Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@03:20:41 GMT

توجه به تاریخ شفاهی پیشرفت کشور بسیار ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۳۰۴۵

توجه به تاریخ شفاهی پیشرفت کشور بسیار ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر بهنام باقری در مراسم تورق کتاب «سلول‌های بهاری» که بعد از ظهر دوشنبه توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان قزوین در دانشگاه علمی کاربردی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: پس از انقلاب شاهد شکل‌گیری تاریخ شفاهی برای بیان چگونگی شکل گیری انقلاب و سپس ۸ سال دفاع مقدس بودیم.

وی با بیان اینکه تاریخ شفاهی پیشرفت در کشور ما یکی از حلقه‌های مفقوده جمهوری اسلامی بود تاکید کرد: پس از بازدید مقام معظم رهبری از صنایع مپنا ایده تاریخ شفاهی پیشرفت کشور ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده کتاب سلول‌های بهاری با بیان اینکه توجه به تاریخ شفاهی پیشرفت در شرایط امروز کشور یک امر ضروری است اضافه کرد: سه حوزه پیشرفتی صنایع موشکی، هسته‌ای و پزشکی مخصوصاً در حوزه سلول‌های بنیادی از حوزه‌هایی بود که باید برای بیان چگونگی آن از تاریخ شفاهی استفاده می‌شد.

وی با اشاره به ساختار کتاب «سلول‌های بهاری» بیان کرد: سوژه اصلی در این کتاب حرکت، نوع نگاه و جهان‌بینی دکتر بهاروند است که برای مخاطب می‌تواند جذابیت داشته باشد.

باقری تاکید کرد: در تمام کتاب تلاش شده تا با متنی روان و راحت بتوانیم علاوه بر اینکه به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه سلول‌های بنیادین، زندگی یکی از دانشمندان کشور را نیز که در این حوزه محور اصلی بوده به تصویر بکشد.

وی عنوان کرد: برای اینکه امثال دکتر بهاروند شناخته شده و دکتر بهاروندهای این کشور مورد تشویق قرار بگیرند لازم است کتاب‌های اینچنینی به تحریر درآید.

نویسنده کتاب سلول‌های بهاری افزود: اعتماد به نفس عمومی و ما می‌توانیم که در این چند سال زیاد شنیده‌ایم باید در حوزه‌های علمی و پیشرفت‌های صنعتی عملیاتی‌تر شده و شاهد آن باشیم.

گفتنی است کتاب «سلول‌های بهاری» خاطرات تولید و توسعه سلول‌های بنیادی به روایت دکتر حسین بهاروند، پدر دانش سلول‌های بنیادی ایران است.

بهنام باقری در این کتاب خاطرات استادی را به رشته تحریر درآمده که به همراه همکارانش در سال ۸۲ با تولید سلول‌های بنیادین علم بیولوژی را در این کشور تکان داد.

کد خبر 5352713

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری بهنام باقری کتاب سلول های بهاری جهاد دانشگاهی قزوین زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا بارش برف واکسن کرونا اردبیل عکس استانها گرگان سانحه تصادف کتاب و کتابخوانی تاریخ شفاهی پیشرفت سلول های بهاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، این کتاب که هشت مقطع مهم تاریخ ایران را مورد بررسی قرار داده تالیف عباس سلیمی نمین و کاری از دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران است. این کتاب در هشت فصل اصلی و تعدادی زیربخش در هر فصل به بررسی موضوعاتی همچون باستان با عظمت، مشروطه به غارت رفته، سیر تاریخی کودتای ۱۲۹۹، نهضت ملی و مشت آهنین، دردی جانکاه، خیزش سراسری یک ملت از دریچه مستند «انقلاب ۵۷»، فرجام تمسک به منابع نامعتبر، منشا تقابل آقای منتظری با امام پرداخته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه