Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@06:45:19 GMT

خبر مهم درباره عرضه اولیه های بورسی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۴۰۸۳

به گزارش بورس تابناک، مجید عشقی  رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره فروش اوراق دولتی در بازار سرمایه اظهار کرد: بازار بدهی و بازار سرمایه دو بازار مجزا هستند که در کل دنیا در کنار هم فعالیت می‌کنند.

او بیان کرد: فردی که سهام خریداری می‌کند به ندرت اتفاق می‌افتد که سهام خود را بفروشد و اقدام به خرید اوراق مشارکت یا اوراق بدهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود : ما قصد داریم بازار بدهی را بزرگ کنیم تا هم دولت و هم شرکت‌های خصوصی به راحتی از این بازار تامین مالی کنند.

عشقی با بیان اینکه براساس کشش بازار سرمایه اقدام به عرضه اوراق دولتی می‌کنیم، گفت: نهاد‌های مالی مانند بانک ها، بیمه‌ها و صندوق‌های سرمایه‌ گذاری باید براساس مقررات، بخشی از دارایی خود را اوراق خریداری کنند و در زمانی که قرار است اوراق عرضه شود، ما میزان توانایی آن‌ها در خرید اوراق را می‌سنجیم و برهمین اساس خریداران اوراق مشخص می‌شوند.

او با اشاره به اینکه سهامداران حقیقی این اوراق را خریداری نمی‌کنند، بیان کرد: این گونه نیست که اوراق روی میز باشد و به مردم بگوییم سهام بفروشند و اوراق خریداری کنند، زیرا ۹۹ درصد این اوراق قبلا بازاریابی شده است.

عشقی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از منابع حاصل از فروش اوراق صرف بازخرید اوراق قبلی می‌شود و وجوه حاصل از فروش، دوباره به بانک‌ها و صندوق‌ها باز می‌گردد و لذا خالص عددی که از بازار خارج می‌شود ۱۰ درصد است.

او در پایان تصریح کرد: ما در عرضه‌های اولیه نیز کشش بازار را مدنظر قرار می‌دهیم و اکنون برخی از شرکت‌ها آماده عرضه اولیه هستند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن مسعود فیاضی فاطمه اسدی زلزله جنوب ایران زلزله مجید عشقی بازار سرمایه اوراق بدهی عرضه اولیه طرح جهش تولید مسکن مسعود فیاضی فاطمه اسدی زلزله جنوب ایران زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو

حسین بهرامی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در حاشیه نمایشگاه اکسپو با بیان اینکه ۸۰ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار در چهارمحال و بختیاری مستعد کشت و توسعه باغات بادام است، گفت: توسعه باغات بادام، افزایش اشتغال، صادرات و فرآوری بادام را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در زمینه صادرات کالا و زنجیره ارزش راهبردی تشکیل شده است، افزود: دو محصول بادام و ماهیان سردآبی زنجیره ارزش راهبردی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در این نمایشگاه به سرمایه‌گذاران عرضه می‌شود. 

بهرامی با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار باغ بادام در استان وجود دارد، ادامه داد: ارزش این محصول در چهارمحال و بختیاری بیش از ۵۰ همت است که بیش از ۱۰ هزار نفر در استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول در این حوزه مشغول به‌کار هستند. 

بیشتر بخوانید

افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه صادرات محصول بادام چهارمحال و بختیاری آشکار است، افزود: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ تن بادام با ارزش حدود ۱۸ میلیون دلار از این استان صادر شد که عمدتا صادرات این محصول، بدون پوست بود. 

بهرامی با بیان اینکه این استان ظرفیت بالایی برای تولید ماهیان سردآبی دارد، بیان کرد: از ۵۰۰ مزرعه فعال شیلات ماهی در سال ۱۴۰۲ در چهارمحال و بختیاری، بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن تولید انجام شد. 

وی با بیان اینکه ۲۲ کارخانه تولید خوراک آبزیان در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: سالیانه ظرفیت تولید ۳۷۰ هزار تن از این محصول و ۱۵ هزار تن بسته‌بندی ماهی در استان وجود دارد.

بهرامی ادامه داد: ارزش ریالی صادرات ماهی، تخم ماهی قزل‌آلا و خوراک آبزیان از چهارمحال و بختیاری پارسال ۱۹ میلیون دلار بود.

نمایشگاه ایران اکسپو از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات