Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@07:13:28 GMT

آماده دفاع از تمامیت ارضی اوکراین هستیم

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۴۵۸۲

آماده دفاع از تمامیت ارضی اوکراین هستیم

رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که فرانسه آماده دفاع از تمامیت ارضی اوکراین است.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت که فرانسه آماده دفاع از تمامیت ارضی اوکراین است.

دو طرف همچنین در این تماس تلفنی درباره کاهش تنش در مرز بلاروس-لهستان به دلیل بحران پناهجویان توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خط و نشان پاریس برای مسکو درباره اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که علیرغم هشدارهای مسکو به کی‌یف درباره ادعاهای بی‌اساس حول تحرکات نظامی این کشور در مناطق مرزی، دولت اوکراین اما همچنان به سیاه‌نمایی درباره استقرار نظامیان روس نزدیک مرزهای خود ادامه می‌دهد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته ادعا کرد که نزدیک به ۱۰۰ هزار سرباز روسی در نزدیکی مرز اوکراین هستند و کشورهای غربی اطلاعاتی در مورد تحرکات فعال نیروهای روسیه را با کی‌یف به اشتراک گذاشته‌اند.

زلنسکی گفت: «امیدوارم تمام جهان اکنون به وضوح ببینند چه کسی واقعاً خواهان صلح است و چه کسی نزدیک به صد هزار سرباز را در مرز ما متمرکز کرده است».

این ادعا در حالی است که یازده روز پیش، وزارت دفاع اوکراین تعداد نیروهای روسی در نزدیکی مرز این کشور را ۹۰ هزار نفر ادعا کرده بود.

آمریکا و ائتلاف ناتو در بهار سال جاری هم اتهامات مشابهی را علیه روسیه مطرح کردند. طرف‌های غربی در آن زمان مدعی شده بودند روسیه نزدیک به ۱۰۰ هزار نیروی نظامی و تجهیزات نظامی نظیر تانک و جنگنده را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.

با این حال، وزارت دفاع روسیه روز جمعه ضمن اشاره به رهگیری شش فروند از هواپیماهای ائتلاف ناتو بر فراز دریای سیاه، گفت فعالیت‌ های نظامی آمریکا ثبات این منطقه را تهدید می‌کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان امانوئل ماکرون ولادیمیر پوتین فرانسه پوتین اوکراین روسیه رئیس جمهور روسیه رئیس جمهور فرانسه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم