Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@09:11:02 GMT

مطالبه‌های مردمی که وحدت قوا را به نمایش می‌گذارد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۴۱۷۳

مطالبه‌های مردمی که وحدت قوا را به نمایش می‌گذارد

«سلمان اسحاقی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: اکنون فصلی از انقلاب را تجربه می‌کنیم که سران سه قوه با صفت انقلابی وارد صحنه شدند به همین دلیل هیچ بهانه‌ای برای تعامل نداشتن آن‌ها از نظر مردم قابل قبول نیست.

نمونه‌های ملموس نبود تعامل بین دولت قبل و مجلس

به گفته نماینده مردم قاینات و زیرکوه در دولت قبل به واسطه این که بین دولت و مجلس تعامل و همدلی لازم وجود نداشت هر قانونی که در مجلس برای حمایت از مردم تصویب می شد توسط دولت عملیاتی نمی شد نمونه آن هم می توان به قانون تامین ۱۲ میلیون مسکن، مالیات بر خانه های خالی، تامین سبد کالا برای نیازمندان اشاره کرد که به طور ملموس نشان از نبود تعامل میان قوای مقننه و مجریه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمان اسحاقی با بیان این که در این عصر از انقلاب اسلامی که سران قوا،هر سه آن ها در یک سنگر و یک جناح بودند وارد گود شدند افزود: به همین واسطه نیز باید تعامل و همدلی آن ها روی چندین محور خاص که خواسته و مطالبه مردم نیز است متمرکز شده تا قطار انقلاب با قرار گرفتن بر روی یک ریل واحدبه آنچه خواسته مردم از سران قواست برسد.

به گفته وی همدلی و تعامل سران قوا با توجه به مطالبه های مردمی از جمله مهم ترین آن ها یعنی مبارزه با رانت و فساد باید متمرکز شود تا مردم به حق واقعی خویش برسند و نه طوری باشد که با اهمیت ارز 4200 تومانی، 95 درصد نهاده های دامی وارداتی باشد و واردات 85 درصد آن هم در اختیار یک نفر باشد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی مهم ترین مطالبه مردمی در حال حاضر را همین مبارزه با رانت و فساد در جامعه اعلام کرد و اظهار داشت: دیگر محوری که خواسته مردمی ست این است که با وارد میدان شدن سران سه قوه  ۲۰ قلم کالای اساسی مورد نیاز مردم مدیریت شده با قیمت متناسب در اخیتار آنان قرار گیرد.

اصلاح ساختار بروکراسی اداری

وی مدیریت این ۲۰ قلم کالا را علاوه بر تعیین قیمت ۲۵ قلم کالایی که به تازگی انجام شده است دانست و ادامه داد: دیگر خواسته مردم اصلاح ساختار بروکراسی های اداری ست چرا اکنون ساختار اداری کشور طوری ست که یکی به راحتی می تواند بدون دریافت مجوزها و استعلام های خاص چند میلیارد تومان وام بگیرد اما یک کارآفرین اگر بخواهد یک وام ۲۰۰ میلیون تومانی یا یک میلیارد تومانی اشتغال زایی برای راه اندازی یک بنگاه تولیدی کوچک بگیرد هزارن سنگ جلوی پایش گذاشته می شود که مجبور می شود عطای آن را به لقایش ببخشد که این هم به سیستم فساد بانکی در ایران برمی گردد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اصلاح ساختار سیستم بانکی کشور از دیگر مطالبه های مردمی ست که به طور حتم باید سران سه قوه مورد مداقه قرار دهند، اضافه کرد: در کجایی دنیا دیده اید که بانک های تسهیلات به تولیدکنندگان با سود 18 و 24 درصد بدهند در دیگر نقاط جهان نه تنها از تولید کنندگان سود نمی گیرند بلکه سودهای تشویقی هم در اختیارش قرار می دهند.

وی تاکید کرد: همکاری و تعامل سران قوا باید در این برهه با تحقق مطالبه های مردمی ملموس باشد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس

کلیدواژه: قاینات انقلاب اسلامی وحدت وحدت قوا مطالبه های مردمی سران قوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده هزار نفر «شازده کوچولو» را دیدند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نمایش موزیکال «شازده کوچولو» دومین نمایش کارگردان تئاتر ایران «ماهان حیدری» پس از نمایش سال گذشته «دیو و دلبر»، تا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت با میزبانی بیش از ده هزار نفر، با اعلام تهیه کنندگانش تا خرداد ۱۴۰۳ تمدید شد.

این نمایش با ترکیبی ۵۰ نفره از بازیگران، خوانندگان و نوازندگان جوان و نوجوان از ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در تالار وحدت روی صحنه رفته است.

نمایش با خلاقیت‌های بصری مقابل دیدگان مخاطب قرار گرفته و دو ساعت ، بیننده را درگیر فضاسازی‌ها و داستان می‌کند. چند پرده و قصه‌ها و روایت‌هایی که موزیکال شده و در تلاش است در آرامش و طمانینه، داستان را بدون اتلاف وقت، پیش ببرد.

این اثر، داستانی برگرفته از «شازده کوچولو» اثر نویسنده شهیر فرانسوی آنتوان دوسنت اگزوپری است. ماهان حیدری شاعر، دراماتورژ و کارگردان این موزیکال است و النا خلیلی و الی حیدری نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این نمایش حضور دارند.



ماهان حیدری که سال گذشته با موزیکال «دیو و دلبر» روی صحنه آمد، حالا در برداشت و روایتی آزاد از «شازده کوچولو»، ریسک بزرگ تری را به جان خریده و بدون هیچ بازیگر سرشناس و سلبریتی ، ۳۰ شب تالار وحدت را به اجرای جدید خود اختصاص داده است. او در این آزمون، با ترکیبی جوان از بازیگران تئاتر، انرژی بالایی را به نمایش تزریق کرده است.

موزیکال‌ها در تئاتر ایران عمدتا در چند اثر کوتاه و نه چندان جدی خلاصه شده‌اند و کمتر تجربه‌ای بوده که توانسته باشد با رعایت اصول و قواعد حرفه‌ای، «موزیکال» و نمایشی با حداکثر استاندارد‌ها را روی صحنه ببرد.

موسیقی استفاده شده در این اثر را مدیا هاشمی روی ترانه‌هایی از ماهان حیدری ساخته است.

«شازده کوچولو» بدون بازیگران سرشناس و اصطلاحا «سلبریتی»، حالا در تالار وحدت روی صحنه است و هر شب بیش از ۷۰۰ نفر را میزبانی میکند.

این نمایش موزیکال تمدید و بلیت فروشی روز‌های جدیدش در سایت تیوال آغاز شده است.

در خلاصه داستان این اثر نیز آمده است: شازده کوچولو برای یافتن دوست، اخترکش را ترک می‌کند و راهی سیارات و اخترک‌های دیگر می‌شود و سرانجام به سیاره زمین می‌رسد؛ او در زمین با روباهی آشنا می‌شود که می‌خواهد اهلی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور+ اسامی و حوزه‌های انتخابیه
  • ده هزار نفر «شازده کوچولو» را دیدند
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس