شهروندان بالای ۴۰ سال خواست تا دُز تقویتی (سوم) واکسن کرونا را برای مهار شیوع ویروس در این کشور دریافت کنند. از نوجوانان ۱۶و ۱۷ سال نیز خواسته شده تا برای تزریق دُز دوم واکسن ضد کرونا اقدام کنند.

اما زمزمه بازگشت محدودیت‌های کرونایی در این کشور با توجه به شیوع پرشتاب کرونا در سراسر اروپا دوباره بالا گرفته است. دولت لندن در یک عقب نشینی آشکار هشدار داده که در صورت شیوع موج جدید کرونا و افزایش فشارها بر مراکز بهداشتی این کشور، برخی از محدودیت‌هایی را که دو ماه پیش رفع کرد دوباره اعمال می‌کند.

ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس ماه پیش طرح جدید برنامه دولت را درباره مقابله با کرونا در فصل پائیز و زمستان به پارلمان ارائه کرد. او توضیح داد که دولت به عنوان بخشی از «طرح B» ممکن است استفاده از ماسک صورت، دورکاری و گواهی واکسن را اجباری کند.

وزیر بهداشت انگلیس اشاره‌ای به قرنطینه در طرح ۳۰ صفحه‌ای دولت نکرد و گفت: در صورتی که اوضاع کرونا در کشور وخیم نشود نیازی به تشدید محدودیت‌ها نخواهد بود و «طرح A» که بر تداوم واکسیناسیون و مهار شیوع ویروس نظارت دارد پیگیری می‌شود. جاوید با این حال تصریح کرد که باید نسبت به نوسانات و تغییر اوضاع «هشیار» بود و دولت مسئول وظیفه دارد تا خود را برای هر احتمالی آماده کند.

الیور داودن دبیر حزب حاکم محافظه‌کار امروز در گفت‌وگو با یک شبکه انگلیسی بیان داشت که دولت احتمال بازگرداندن اقداماتی مانند قرنطینه و آزمایش‌های «پی سی آر» (PCR) را در صورت لزوم رد نکرده‌ است.

وی گفت: «آنچه در اروپا رخ می‌دهد یادآوری این واقعیت است که همه‌گیری جهانی کرونا از بین نرفته است.  رویکرد ما هم در قبال همه گیری این است که اطمینان حاصل کنیم سطح بالایی از حفاظت از واکسن را داریم.»

او در پاسخ به این سووال که آیا محدودیت‌های مسافرتی دوباره اعمال خواهد شد؟ گفت: ما همیشه این موارد را بررسی می کنیم. از برخی از محدودیت ها فاصله گرفته ایم اما احیای آن را رد نکرده‌ایم و البته اگر شرایط به‌طور چشمگیری تغییر کند، باید دوباره آن را بررسی کنیم.

این مقام انگلیسی افزود: اگر سویه جدیدی از کرونا در حال ظهور باشد، باید در نظر بگیریم که در آن شرایط مرزهای ما چگونه خواهد بود تا مانند گذشته از ما محافظت کند.

نگرانی‌ها درباره شیوع کرونا در اروپا باعث شده تا برخی کشورها محدودیت‌های تازه‌ای را برای مهار این ویروس اعمال کنند. در اتریش افرادی که واکسن نزده‌اند تنها به دلایل ضروری می توانند از خانه خارج شوند. در هلند هم ساعت کاری رستوران‌ها و مکان‌های عمومی کوتاه‌تر شده است. همچنین نرخ پایین واکسیناسیون در کنار آمار بالای مراجعه به بیمارستان‌ها وضعیت نگران کننده‌ای را در آلمان پدید آورده است.

دولت انگلیس از اواخر تیرماه گذشته، عمده محدودیت‌های کرونایی در این کشور را رفع کرده است. این درحالیست که آمار مبتلایان به کرونا در این کشور به سرعت در حال افزایش است و ظرف ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۳۶ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

کنفدراسیون خدمات بهداشتی انگلیس با ابراز نگرانی از اوضاع کرونا و روند فزاینده مراجعین به بیمارستان‌ها در این کشور، خواستار احیای محدودیت‌های کرونایی شده است.

بوریس جانسون قرار است عصر امروز درباره برنامه جدید دولت برای مقابله با کرونا با مردم صحبت کند. او تاکید دارد که در حال حاضر «چیزی در داده‌ها نمی‌بینیم که نشان دهد باید به طرح B برویم. بنابراین ما به طرح A پایبند هستیم.»

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کرونا انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا انگلستان ویروس کرونا واکسن کرونا انگلستان محدودیت های کرونایی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران

با توجه به ادامه محدودیت‌ سفر هندی‌ها به ایران، این کشور میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران نخواهد بود و یمن جایگزین آن شد.

به گزارش ایسنا، علی رمضانی قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «علی‌رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • لسترسیتی به لیگ برتر انگلیس بازگشت
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!