Web Analytics Made Easy - Statcounter

 "ایوو فریسن" روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مهمانشهر اتباع و مهاجران افغانستانی در شهرستان تربت جام در خطه مرزی شرقی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آسیب پذیر بودن برخی از اتباع خارجی، گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در طول دهه های گذشته کمک های شایانی به اتباع خارجی و پناهندگان داشته که این از نگاه همواره مورد احترام جوامع بین المللی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرناوی با اشاره به بازدید خود از مهمانشهر تربت جام افزود: خدماتی که در ایران به پناهندگان افغانستانی ارائه می شود به هیچ عنوان با خدمات ارائه شده در دیگر کشورها قابل مقایسه نیست که این جای تشکر دارد و همیشه رفتار ایران با پناهندگان خارجی نمونه بوده است.

رییس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اظهار کرد: هدف اصلی من از سفر به تربت جام این است که به عنوان رییس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران به کشورهایی که در حوزه های مختلف به نوعی در امور پناهندگان و اتباع خارجی سهم دارند، نشان دهم که کمک های آنها در چه زمینه ها و در کجاها هزینه می شود.

مدیرکل اتباع و امور مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: دولت ایران خدمات مطلوبی به پناهندگان خارجی ارائه کرده است که یکی از مهمترین این خدمات احداث مهمانشهرهای اتباع و مهاجران خارجی بوده است.

محمدتقی هاشمی افزود: جامعه جهانی در قبال مهمانشهرها وظایف بزرگی دارد که تشکیک در قبال خدمات ارزنده ای که در این مناطق به مهاجران صورت می گیرد، نوعی بی مهری محسوب می شود.

وی ادامه داد: جوامع بین المللی باید برای رفع مشکلات اتباع خارجی و پناهندگان اقدامات اساسی کرده و برای فراهم کردن نیازهای این قشر آسیب پذیر نهایت تلاش خود را داشته باشند.

هاشمی گفت: با فراهم کردن زیرساختهای لازم در حوزه های معیشتی، آموزشی، رفاهی و بهداشتی اتباع و مهاجران خارجی در مهمانشهرها، باید مشکلات این قشر به حداقل برسد.

رییس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران امروز در راس هیاتی وارد مهمانشهر اتباع و مهاجران خارجی تربت جام شد.

بازدید از کلینیک بهداشتی درمانی اتباع خارجی در مهمانشهر، کارگاه تولید ماسک، نقاهتگاه بیماران کرونایی و بازدید از مدرسه ۱۲ کلاسه انصار مهمانشهر تربت جام که از محل اعتبارات کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد و نیز کمک جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است از برنامه های سفر مسوولان سازمانهای بین المللی امور پناهندگان بود.

مهمانشهر اتباع و مهاجران خارجی تربت جام در فاصله ۱۵ کیلومتری این شهر قرار دارد که از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرده است.

مهمانشهر تربت جام، بهترین خدمات دهی را به مهاجران خارجی دارد و اکنون بیش از سه هزار نفر از اتباع کشور افغانستان در آن سکونت دارند.

مرکز شهرستان ۲۴۰ هزار نفری تربت‌جام در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۳۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی  استان گفت: هرگونه عقد قرار داد اجاره و رهن واحدهای مسکونی و یا تجاری با اتباع خارجی غیر مجاز استان ممنوع است.

دهقان شیری افزود: کلیه مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می آید.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز با بیان اینکه هرگونه قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی  توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع و در خصوص مجازین پس از استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و در صورت تاییدیه نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند.

وی با بیان اینکه: در صورت عدم انجام این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاهای مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده9 آیین نامه اجرایی ماده 81 قانون نظام صنفی خواهد شد که منجر به پلمپ این واحدهای متخلف که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی نامه اجاره ،رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده اند، خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • اقدام زیبا و تحسین‌برانگیز یک پاکبان در زنجان
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع