Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار سهام روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و با وجود حتی مثبت بودن روند شاخص کل در برخی از روزها اما همچنان خیلی از سهامداران در سبدهای خود ضررهای سنگینی را شاهد هستند. فروش اوراق دولتی و افزایش نرخ سود بین بانکی دو عاملی است که این روزها سهامداران را نگران کرده و در کنار آن تصور اینکه دولت ناتوان از حمایت است هم به این مساله دامن زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت درگیر کسری شدید بودجه خود است که طبق پیش‌‌بینی مرکز پژوهش‌های مجلس تا پایان سال این کسری بودجه به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. همین عامل موجب شده که دولت به سمت فروش اوراق مشارکت به جای استقراض از بانک مرکزی تمایل بیشتری پیدا کند و در نتیجه این سهامداران بزرگترین متضرران این وضعیت شده‌اند.

آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اخیرا این موضوع را تایید کرده و گفته بود: دولت مجبور است اوراق بفروشد هر چند منجر به سقوط بورس شود.

با این حال پس از برگزاری جلسه روز گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی خبر مهمی درباره بورس اعلام شده است. گویا قرار است صندوق تثبیت بازار سرمایه از طریق منابع قانونی از جمله صندوق توسعه ملی تقویت شود.

جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت یکشنبه شب به ریاست ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برگزار شد و پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری گزارش داد که در این جلسه بر تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه از طریق منابع قانونی ازجمله صندوق توسعه ملی تاکید شده است.

این درحالیست که سهامداران در تجربه قبلی حمایت از بورس از منابع صندوق توسعه ملی خاطره خوبی ندارند و در نهایت آن حمایت آنچنان تاثیر خاص و قابل توجهی بر روند بازار نگذاشته بود. آیا این بار این اتفاق می‌افتد و این حمایت می‌تواند بازار سهام را تقویت کند؟

این حمایت در شرایطی انجام خواهد شد که قرار است امروز عرضه اوراق دولتی در بازار اجرایی شود و بسیاری از فعالان بورسی باور دارند این روند باعث ایجاد صف‌های فروش سهام خواهد شد و تاثیر منفی بر روند شاخص بورس خواهد داشت./ تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: بورس رئیسی دلارهای صندوق توسعه صندوق توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد

سخنگوی دولت از تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در هیئت وزیران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به‌منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان‌یافته، مؤثر و مستمر از ‎قهرمانان و ‎پیشکسوتان، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیئت دولت رسید. این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • دولت اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و ‎پیشکسوتان را ابلاغ کرد
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • اساسنامه «صندوق حمایت از قهرمانان» ابلاغ شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس