Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «گابریلیوس لندسبرگیس» وزیر امور خارجه لیتوانی روز دوشنبه گفت که اتحادیه اروپا باید اطمینان حاصل کند که هواپیماهای حامل مهاجران فرصت فرود در بلاروس را ندارند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه لیتوانی که این سخنان را در جریان نشست مشترک وزرای خارجه اتحادیه اروپا مطرح می‌کرد، گفت: ما باید مطمئن شویم که هیچ هواپیمایی با افرادی که قصد مهاجرت (به اروپا) دارند در فرودگاه‌های بلاروس فرود نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است، روز گذشته نیز نخست وزیر لهستان طی سخنانی خواستار اقدام جدی ناتو برای کمک به حل مشکل مهاجران در مرز این کشور با بلاروس شد.

نخست وزیر لهستان با درخواست کمک از سوی ناتو برای حل معضل مهاجران، گفت که احتمالاً کشورش به همراه لیتوانی و لتونی خواستار برگزاری شورای مشورتی با اعضای ناتو در قالب ماده ۴ اساسنامه این پیمان نظامی خواهند شد.

«ماتئوش موراویسکی» در سخنان خود گفت: فقط ابراز نگرانی علنی کافی نیست - اکنون ما به گام‌های مشخص و تعهد کل اعضای پیمان نیازمند هستیم.

طی روزهای گذشته، کشورهای درگیر با بحران مهاجرت به اروپا، یعنی لیتوانی، لهستان، لتونی و اوکراین ضمن انتقادات تند از رویه اتحادیه اروپا و ناتو در نحوه مقابله با این بحران انتقاد کرده‌اند.

در همین راستا، روز گذشته، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس‌هایی جداگانه با وزرای خارجه لهستان و لیتوانی در خصوص بحران پناهجویان حاضر در مرزهای این کشورها با بلاروس گفتگو و رایزنی کرد.

کد خبر 5352686

منبع: مهر

کلیدواژه: پناهجویان لیتوانی بلاروس اتحادیه اروپا ایالات متحده امریکا عراق روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین عربستان سعودی بلاروس ایران سوریه ترکیه اتحادیه اروپا افغانستان اوکراین ناتو اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم

«ماریا زاخارووا» گفت: همزمان با اینکه لفاظی‌ها و آموزش نیروهای ناتو بخشی از «جنگ ترکیبی ناتو علیه روسیه» است، این کشور تمام مانورها و رزمایش‌های این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را از نزدیک رصد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «بازی‌های جنگی ناتو دقیقا با هدف طراحی سناریوهایی برای رویارویی با روسیه ایجاد می‌شود.»

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روسی نوشت: «طرف روسی تمام مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کند و لفاظی‌ها و آموزش نیروهای این ائتلاف بخشی از جنگ ترکیبی است که غرب جمعی علیه کشور ما به راه انداخته است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «ما حواسمان به تعدادی از بیانیه‌های افسران ارشد ناتو به خصوص دریادار تیم هنری است که گفته بود هدف رزمایش پاسخ نوردیک در شمال اروپا ارسال پیامی به روسیه درباره عزم ناتو جهت دفاع از سرزمین‌هایش است.»

زاخارووا در پایان تاکید کرد: «ناتو به دنبال اعمال فشار علیه روسیه، کشاندن آن به مسابقه تسلیحاتی، محدود کردن توانایی‌های رزمی آن و وادار کردنش به کنار گذاشتن اهداف عملیات نظامی ویژه است. آنها شکست خواهند خورد. ما به اندازه کافی توانایی داریم تا از امنیت روسیه اطمینان حاصل و از منافع آن در هر حوزه محافظت کنیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان