Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه با بیان این‌که مذاکره برای ورود فناوری‌های نوین ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن ادامه دارد، گفت: ۴ گروه سازنده امکان ورود به این طرح را دارند. - اخبار اقتصادی -

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در حال مذاکره برای ورود فناوری‌های نوین ساخت و ساز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکنولوژی‌هایی که می‌تواند با نیازهای کشور همخوان باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد که یک موضوع فرعی است.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر هر پروژه‌ای که آماده شروع شود، استان‌ها بر اساس 4 دسته سازنده وارد اجرا می‌شوند؛ در یک دسته متقاضیان عملیات ساخت و ساز را انجام می‌دهند که به آن «خویش فرما» می‌گوییم.

وی با بیان این‌که دولت به این حوزه ورود نمی‌کند، ادامه داد:‌ دسته دوم تعاونی‌های مسکن هستند؛ البته تعاونی‌های خوشنامی که قبلا هم فعالیت داشته‌اند و شورای مسکن استان‌ها عملکرد مطلوب آنها را تایید می‌کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که گروه سوم سازندگان حرفه‌ای هستند، گفت:‌ این دسته شامل انبوه‌سازان و پیمانکاران هستند که بسته به شرایط، ظرفیت،‌ صلاحیت و کارنامه‌ای که دارند با تایید شورای مسکن استان‌ها وارد ساخت و ساز نهضت ملی مسکن می شوند.

محمودزاده بیان کرد:‌ دسته چهارم هم شرکت‌هایی داخلی و خارجی هستند که ساخت و ساز مسکن را به‌صورت صنعتی انجام می‌دهند. مشوق‌هایی را برای این موضوع طراحی کرده‌ایم تا هم شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران داخلی به این سمت سوق پیدا کنند و هم این‌که امکان ورود فناوری‌های نوین ساخت و ساز وجود داشته باشد تا بتوانیم همزمان با ساخت واحدها تاثیر عملی و اجرایی روی ارتقا کیفیت صنعت ساختمان کشور را نیز داشته باشیم.

مهلت ثبت‌نام نهضت ملی مسکن تمدید شدامکان جدید در نهضت ملی مسکن؛ ساکنان 11 کلانشهر در شهرهای جدید ثبت‌‌نام کنندواگذاری پروژه نهضت ملی مسکن به شرکت ترکیه‌ای تکذیب شدمجردها سردرگم شدند؛ در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند یا نکنند؟جزئیات جدید از مبلغ آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن/ سود وام 3 دهک اول 5درصد استمجردها برای نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند/ نگرانی وزیر راه از گرانی قیر

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ملی مسکن طرح ملی مسکن نهضت ملی مسکن ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن

سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در تأمین مسکن تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با کاربری مسکونی به صورت موردی یا معرفی ادارات راه و شهرسازی استان‌ها به ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد شد.

حسینی ادامه داد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع‌هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در این راستا تا کنون هزار ۱۱۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه تا کنون به ۱۸۸ خانوار ایثارگر در استان گلستان زمین واگذار شده، گفت: ارزش ریالی این اراضی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

حسینی در انتها یادآور شد: گفتنی است آن دسته از ایثارگرانی که از خدمات دولتی، زمین شهری و مسکن دولتی استفاده نکردند مشمول این طرح می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن