Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:06:38 GMT

ثبت کالا در سامانه جامع تجارت ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۵۵۸۴

ثبت کالا در سامانه جامع تجارت ضروری است

ایسنا/ایلام معاون اموربازرگانی سازمان صمت ایلام گفت: همه واحدهای تولیدی، اصناف و شرکت‌های پخش مکلف به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت هستند.

"سعیدشریفی" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:واحدهای اقتصادی عرضه‌کننده کالا از جمله شرکت‌های پخش بخش دولتی، عمومی و خصوصی، ملزم به ثبت اطلاعات توزیع و تجارت در سامانه‌های تجارت و انبارها هستند  و عرضه کالا فقط در چارچوب ثبت در این سامانه‌ها و توسط اشخاص دارای کد نقش میسر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:در صورت انجام نشدن این تکلیف قانونی، علاوه‌ بر نبود امکان عرضه کالا، با متخلفان بر اساس نوع تخلف تحت عنوان عرضه خارج از شبکه و احتکار، در چارچوب قوانین تعزیرات حکومتی، نظام صنفی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد قانونی انجام می‌شود.

شریفی تاکید کرد: در مرحله اول ثبت اقلام اساسی از قبیل روغن نباتی، شکر، برنج، چای، کره، مرغ، محصولات فولادی، سیمان، اقلام ضدعفونی کننده و شوینده، ماسک، پوشک بچه و شیر خشک، لوازم خانگی، حبوبات، تایر سبک و سنگین و انواع کالاهای پتروشیمی و روغن موتور در برنامه کاری قرار گرفته است.

معاون اموربازرگانی سازمان صمت تصریح کرد:همه تولیدکنندگان، پخش‌کنندگان، عمده‌فروشان، خریداران و فروشندگان خُرد باید ضمن ثبت‌نام در سامانه، نسبت به ثبت ورود و خروج کالاها اقدام کنند.

شریفی با اشاره به اثرات مثبت اجرای این سامانه خاطرنشان کرد:رصد کالا در زنجیره تجاری و نظارت سیستمی برای تسهیل، سبب جلوگیری از گران‌فروشی، احتکار و قاچاق کالا و نیز بهبود و شفاف‌سازی فعالیت عاملان تجاری و فراهم کردن امکان اعتبارسنجی و رتبه‌بندی عادلانه فعالان می‌شود.

وی تصریح کرد:  واحدهای صنعتی استان برای رفع هرگونه مشکل در این خصوص می‌توانند به معاونت امور صنایع، واحدهای معدنی و صنایع معدنی به معاونت امور معادن واصناف به معاونت امور بازرگانی سازمان صمت استان ایلام مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۵۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است.

دلداده افزود: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل می‌کند و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

سال زراعی جاری، ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان گلستان زیر کشت گندم رفته است.
گلستان از نظر میزان تولید گندم، رتبه دوم کشور را دارد و به باور کارشناسان؛ به سبب وجود گلوتن، گندم‌های این استان با کیفیت‌ترین در ایران است.

دیگر خبرها

  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام