Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

نشست کارشناسی کمیسیون مشترک حمل و نقل جاده ای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در باکو پایتخت این کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، هیات کارشناسی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی جواد هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشورمان راهکارهای توسعه همکاری دو کشور در حوزه حمل و نقل جاده ای و تسهیل تردد جاده ای را با همکاران آذربایجانی بررسی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایران با اشاره به اهمیت این نشست گفت : در این نشست  هم مشکلات و هم موانع توسعه روابط تجاری و حمل و نقل جاده ای فیمابین  و هم راه های ارتقای روابط حمل و نقل میان ایران و جمهوری آذرربایجان  را بررسی می کنیم.

هدایتی افزود: در صدد هستیم با همکاران در جمهوری آذربایجان ساز و کارهای و ابتکارات جدیدی را بتوانیم طراحی کنیم تا به  صورت هدفمند پروژه ها را تعریف کنیم که تسهیل روابط حمل و نقل جاده ای را به ویژه در گذرگاه های مرزی  با کاهش هزینه های حمل و نقل و همچنین با استفاده از شرایط خاص ایجاد شده  برای توسعه ترانزیت در منطقه بخصوص در کریدور شمال – جنوب، طراحی و عملیاتی کنیم.

آنار رضایف مسوول موسسه دولتی خدمات حمل و نقل جاده ای جمهوری آذربایجان با تاکید بر افزایش همکاری های حمل و نقل بین دو کشور، روابط دیرینه و اشتراکات فراوان ایران و جمهوری آذربایجان را بستری مناسب برای همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف دانست.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های خوب برای توسعه بیشتر همکاری دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت جاده ای، ابراز اطمینان کرد که طرفین با گسترش همکاری و استفاده ثمر بخش از این ظرفیت های تعاملات فیمابین را در عرصه حمل و نقل را تقویت خواهند کرد.

این مقام جمهوری آذربایجان  همچنین هر گونه مشکلات و موانع در این راه قابل حل خواند.

نشست کارشناسی کمیسیون مشترک  حمل و نقل جاده ای فردا (سه شنبه) نیز کار خود را ادامه خواهد داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کارشناسی حمل و نقل جاده ای تین سازمان راهداری و حمل و نقل کاهش هزینه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جمهوری آذربایجان حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان

آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال تصمیم دولت ارمنستان به واگذاری چهار روستا به جمهوری آذربایجان، رسانه‌ها روز پنجشنبه از ناآرامی‌ها در پایتخت این کشور خبر دادند.

 به گزارش منابع خبری، خیابان «چارنتس» در شهر ایروان، پایتخت ارمنستان بسته است. استادان دانشگاه دولتی ایروان به تظاهرات اعتراضی علیه تسلیم روستا‌های ارامنستان در «تاووش» پیوستند. پلیس تاکنون ۱۷ معترض را بازداشت کرده است.

این جاده به طور متناوب توسط معترضان بسته شده و توسط پلیس بازگشایی شده است.

منابع خبری از ادامه اعتراضات متعدد در سراسر ارمنستان در اعتراض واگذاری این با باکو خبر داده‌اند. 

بر اساس این گزارش، در مقابل ساختمان نخست وزیری ارمنستان در ایروان تظاهراتی جریان دارد.

پیش از این نیز دولت ارمنستان از قصد خود برای بازگرداندن این روستا‌ها خبر داده بود؛ در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته نیز «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در دیدار با اهالی روستا‌های مرزی منطقه تاووش اعلام کرد که قرار است ۴ روستای مرزی از این منطقه را به باکو واگذار کند.

پاشینیان به اهالی ارمنی این روستا‌ها گفته بود که اگر ایروان این کار را نکند، به معنای آغاز جنگ دیگر است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان