Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا، جوان 26 ساله که به اتهام سرقت  از یک منزل مسکونی در مشهد دستگیر شده است با بیان این مطلب به کارشناس اجتماعی کلانتری میرزا کوچک خان گفت: از همان دوران کودکی در خیابان وحید مشهد زندگی می کردم.

آن زمان پدرم به مصرف کریستال اعتیاد داشت و همین موضوع موجب درگیری او و مادرم شده بود تا حدی که دیگر مادرم نتوانست این وضعیت را تحمل کند و درنهایت تصمیم به طلاق  گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در آن زمان دو برادرم خیلی کوچک بودند و مادرم نمی توانست آن ها را به حال خودشان رها کند به همین دلیل و براثر دلسوزی مادرانه برادران کوچکم را با خود  برد و سرپرستی آن ها را به عهده گرفت اما من که پسر بزرگ خانواده بودم نزد پدرم ماندم ولی دیگر آرامش روحی نداشتم و نمی توانستم به تحصیل ادامه بدهم چرا که هربار اولیا را به مدرسه دعوت می کردند من خیلی زجر می کشیدم و احساس حقارت می کردم چرا که پدر معتادم به مدرسه نمی آمد و مادرم نیز کاری به من نداشت.

این بود که بعد از پایان مقطع ابتدایی ترک تحصیل کردم و به همراه عمویم که استاد کار بنایی بود مشغول کار ساختمانی شدم.

اما وقتی کارگران را می دیدم که هنگام استراحت اول به سراغ مصرف مواد مخدر می‌روند خیلی کنجکاو می شدم تا من هم از آن مواد مصرف کنم با توجه به این که پدرم نیز معتاد بود و من همواره او را در حال مصرف دیده بودم احساس می کردم این ماده مخدر چیز خوبی است که حتی برخی از کارگران قبل از ناهار اول آن را مصرف می کنند این  بود که من هم پنهانی شیشه و کریستال خریدم و خیلی زود معتاد شدم .

حالا دیگر به خاطر اعتیاد شدیدی که به مواد مخدر صنعتی پیدا کرده بودم به سختی می توانستم کار کنم و آرام آرام به خلافکاری روی آوردم و لوازم سرقتی خرید و فروش می کردم در این مدت دو بار هم دستگیر و روانه زندان شدم اما بعد از آزادی از زندان دوباره به همین خلافکاری ها ادامه دادم.

بالاخره دو ماه قبل با "بهاره" که دختردایی ام به نام هلیا   است پای سفره عقد نشستم اما به دلیل این که در این سال ها از خانواده مادرم دور بودم آن ها از اعتیاد و خلافکاری هایم خبری نداشتند من هم این موضوع را از آن ها پنهان کردم تا این که شب گذشته با قیچی آهن بری قفل یک منزل را بریدم تا برای تامین مخارج اعتیادم دست به  سرقت بزنم اما در همین هنگام صاحبخانه سر رسید و با پلیس تماس گرفت. حالا هم نه تنها باید مدت زیادی از عمرم را در زندان سپری کنم بلکه نامزدم نیز علاقه ای به زندگی مشترک با من ندارد.

 اگرچه خودم مقصر اصلی این زندگی تلخ هستم اما برای آن که با حرف های وسوسه آمیز دیگران خودم را به منجلاب مواد افیونی انداخته ام بسیار پشیمانم و...

 به گزارش خراسان بررسی های  بیشتر درباره سرقت های احتمالی این جوان 26ساله با صدور دستوری از سوی سرهنگ عبدی (رئیس کلانتری میرزا کوچک خان) در دایره تجسس کلانتری ادامه یافت.

ماجرای واقعی با همکاری پلیس پیشگیری خراسان رضوی

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا اجتماعی مواد مخدر هلیا تجسس اخبار حوادث ازدواج دزد دستگیر ماه در زندان سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت بازار آزاد قیمت دلار فال لیلا اوتادی بازیگران زن معروف بازیگری بلوچستان پاکستان حیوان آزاری بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مخدر ماریجوانا از برگ‌های خشک شده و جوانه های گیاه Cannabis sativa ساخته می شود. گل، گرس و علف از مهمترین مشتقات این گیاه مخدر به شمار می روند. در واقع گل همان تغییر یافته ماریجوانا است که توسط بخش های مختلف گیاه شاهدانه به دست می آید. 

این مخدر معمولاً در کاغذی پیچیده شده و به صورت سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرد، از همین رو به آن سیگاری نیز گفته می شود. گل بوی تندی ایجاد می کند.
اغلب عموم تصور می کنند مواد مخدر گل از مواد گیاهی و طبیعی درست شده و هیچ ضرری برای بدن ندارد، در حالی که مخدر حاوی بیشتر از 400  نوع ماده شیمیایی و خطرناک است.

ماده اثر گذار در ماری جوانا تتراهیدروکانابینول یا THC است. این ماده به مقادیر مختلفی در قسمت های مختلف شاهدانه یافت می شود. THC  با ایجاد تغییراتی در مغز، فعالیت آن را دچار اختلال می نماید که در نتیجه مغز در پردازش اطلاعات و نیز هیجانات دچار اختلال می شود.
اگر شما دچار اختلالات روانی هستید، از مصرف این مخدر پرهیز کنید. زیرا مصرف آن ممکن است علائم جنون را در افرادی که اختلال دوقطبی دارند، تشدید کند.

مواد شیمیایی در این ماده مخدر ۵ برابر سیگار است که می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های جدی به سلامتی و ایجاد انواع سرطان‌های حلق و ریه شود. مصرف این ماده به دلیل وجود مقادیر زیادی از مواد شیمیایی در آن می‌تواند سلامت ریه و دستگاه تنفس را به شدت به خطر اندازد.

بر اساس مطالعات انجام شده مصرف ماری‌جوانا احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های بدخیم سر و گردن را در افراد افزایش می دهد و می‌تواند تا سه برابر حالت عادی سلامتی افراد را در معرض خطر جدی بیماری‌هایی مانند سرطان قرار دهد.

در صورت استفاده مکرر این روان‌گردان، خطر ابتلا به افسردگی افزایش می‌یابد. مصرف ماریجوانا همچنین ممکن است علائم افسردگی را تشدید کند، تحقیقات نشان می دهد که مصرف این مخدر خطر ابتلا به روان پریشی را در افرادی که مبتلا به اسکیزوفرنی هستند، افزایش می دهد.

همچنین تاثیرات منفی بر حافظه و عملکرد شناختی، مشکلات تنفسی  و تاثیر منفی بر قلب و عروق مانند فشار خون بالا از عوارض مواد مخدر گل است.

این گیاه با تاثیر مستقیم بر سیستم عصبی مرکزی (CNS) می‌تواند تاثیر داروهای بیهوشی و سایر داروهای مورد استفاده در حین یا بعد از عمل را افزایش دهد. به همین جهت توصیه می شود، حداقل قبل از جراحی از مصرف آن پرهیز کنید.

علائم مصرف گل 

از مهمترین نشانه مصرف گل توهم زایی است که موجب شده، زمان برای فرد از آنچه که تصور می کند کندتر، بگذرد. 

سردرد و سرگیجه، احساس سبکی خواب آلودگی در حین مصرف، اختلالات خواب و خستگی، حالت تهوع، تحریک پذیری،  افزایش اشتها و از دست دادن وزن از دیگر علائم مصرف ماری جوانا یا همان گل است.

ترک مخدر ماریجوانا تحت نظر مشاور

از آنجایی که مصرف این ماده اعتیاد ذهنی ایجاد می کند، ترک آن نیز بر مبنای روش‌های ذهنی است. ترک این مخدر بیشتر از هرچیزی نیازمند اراده قوی است تا از مصرف مجدد پرهیز کنید. به علاوه مشغول کردن ذهن، عدم دسترسی به مواد و نیز پر کردن خلا عاطفی و روحی می تواند در درمان موثر باشد.

بهتر است روند ترک حتما تحت نظر متخصص و مشاور انجام گیرد. روان درمان با استفاده از برنامه‌ای مناسب و راهکار‌های صحیح می‌تواند به بهبود اضطراب و افسردگی بعد از ترک کمک نماید.

روند درمان هر فرد با فردی دیگر متفاوت است و روان درمان با توجه به شرایط فرد درمان مناسب را به او پیشنهاد می کند، البته نقش خانواده و دوستان را  نیز نباید در این روند نادیده گرفت.

تا به امروز هیچ دارویی برای ترک گل کشف نشده است زیرا ماده مخدر در ماریجوانا بیشتر از جسم بر روی ذهن اثر گذار است

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • نمی‌توانم چاق‌شدن زنم را تحمل کنم، طلاق می‌گیرم!
  • روایتی از فداکاری و ایثار یک مادر در سیل کازرون